Gå til innhold

«Klissete» gulv etter vasking. Hva vasker dere gulvene med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vasker gulvene enten for hånd med grønnsåpe eller med engangsvåtmopp. Nå i det siste har jeg merket at tøflene mine med gummisåle har gitt en «klaske»lyd når jeg går rundt, spesielt på badet og en gang. Jeg vasket badet igjen både med grønnsåpe OG engangsvåtmopp, men det er samme lyden.
Er det tøflene det er noe med? 
Hva kan jeg ellers gjøre?

Synes det er så ille og ekkelt med den lyden. Er marmorfliser på bad og i gang. 

Anonymkode: f45e4...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eddik og vann. Grønnsåpe og wipes er ikke egnet til annet enn å gi god lukt. Men rent blir det ikke. 

Anonymkode: ae3d7...438

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangs våtmopp er ikke anbefalt av profesjonelle. Den etterlater en hinne på gulvet, som blir verre og verre etter hver vask.

Anonymkode: 0c680...ce3

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik og vann

Anonymkode: 9f685...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpe skal man ikke bruke på fliser. Grønnsåpe er vel egentlig kun til tregulv… Jeg vasker med Klar allrent. Men eddik og vann er også mulig. (Jeg synes det er skikkelig ekkelt med eddiklukt, så det funker ikke for meg.) 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre såpe i vannet. Altid brukt Grønnsåpe med en dash zalo i alle år. Aldri klissete gulv 😊

Anonymkode: be0ed...c06

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da varmt vann og eddik sant? 
-Ts

Anonymkode: f45e4...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpe er til tregulv. 
jeg drar som regel over med mikrofibermopp og vann. Er det mye merker eller sommer (skitne barneføtter ofte) så bruker jeg litt «klar allrent». 

Anonymkode: 71cd0...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er da varmt vann og eddik sant? 
-Ts

Anonymkode: f45e4...c9c

Tror ikke eddik er anbefalt på steingulv! 

Bruk bittelitt zalo

Anonymkode: 2ed33...ac4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt vann og mikrofibermopp på parketten. Klut og litt oppvaskmiddel e.l på flekker som ikke går bort med bare vann.

På flisene på badet og i yttergangen bruker jeg dampmopp.

Anonymkode: 7e1b1...a8e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for guds skyld, IKKE bruk eddik på marmor! 

Anonymkode: 7e1b1...a8e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror ikke eddik er anbefalt på steingulv! 

Bruk bittelitt zalo

Anonymkode: 2ed33...ac4

Hør på h*n her. 

IMG_4955.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klissete pga all såpen som har bygget seg opp i gulvet. Bruk mikrofiber og vann. Du må nok regne med å måtte vaske uten såpe mange ganger før du merker bedring.

Anonymkode: db2c0...224

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er klissete pga all såpen som har bygget seg opp i gulvet. Bruk mikrofiber og vann. Du må nok regne med å måtte vaske uten såpe mange ganger før du merker bedring.

Anonymkode: db2c0...224

Det tar tid å få vekk grønnsåpe, ja. Svigermor vasket med grønnsåpe på badet, og klaget over at «anti-skli»-flisene var glatte… Jeg brukte dampmopp daglig i flere uker før såpa var helt borte.

Anonymkode: 7e1b1...a8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vasker gulvene enten for hånd med grønnsåpe eller med engangsvåtmopp. Nå i det siste har jeg merket at tøflene mine med gummisåle har gitt en «klaske»lyd når jeg går rundt, spesielt på badet og en gang. Jeg vasket badet igjen både med grønnsåpe OG engangsvåtmopp, men det er samme lyden.
Er det tøflene det er noe med? 
Hva kan jeg ellers gjøre?

Synes det er så ille og ekkelt med den lyden. Er marmorfliser på bad og i gang. 

Anonymkode: f45e4...c9c

1 dråpe såpe per 4 dl vann, tilsetter såpen etter vannet. Slik du har det nå ville jeg vasket med kun vann en stund fremover. Kanskje mikrofibermopper med kun vann er det som er riktig hos deg. 

Anonymkode: 22928...6bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett Ajax med sitronlukt. Har barn og hunder og det funker overhode ikke med kun vann hos oss. Bruker en halv kork Ajax til en full bøtte varmt vann.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker bare vann, minst mulig kjemikalier. 

Anonymkode: ac2b9...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dampmaskin med mopp på alle gulv som ikke er tre.

På parketten bruker jeg mikrofiberklut og vann, samt jif gulvspray som får virke litt, der det blir tråkket eller er søl. (ingen barn eller dyr) 

Anonymkode: 237dc...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpe etterlater rester. Vask med salmiakk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å vaske med såpe når gulvet allerede er klissete av gamle såperester. Det gjør bare galt verre. Gulvet blir ikke renere, heller motsatt . . .

Vask over med rent vann hvis du eller gulvet ikke tåler salmiakk eller eddik. Jeg sverger til salmiakk. Den fordamper og etterlater ingen rester (som også eddik). Forsiktig på malte flater.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...