Gå til innhold

Menn er idioter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sannhetsøkende skrev (6 minutter siden):

Samme her. Mannlige venner innrømmer glatt noen menn bør skjerpe seg, mens her og generelt på nett så har pipa en annen lyd. Kvinner kan ikke nevne noe som helst uten at mannegruppa Ottar dukker opp og viser hvor dypt krenka de er på disse menns vegne.

Så i en tråd om at menn alltid blir kritisert på KG. Så finner du rom for å kritisere menn for at de dukker opp i tråder som kritiserer menn og blir krenket?

Det er morsomt på en litt meta-måte.

Anonymkode: 9d9ed...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt rart at denne tråden nå handler om at menn er slemme og kvinner er ofre. Det så jeg ikke komme.

*ironi*

Anonymkode: cca07...424

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (27 minutter siden):

Samme her. Mannlige venner innrømmer glatt noen menn bør skjerpe seg, mens her og generelt på nett så har pipa en annen lyd. Kvinner kan ikke nevne noe som helst uten at mannegruppa Ottar dukker opp og viser hvor dypt krenka de er på disse menns vegne.

Ja dessverre. 

Husker at jeg var tenåring da jeg så De tiltalte (Jodie Foster) med mine foreldre, og spurte min far hvordan slikt kunne skje. Hvordan kunne menn bli slik og utføre en gruppe- voldtekt? 

Min far ble ikke krenket av spørsmålet, selv om han er en god mann som er veldig mot overgrep, men tenkte seg godt om og ga meg et klokt svar angående tenning som driver vettet ut, sperrer som forsvinner i fylla, massesuggesjon og redsel for å bli ansett som feig av sine venner. Godt gjennomtenkt svar, uten å bli krenket på menns vegne, som fikk unge meg til å forstå bedre hvordan selv ellers bra menn kan bli revet med i en situasjon, istedenfor å bare tenke at menn er ekle og onde av natur. 

For gode og konstruktive diskusjoner om vonde ting er det behov for erkjennende  refleksjoner. Jeg kan ikke engang oppdra mine gutter til å bli bra menn, og ingen kan det, om ting fornektes som problemer, eller påstås å kun utføres av spesielt onde mennesker, og/eller "Dessuten gjør kvinner/menn nøyaktig det samme!" Det er i hovedsak menn som begår seksuelle overgrep, og ikke er det helt spesielle menn med horn i pannen heller. Det er ofte vanlige menn som i en situasjon mister hodet og godhet, på grunn av fylla eller kåthet, eller gjerne begge deler. Innimellom også påvirket av gruppepress på å ha fått pult. Ikke la en situasjon glippe fra seg, selv om de må tøye grenser, eller trå over. Hvordan kan man snakke skikkelig om slikt dersom man later som dette skjer like mye begge veier? Isåfall vil jo gutter lett konkludere med at kvinner ikke er og ikke trenger å være mer redd for slikt enn de selv er, og de er jo generelt ikke redde for slikt, så...

Joda det skjer at kvinner også gjør slikt, men det er ikke konstruktivt å late som om det er nøyaktig like stort problem. Menn går ikke generelt rundt og vokter seg for slikt,eller er redde for slikt. Kvinner gjør det, spesielt når vi er unge, fordi det er såpass større problem for kvinner at vi må være på vakt på måter menn for det meste slipper å tenke på, så lite utbredt som problemet er motsatt.

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Litt rart at denne tråden nå handler om at menn er slemme og kvinner er ofre. Det så jeg ikke komme.

*ironi*

Anonymkode: cca07...424

Det er vel for krevende å diskutere trådens tema.

Det gjelder å få diskusjonen over på kjent grunn, nemlig drap og voldtekt. Der kan ingen nekte for at menn er verst.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så i en tråd om at menn alltid blir kritisert på KG. Så finner du rom for å kritisere menn for at de dukker opp i tråder som kritiserer menn og blir krenket?

Det er morsomt på en litt meta-måte.

Anonymkode: 9d9ed...099

Dette er typisk krenka mann svar. Menn tror kvinner angriper alle menn, men det gjelder noen. Og det tar dere som et angrep. Som du gjorde her nå. 

Morsomt, på en litt ynkelig måte.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Litt rart at denne tråden nå handler om at menn er slemme og kvinner er ofre. Det så jeg ikke komme.

*ironi*

Anonymkode: cca07...424

Tolker du det slikt? Jeg må si at jeg ikke mener det slik, men tiltaler utfordring med at det er fryktelig vanskelig å diskutere et manne- eller kvinne- problem uten at noen kommer og blir krenket eller påstår at dette er likt, eller et mindre problem enn... 

