Gå til innhold

Gnagsår av sportsBH under løping

myMa

Anbefalte innlegg

Får noen nasty gnagsår under begge brystene hvis jeg løper noe særlig mer enn 7-8km. Jeg har 4 forskjellige sportsbher. Ulike design og alle er like ille. 

Frister ikke så veldig å smøre meg inn med vaselin, men det er kanskje det som hjelper? 

Noen som har noen tips og triks? Evt kan anbefale en god sportsbh til løping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilken størrelse er du?

Høres ut du bruker en sportsbh i feil størrelse som gir fiksjon.

Anonymkode: a85d3...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken størrelse er du?

Høres ut du bruker en sportsbh i feil størrelse som gir fiksjon.

Ca 85C/D eller str L. Ett par av de bhene jeg har er så stramme at jeg får de nesten ikke av etter trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å ha bh over tshirte. 

Anonymkode: 01be0...e20

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
myMa skrev (12 minutter siden):

Ca 85C/D eller str L. Ett par av de bhene jeg har er så stramme at jeg får de nesten ikke av etter trening. 

Når de er så stramme så vil det gi hardere friksjon om de beveger seg, og faktisk kunne gi enda mer gnagsår.

Jeg sliter ikke med underkanten, men jeg måtte finne meg sportsbh som er romslig nok under armene. Mangecsitter for stramt for meg og med svette så blir jeg sår veldig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å gå og få en justerbar som du kan tilpasse helt. Det er ikke meningen at de skal være så stramme at man ikke får dem av. Er det da en du drar over hodet? Min erfaring er at det er de med åpning bak og justerbare skuldre som gir best støtte. De jeg drar over hodet har medium support.

Anonymkode: 450a0...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når de er så stramme så vil det gi hardere friksjon om de beveger seg, og faktisk kunne gi enda mer gnagsår.

Jeg sliter ikke med underkanten, men jeg måtte finne meg sportsbh som er romslig nok under armene. Mangecsitter for stramt for meg og med svette så blir jeg sår veldig raskt.

Ok. Takk for svar. Det skal jeg ha i bakhodet når jeg ser etter nye bher 👍 jeg har tenkt jo strammere, jo mer støtte, men det er vel en del andre ting som spiller inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Prøv å gå og få en justerbar som du kan tilpasse helt. Det er ikke meningen at de skal være så stramme at man ikke får dem av. Er det da en du drar over hodet? Min erfaring er at det er de med åpning bak og justerbare skuldre som gir best støtte. De jeg drar over hodet har medium support.

Anonymkode: 450a0...9f9

Ja, jeg har bare sånne jeg drar over hodet. Tusen takk for tips. Får dra å shoppe 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sliter også med gnagsår ved løping(aka mye svetting). Har bittesmå pupper så er ikke noe problem med de, men får ofte sår av selve kanten nederst på enkelte plasser. Har prøvd et hav av sportsbh’er og har endt opp med at de som har lukking bak er de som sitter best og gir minst friksjon. Men pleier å smøre på en krem(8 hour Elizabeth Arden) på problemområdene hvis jeg planlegger å løpe lengre enn ei mil. Har også prøvd med sportstape men den gir bare gnagsår når den blir våt av svette🙈

Anonymkode: 273bd...c7e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har slitt med det samme. Tror det har med svetting + friksjon å gjøre. Kan jo bruke samme bh men gå mye lengre enn jeg jogger, har aldri problem da. Har kjøpt noen sports-bh'er som er "lengre", altså at de er som en liten crop top. Da ligger ikke kanten mot der jeg svetter, og problemet løste seg for meg.

Anonymkode: fe18e...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har pleid å bruke en (ren) sokk på langs under kanten. Eller ha på singlet over og brette kanten innunder bh-en. 

Anonymkode: 0406b...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Smør på vaselin!!!! Funka for meg

Anonymkode: dac69...39b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mulig du har for store bryst for det. Men jeg foretrekker typen som ikke gir direkte støtte under brystet, men som er så stramt at det holder alt på plass. Liten crop top, som noen kaller det over. 

Anonymkode: be35d...6b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen. Da har jeg kjøpt noen bher som kan justeres bak og over skuldrene. Funker ikke det så blir det vaselin tror jeg. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abecita har skikkelig gode sports-bh’er. De er dyre, men det eneste som funker for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/6/2024 at 6:20 PM, myMa said:

Jeg var 90E da jeg begynte å løpe, som ganske fort ble 85D. For meg funket det allerbest å klemme meg ned i en enkel og flat (men "high support") hive-over-hodet sportsBH fra H&M et nummer mindre enn min normale størrelse. Det var L da jeg var 90E/85D, og ble M etterhvert som jeg gikk lenger ned i vekt/størrelse. Er 85B+ nå. Jeg driter i at det ser "mast flatt" ut. Det får brystet lenger inn mot kroppen enn sportsBH'er med mer "BH-fasong" og ting beveger seg ikke i to ulike retninger, er min erfaring. 

Tip til hive-over-hodet sportsBH'er: Man skal krumme ryggen forover, krysse armene og ta fatt i BH'ens underkant på begge sider ved ribbenene. Altså venstre hånd på høyre side og motsatt. 

Anonymkode: a0861...e3c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Justerbare! Jeg har shock absorber ultimate running bra padded og de kan man justere alle veier. Veldig gode. 

Anonymkode: 172a4...426

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...