Gå til innhold

Hvor mye tid bruker dere på husarbeid hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vel i motsetning til deg, vasker jeg og støvsuger daglig, det er alltid noe å gjøre. Men har rutiner på å slå på oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel hver morgen. Kjører tre vask Per dag i snitt. 
 

Støvsuger 1-2 ggr daglig. Rydding, vindusvask og vedlikehold tar også tid.  Alltid sluk å rense, peis å rengjøre, vifter å vaske, filter å rengjøre osv. Gulvvask tas om kveldene. Toalettet og dusjen må også vaskes, speilene tas annenhver dag. Skifting på senger hver 3.-4. dag. Rydder lite, annet enn på kjøkkenet da alt har sin egen plass. Oppvask, støvsuging av sofa og stoler, steaming av klær osv. Bruker nok 2-4 timer daglig på husarbeid.

Anonymkode: 3dd1f...707

Tror svært få bruker 4 timer daglig på husarbeid. Da har man jo ikke noe liv. Hjemme 1630, husarbeid til kl 2100, hvis man trekker fra en halv time til å sitte ved middagsbordet. Når leser du bøker, treffer venner, har kjærestetid med mannen, er med barna (om du har noen), treffer slekt, trener, gjør hobbyer osv? 2 - 4 timer hver dag hørtes ekstremt ut for meg.

Anonymkode: a3aa8...8ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange barn har du og hvor stort hus ? Du kan neppe jobbe fullt så mye som du jobber i huset.

Anonymkode: c68ad...4b8

Ett barn og en katt… 

Anonymkode: 3dd1f...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg bruker 2 timer hver dag. Har mann og to store barn. 
Bare klesvasken hver dag tar mye tid. Føler det hele tiden er noe som må gjøres. 

Anonymkode: 6524c...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ett barn og en katt… 

Anonymkode: 3dd1f...707

Jeg har også 1 barn, som nå har flyttet ut. Men da hun bodde hjemme,brukte jeg ikke 4 timer hver dag på husarbeid.

Anonymkode: c68ad...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hverdagen bruker vi lite tid. Vi rydder etter maten og putter i oppvaskmaskinen, evt. vasker opp panner som ikke går i oppvaskmaskinen, tømmer boss etc. Tar 10 min. Ellers støvsuger jeg rundt kjøkkenbenken av og til hvis jeg ser noe. Tar max 2 min. Drar klut over kjøkkenbord når vi rydder, og evt. stuebord hvis det er griset til. Setter på en maskin med klær og hiver i tørketrommel ca. 3 dager i uka, og bretter tøy 1-2 ganger i uka. Ellers blir torsdag ettermiddag brukt til å klargjøre huset for helg, samt litt mer vask på lørdagen eller søndagen alt etter tid. Forstår ikke folk som klager over at det er så mye husarbeid. Jeg synes ikke jeg gjør mye, og det lille vi gjør, føler jeg er grei pusling mellom leksehjelp, tur med hunden, TV-program etc. 

Anonymkode: 4e2fb...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 1-2 time pr dag på ukedagene og  4-5 timer i helgen. Noen helger mer.  Når utesesongen starter eller det er spesielle ting som må gjøres, blir det mer i helgene. 

330 kvadrat. 2 voksne, hund og katt. (Utflyttede barn) 

Jeg hater å ha det rotete, støvete, møkkete osv.  Ser man bort i fra "daglig renhold", er det alltid noe å gjøre, støvtørking, stryking, vaske vinduer osv

 

Anonymkode: 05a42...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njæ, ikke så mye. Har aldri tenkt over det egentlig. Rydder opp etter oss etterhvert som vi er ferdig med ting, og støvtørking, gulvsvask etc tar vi innimellom. Men det er sjeldent at det er så rotete at vi må bruke mye tid på det. Det er isåfall etter en ferietur f.eks, hvor det er mye klesvask. 

Anonymkode: aaa17...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 16.22):

Tror du glemmer å ta en hel del med i beregningen. 
Sortering av skittentøy, legge til vask, hive i trommel/henge til tørk, brette og legge på plass må gjøres flere ganger i uka hos oss. Vi er to voksne og to barn. 
Støvsuging gjøres flere ganger i uka. 
Vask av toalettene gjøres daglig. 

Rydding av kjøkkenbenk, inn og ut av oppvaskmaskin gjøres minst en gang daglig, ofte mer hvis besøk/alle er hjemme hele dagen. 
Skift av sengetøy gjøres en gang i uka. 
Støvtørk, vask av dusjkabinett, speil og andre flater (som kjøkkenskapene) gjøres ved behov, 2-3 ganger i måneden. 
Generell rydding gjøres daglig. 

Samlet tar dette mye lengre enn et kvarter, for å si det sånn.

Anonymkode: 4adc7...c99

Går dere inn med sko eller tisser utenfor doringen? 

Anonymkode: 22441...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...