Jeg bruker riktig nok et eksempel på hva vi kvinner ikke kan diskutere uten at menn reagerer slik, og det gjør at diskusjoner ikke blir konstruktive, fordi det var det mest nærliggende for meg som kvinne å tenke på, men det er problemet med å bli krenket/avvise/påstå at "vi har det verre" jeg egentlig tar opp. Også med referanser til hvordan kloke menn kan diskutere slikt uten å reagere slik. Hvilket er nødvendig, og det konstruktive. Det vi kan forstå bedre av, og dermed jobbe bedre mot å løse utfordringer, istedenfor å stange mot hverandre, kjønn mot kjønn. 

Problemet er likt motsatt. Tar man opp utfordringer gutter opplever i hovedsak faller også diskusjoner fort sammen av tilsvarende. 

Jeg ser ikke hvordan vi kan løse noen utfordringer i samfunnet dersom vi ikke kan diskutere ulike utfordringer uten å hoppe i strupen på hverandre, kvinner mot menn. Så unødvendig og unyttig, siden de fleste av oss trossalt ønsker at vi skal ha et godt samfunn og grunnlag for begge kjønn. En ting skal jeg love deg, jeg ønsker så absolutt mine sønner og unge menn alt godt i livet også. Jeg ønsker inderlig at også gutter og menn skal ha grunnlaget de trenger for å ha det bra. Gutter og menn er på ingen måte mine fiender, de er mennesker jeg bryr meg om. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isambard skrev (1 minutt siden):

Det er vel for krevende å diskutere trådens tema.

Det gjelder å få diskusjonen over på kjent grunn, nemlig drap og voldtekt. Der kan ingen nekte for at menn er verst.

 

Men trådens tema er tatt ut av en tråd som handler om menn som "bare vil snakke litt" og her snakker de kun om de menn som ikke tar nei for nei. Men så er det klassisk da at andre menn må føle seg truffet på andre menn sine vegne. Det er det som er problemet. Når menn ikke vil innse at noen menn er idioter. Da tror enkelte menn at alle kvinner mener de også er idioter, men det er DEM som oppfører seg som en idiot vi snakker om. Ikke alle menn. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (10 minutter siden):

Dette er typisk krenka mann svar. Menn tror kvinner angriper alle menn, men det gjelder noen. Og det tar dere som et angrep. Som du gjorde her nå. 

Morsomt, på en litt ynkelig måte.

Det er noen i denne tråden som faktisk angriper alle menn. Eller alle menn hun har truffet.

Det er det tråden handler om. Tråden handler ikke om de som forteller om hva én mann har gjort.

Endret av Isambard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (Akkurat nå):

Det er noen i denne tråden som faktisk angriper alle menn. Eller alle menn hun har truffet.

Det er det tråden handler om. Tråden handler ikke om de som forteller om hva én man har gjort.

Ja nå skal jeg ta de i forsvar. Det kan jeg tenke meg er fordi omtrent alle menn her inne forsvarer sånne menn. Også kanskje de har vært uheldig og møtt en del drittmenn. Jeg tviler ikke på at de kjenner fine menn de anerkjenner. Men her inne så drar de alle over en kam da det de fleste menn på kg er mer eller mindre rassh#l.

 

Jeg selv snakker med menn som har vært borti idiotedamer.  Jeg forsvarer ikke de damene jeg da. Jeg skjønner jo at begge skjønn kan. Dette er menn jeg snakker bra med og kommer overens med. De også forsvarer kvinner som har opplevd idioter til menn.  Gjensidig respekt. 

 

Men her inne på kg så er det mye kvinnehat også. Spesielt mot norske kvinner. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (16 minutter siden):

Ja nå skal jeg ta de i forsvar. Det kan jeg tenke meg er fordi omtrent alle menn her inne forsvarer sånne menn. Også kanskje de har vært uheldig og møtt en del drittmenn. Jeg tviler ikke på at de kjenner fine menn de anerkjenner. Men her inne så drar de alle over en kam da det de fleste menn på kg er mer eller mindre rassh#l.

 

Jeg selv snakker med menn som har vært borti idiotedamer.  Jeg forsvarer ikke de damene jeg da. Jeg skjønner jo at begge skjønn kan. Dette er menn jeg snakker bra med og kommer overens med. De også forsvarer kvinner som har opplevd idioter til menn.  Gjensidig respekt. 

 

Men her inne på kg så er det mye kvinnehat også. Spesielt mot norske kvinner. 

Jeg leste ikke hele den andre tråden, men jeg så bare folk som snakker forbi hverandre.

Jeg fikk ikke med meg at noen forsvart menn som ikke respektere et nei. Hvem var det?

PS: Ja, mange sprer kvinnehat, men akkurat denne tråden handler om de som sprer hat mot menn.

Endret av Isambard
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (Akkurat nå):

Jeg leste ikke hele den andre tråden, men jeg så bare folk som snakker forbi hverandre.

Jeg fikk ikke med meg at noen forsvart menn som ikke respektere et nei. Hvem var det?

Les tråden.  De forteller hvor flinke de selv er, så må være damene som overdriver. Men disse damene snakket ikke om menn som tok nei for et nei, men de som ikke gjorde det. "Tom Sawyer" er en av dem.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sannhetsøkende said:

Les tråden.  De forteller hvor flinke de selv er, så må være damene som overdriver. Men disse damene snakket ikke om menn som tok nei for et nei, men de som ikke gjorde det. "Tom Sawyer" er en av dem.

Kan du legge ved et copy-paste sitat fra tråden, hvor menn forsvarer menn som ikke tar et nei for et nei?

Anonymkode: cca07...424

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (50 minutter siden):

Dette er typisk krenka mann svar. Menn tror kvinner angriper alle menn, men det gjelder noen. Og det tar dere som et angrep. Som du gjorde her nå. 

Morsomt, på en litt ynkelig måte.

Jeg påpeker at du heller enn å diskutere trådens tema heller bekrefter TS sin hypotese, og så starter du med person-angrep? Er du egentlig en mann som prøver å få kvinner til å framstå i et dårlig lys?

Anonymkode: 9d9ed...099

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg påpeker at du heller enn å diskutere trådens tema heller bekrefter TS sin hypotese, og så starter du med person-angrep? Er du egentlig en mann som prøver å få kvinner til å framstå i et dårlig lys?

Anonymkode: 9d9ed...099

Så nå tåler du ikke motsvar heller nå? For det er ikke er svar du likte. Jeg dro ikke engang alle menn over en kam, men her inne på kg er det mye shit.   

Veldig tafatt hersketeknikk fra din side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan du legge ved et copy-paste sitat fra tråden, hvor menn forsvarer menn som ikke tar et nei for et nei?

Anonymkode: cca07...424

Skal se om jeg finner den igjen. Ikke svart der inne selv, så får den ikke opp på mine innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sannhetsøkende said:

Skal se om jeg finner den igjen. Ikke svart der inne selv, så får den ikke opp på mine innlegg. 

Yeah right...

Anonymkode: cca07...424

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Yeah right...

Anonymkode: cca07...424

Yeah right ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Yeah right...

Anonymkode: cca07...424

Søk den opp selv da vel🖕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS her. Talk for at du velger å svare. Selvsagt er det opplagt. Jeg forstår også veldig godt at erfaringer spiller en rolle. Innlegget er skrevet på måten det er gjort for å skape debatt. Målet er å oppnå med det å få gjennomtenkte historier om hva som er bakgrunnen for fiendtligheten, men også fra de som ikke tenker på denne måten.

Jeg ønsker på ingen måte polarisering, men en god diskusjon rundt temaet. Før du henger deg opp i tittelen så kan jeg si at den er skrevet for å skape reaksjoner og gjenspeiler på ingen måte min personlige mening. Det har allerede virket etter hensikten.

Anonymkode: 4712a...16e

Hei TS 🙂

Jeg har kun problemer med en viss type menn. De som hater kvinner,  de menn som setter kvinners verdi lavere enn sin egen, de menn som mener at kvinners misjon er å ta seg av barn og hjem mens de selv skal bygge verdier og karriere.

Jeg mener på ingen måte at slike menn er idioter, men holdningene deres er ganske idiotiske 😝

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg blir skremt når jeg leser i kommentarfeltene om hva som angår menn. Det er mye forhåndsdømming, hets og kritikk mot menn uansett hva tråden handler om.

Utgangspunktet virker å være at uansett hva mannen foretar seg så er det i verste mening. Om det er å si hei til en fremmed, eller ta seg en ferietur med gutta så er han enten en,  pågående, overgriper så er han utro.

Jeg er ute etter historiene til kvinnene som velger å tenke på denne måten. Hva er bakgrunnen for denne fiendtlige holdningen?

Jeg er også ute etter å høre historier og meninger fra kvinnene som ikke ser på menn på denne måten.

Er menn idioter?

Kjør debatt og vær saklig!

 

Anonymkode: 4712a...16e

Ja mange av de jeg har truffet etter bruddet har vært idioter! Da jeg var 15 ble jeg sjekket dritings og en på 18 hadde sex med meg. MEN jeg er idiot som gang på gang ikke lærer,  at jeg fortsatt er naiv og godtroende om menn som ghoster meg. Har jeg ingen selvrespekt som 36åring? Nei jeg har ikke det. Fordi jeg er en idiot og alltid treffer menn som jeg har troa på. Hva skal til for at jeg lærer?! Sorry utblåsning 

Anonymkode: fc453...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...