AnonymBruker Skrevet 6. april #1 Del Skrevet 6. april Jeg skal kjøre opp om en uke og fikk plutselig litt panikk. Jeg har hentet inn både lege- og optikerattest i forbindelse med oppkjøring. Legeattesten tok jeg i november, optikerattesten er fra februar. Optikeren fortalte at attesten fra dem bare er gyldig i 3 måneder, og at jeg måtte skaffe ny attest dersom jeg skulle kjøre opp etter det. Nå ble jeg plutselig litt stresset. Gjelder det samme for legeattesten? Er det noen som vet? Anonymkode: a2727...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #2 Del Skrevet 6. april Ring eller send mail til Statens vegvesen, kjøreskolen eller legekontoret, så får du riktig svar. Anonymkode: 441f7...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #3 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring eller send mail til Statens vegvesen, kjøreskolen eller legekontoret, så får du riktig svar. Anonymkode: 441f7...3d3 Ja, det skulle jeg gjerne gjort dersom det ikke var lørdag. Tenkte at noen her inne kanskje visste Det står «Helseattest godkjent» på mine side hos SVV. Anonymkode: a2727...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Del Skrevet 6. april Er ganske sikker på at det går bra! Mine attester ble levert med en gang jeg fikk dem, derimot var de nesten et halvt år gamle ved oppkjøring uten at det var et tema. På nettet står det at attester ikke kan være mer enn tre måneder gamle når vegvesenet mottar dem, ikke at de går ut på dato. Sitat Attester kan ikke være eldre enn tre måneder når vi mottar den https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/sok-om-forerkort/ Anonymkode: 36aed...8e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #5 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ganske sikker på at det går bra! Mine attester ble levert med en gang jeg fikk dem, derimot var de nesten et halvt år gamle ved oppkjøring uten at det var et tema. På nettet står det at attester ikke kan være mer enn tre måneder gamle når vegvesenet mottar dem, ikke at de går ut på dato. https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/sok-om-forerkort/ Anonymkode: 36aed...8e9 Takk! Dette burde jeg ha funnet selv. Fikk plutselig panikk for at jeg skulle bestå oppkjøringen, men likevel ikke få førerkort på grunn av en eller annen byråkratisk feil 😅 Anonymkode: a2727...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #6 Del Skrevet 10. april legeattesten skal ikke være eldre enn 3 mnd når de mottar den ja, så om du ikke har levert den så må du nok ha ny. Er den levert derimot så et det ok. Anonymkode: 5e383...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #7 Del Skrevet 10. april Sønnen her leverte inn legeattest da han leverte søknad om førerkort, men gikk da 6 mnd før han fikk oppkjøring, og da var nå den fortsatt gyldig i dems system, siden de hadde mottatt i forbindelse med søknad om førerkort men må levere ny attest om 5 år Anonymkode: 30670...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #8 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 19.39): Sønnen her leverte inn legeattest da han leverte søknad om førerkort, men gikk da 6 mnd før han fikk oppkjøring, og da var nå den fortsatt gyldig i dems system, siden de hadde mottatt i forbindelse med søknad om førerkort men må levere ny attest om 5 år Anonymkode: 30670...cb6 ja så lenge man leverer den før 3 mnd er gått så går det fint. Men man må levere den før de 3 mnd er gått. Anonymkode: 5e383...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå