Gå til innhold

Han gjør meg syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 9 mnd med turbulens dating begynner jeg å innse selv at jeg kanskje har blitt svært negativt påvirket. Jeg trenger så sårt råd på min vei! Kanskje har noen opplevd det samme og kan dele erfaringer?

Vi startet å date i høst og var sammen så å si hver dag siden vi møttes. Mye opp og ned, usikkerhet om hva han ville men en dag ble vi kjærester. Det endte da han igjen ble usikker og avslutta. Problemet er at han angrer seg igjen for å skjønne det er meg. Så troende velger jeg å tro det er meg. Men han skifter på humøret ovenfor meg hver dag(hot and cold). Jeg får ikke de bekreftelsene jeg trenger på at jeg er god nok(forutenom seksuelle bekreftelser.) Han sier det er meg, men handlingen er ikke der føler jeg. Men alt som handler om det seksuelle tar han seg tid vise er betydningsfult.

Sliter også med tilliten til han, da han ikke har vært helt lojal i forbindelse med usikkerheten. Når han er ute ligger jeg våken hele natten og stresser. Han oppfører seg rart når han er ute. Hver minste endring han gjør mot meg merker jeg. Dette har gjort meg syk. Flere søvnløse netter, høyt stressnivå og påvirkning i hverdagen med at jeg ikke lengre klarer ha det like gøy. Finner ikke gleden i aktiviteter jeg liker og heller ikke meg selv. Ser på meg selv og tenker «Hva kan jeg gjøre for å endre på meg utseendemessig?» fordi jeg føler meg ikke lengre bra nok for han. 

Jeg tror jeg har havnet i ett hekt. Hvordan bryter jeg dette mønstret for å finne meg selv igjen og kaste han ut av livet? Også når han kommer krypende med sine lokkende ord når jeg er på tur å gå. Føler meg rett og slett avhengig og det gjør meg sliten! På forhånd, takk for råd- støttende ord og alle som kommer med egne erfaringer❤️ 

Anonymkode: 4d92e...826

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hvordan du skal finne styrken til å gå fra han og la være å ta han tilbake, men et forhold skal ikke være sånn. Dere er kun i startgropen og alikevel så gjør dere ikke hverandre gode, glade og lykkelige. Godt mulig dere liker hverandre men dere er så absolutt ikke bra for hverandre,  du føler du må forandre deg for å være god nok for han og han gir deg aldri den bekreftelsen du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at han nødvendigvis er i denne kategorien, for jeg vet for lite til det, men det høres ut som du kanskje kunne hatt nytte av å lese deg litt opp på trauma bonding...

Hvis dette føles som en fysisk avhengighet til han, noe det kan virke som basert på ord du bruker, og du i tillegg har blitt syk? Les. Lær. Og kom deg ut av dette forholdet! Det skal ikke være sånn. Dr Ramani og Anita Sweeney har mange gode videoer som du kanskje kan ha nytte av, uansett om han faller helt inn på det spekteret eller ikke. 

Endret av Lapislazula
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mt3 skrev (2 timer siden):

Aner ikke hvordan du skal finne styrken til å gå fra han og la være å ta han tilbake, men et forhold skal ikke være sånn. Dere er kun i startgropen og alikevel så gjør dere ikke hverandre gode, glade og lykkelige. Godt mulig dere liker hverandre men dere er så absolutt ikke bra for hverandre,  du føler du må forandre deg for å være god nok for han og han gir deg aldri den bekreftelsen du trenger.

Basert på HI, så synes jeg du skulle spart deg «dere er ikke bra for hverandre».

Han er ikke bra for henne, han er ikke seriøs med forholdet og leker med hennes følelser og gjør henne utrygg. Ikke noe hun kunne gjort ovenfor han for å endre det, han er en useriøs kødd som burde dumpes. Da vil nok ts kjenne på selvfølelse igjen. 

Anonymkode: a87a7...5c2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...