Gå til innhold

Ny biblioteksapp - bookbites, noen har har klart å låne noe som helst der?


Hareena

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har nasjonal lånekort og logger meg inn med lånenummer og PIN. Det er ingen nasjonal ordning, hver fylkeskommune har sitt eget opplegg. Min har nettopp tatt i bruk dette og svarer at alle rutiner ikke er på plass. 

Videre svarer de, som også annen bruker svarer her, at budsjettet er avgrenset hvor mye som kan kjøpes inn hver måned. 

Jeg kan legge inn ønske og hvis mange nok legger inn samme ønske kan det hende de kjøper inn boka og jeg får epost med tilbud om å låne den. De svarer ikke på hvorfor valget "tilgjengelighet" ikke er aktivert.

Helt håpløst, det er ikke et reelt tilbud (ennå)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hareena skrev (3 timer siden):

Ja, jeg har nasjonal lånekort og logger meg inn med lånenummer og PIN. Det er ingen nasjonal ordning, hver fylkeskommune har sitt eget opplegg. Min har nettopp tatt i bruk dette og svarer at alle rutiner ikke er på plass. 

Videre svarer de, som også annen bruker svarer her, at budsjettet er avgrenset hvor mye som kan kjøpes inn hver måned. 

Jeg kan legge inn ønske og hvis mange nok legger inn samme ønske kan det hende de kjøper inn boka og jeg får epost med tilbud om å låne den. De svarer ikke på hvorfor valget "tilgjengelighet" ikke er aktivert.

Helt håpløst, det er ikke et reelt tilbud (ennå)

Jeg skjønner godt at du synes tilbudet er dårlig og jeg synes det er rart at det muligheten med å vise hva som tilgjengelig ikke er aktivert.  Det er mulig at det blir bedre når ting kommer mer på plass. 
 

(Har du mulighet til det, så vil jeg anbefale deg å dra innom et bibliotek i et annet fylke som bruker Bookbites og registere lånekortet ditt der).

Anonymkode: 39e57...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

(Har du mulighet til det, så vil jeg anbefale deg å dra innom et bibliotek i et annet fylke som bruker Bookbites og registere lånekortet ditt der).

Anonymkode: 39e57...fe3

Slik at kommunen du ikke bor i, og heller ikke betaler skatt til, skal måtte finansiere ditt behov for å låne ting digitalt samtidig som du bryter bibliotekets regelverk da dette går ut over de som faktisk bor der ...?

Det får jammen være måte på egoisme.

Anonymkode: 73532...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kan man faktisk " låne " en ansatt som leser en bok for deg, mens du sitter å hører på, en levende lydbok..

jeg prøvde det ut men ettersom tiden gikk og jeg ble mer og mer påan så måtte jeg nok vekkes tilslutt og geleides ut lokalet .p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Slik at kommunen du ikke bor i, og heller ikke betaler skatt til, skal måtte finansiere ditt behov for å låne ting digitalt samtidig som du bryter bibliotekets regelverk da dette går ut over de som faktisk bor der ...?

Det får jammen være måte på egoisme.

Anonymkode: 73532...b4b

Nå får du rulle inn - dette er selvfølgelig helt innafor 🙂 

https://bibliotekkortet.no/

Endret av Mezzosoprena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (22 minutter siden):

Nå får du rulle inn - dette er selvfølgelig helt innafor 🙂 

https://bibliotekkortet.no/

Du ser kanskje forskjellen på å låne en bok fra et bibliotek i en annen del av landet, noe som er gratis for biblioteket da boken allerede er betalt, og å utgi seg for å bo i et annet fylke ved registrering for å dra nytte av stedets begrensede tjenester, som er til for dem som faktisk bor der ...?

Det er som om noen skulle ha flyttet til et lavkostland og skattet der, mens man dro til Norge for å få gratis helsebehandling samtidig som lokale nordmenn måtte stå i kø.

Mildt sagt egoistisk, spør du meg.

Anonymkode: 73532...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt Bookbites i flere år og har ingen problemer. Av og til må jeg stå på venteliste en god stund, dersom det er populære bøker ellers ingen utfordringer. Regner med problemene du opplever er oppstartsproblemer TS og at når rutinene er på plass så vil det fungere fint. 

Anonymkode: 7532c...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du ser kanskje forskjellen på å låne en bok fra et bibliotek i en annen del av landet, noe som er gratis for biblioteket da boken allerede er betalt, og å utgi seg for å bo i et annet fylke ved registrering for å dra nytte av stedets begrensede tjenester, som er til for dem som faktisk bor der ...?

Det er som om noen skulle ha flyttet til et lavkostland og skattet der, mens man dro til Norge for å få gratis helsebehandling samtidig som lokale nordmenn måtte stå i kø.

Mildt sagt egoistisk, spør du meg.

Anonymkode: 73532...b4b

Ok, men da spør jeg ikke deg, siden du ikke skjønner at Bookbites er lagt opp på akkurat denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 8.43):

Har brukt Bookbites i flere år og har ingen problemer. Av og til må jeg stå på venteliste en god stund, dersom det er populære bøker ellers ingen utfordringer. Regner med problemene du opplever er oppstartsproblemer TS og at når rutinene er på plass så vil det fungere fint. 

Anonymkode: 7532c...c87

Noe av oppstartsproblemene var mine… Hadde ikke knyttet til meg bibliotek (rødme, rødme) Heldigvis fant jeg det ut selv, slik at jeg slapp å blamere meg overfor bibliotekets ansatte. Noe magert utvalg, men likevel, skal ikke klage på det som er gratis.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...