Gå til innhold

Sex etter tap av ektefelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Var du ikke i sjokk etter at din far døde? Var du tilstede da han døde?

Jeg hadde ikke klart å sittet på pub etter å ha sittet på dødsleiet og sett min nærmeste forlate livet, men vi er alle forskjellige.

Anonymkode: 319de...1cd

Det var et eksempel på at alle sørger ulikt - det er ikke så mange fasitsvar på eksakt hvordan man skal sørge. Jeg ønsker å minnes de gode sidene ved en man har mistet. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
isw skrev (4 minutter siden):

Det var et eksempel på at alle sørger ulikt - det er ikke så mange fasitsvar på eksakt hvordan man skal sørge. Jeg ønsker å minnes de gode sidene ved en man har mistet. 

Jeg mistet mannen min for kort tid siden og ble fullstendig traumatisert da han gikk bort.

Jeg visste ikke frem og tilbake eller opp og ned på noen ting, og gikk i sjokk.

Jeg hadde nok sikkert klart å sitte på en pub etterpå og drukket øl, men jeg hadde ikke vært til stede mentalt slik som det høres ut som du var.

Det er godt at vi mennesker er ulike, for det er ikke sunt å reagere slik som jeg gjorde siden jeg fremdeles er traumatisert.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg mistet mannen min for kort tid siden og ble fullstendig traumatisert da han gikk bort.

Jeg visste ikke frem og tilbake eller opp og ned på noen ting, og gikk i sjokk.

Jeg hadde nok sikkert klart å sitte på en pub etterpå og drukket øl, men jeg hadde ikke vært til stede mentalt slik som det høres ut som du var.

Det er godt at vi mennesker er ulike, for det er ikke sunt å reagere slik som jeg gjorde siden jeg fremdeles er traumatisert.

Kondolerer ❤️

Jeg tror sjokket også har med å gjøre hvor uventet noe er. Jeg forventet på en måte at faren min, med alt som plaget han, ikke skulle leve "evig". Likevel var det overraskende og utrolig vondt at det skulle skje slik.

Jeg ønsker ikke å framstille det som at vi satt på en pub og drakk oss fulle. Vi drakk noe øl ja, men i verdige og respektfulle former, og minnet min far og snakket om de positive opplevelsene. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 21.56):

Slutt og døm andre da! Haff

Anonymkode: 95f5a...d78

Haff?

Anonymkode: 4ff09...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 3.52):

Et par måneder siden, og dette er det du tenker på?

Anonymkode: d830d...5b3

Alle sørger forskjellig.

Anonymkode: 4764e...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle sørger forskjellig.

Anonymkode: 4764e...52d

Joda, men at sørgingen består av savn etter kuk etter så kort tid sier en del da..

Anonymkode: 71cb5...741

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Få deg en elsker.

Tenker har du behov så har du. Betyr ikke du ikke elsker din mann lengre,men han er ikke her. 

Ikke bry deg om dømmende svar.

Anonymkode: 72680...530

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 18.13):

Hvor lang tid er "noen måneder" siden?

Hva har det med saken å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 18.38):

Joda, men at sørgingen består av savn etter kuk etter så kort tid sier en del da..

Fortjener hun ikke å det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 17.54):

Du MÅ begynne å tenke på dating igjen??? Etter noen mnd? Den mannen var jaggu mye verdt. .

Anonymkode: fa3c9...b50

Hva vet du om det?

TS skriver at til tross for manglende sex så ble hun....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (5 minutter siden):

Fortjener hun ikke å det bra?

Folk er helt fjerne. Jeg syntes hun fortjener å ha det bra. Det finnes heller ingen fasit på sorg. Ei heller hvor lang tid det tar å kommer over noen som har dødd. Noen ganger tror jeg folk bare spyr ut dritt for å føle seg bedre selv. Det er ikke trolling engang. Det er bare slemt. Livet går videre uansett. Enten man vil eller ikke. Kan ikke grave seg ned heller.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Folk er helt fjerne. Jeg syntes hun fortjener å ha det bra. Det finnes heller ingen fasit på sorg. Ei heller hvor lang tid det tar å kommer over noen som har dødd. Noen ganger tror jeg folk bare spyr ut dritt for å føle seg bedre selv. Det er ikke trolling engang. Det er bare slemt. Livet går videre uansett. Enten man vil eller ikke. Kan ikke grave seg ned heller.

Ja dem er det dessverre mange av...

Og mennesker i sorg er sårbare så det er rett og slett skummelt egentlig. Tror det finnes mennesker som ikke evner å forstå hva slags følger slike utsagn kan ha....

Det er faktisk veldig alvorlig i mine øyne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Ja dem er det dessverre mange av...

Og mennesker i sorg er sårbare så det er rett og slett skummelt egentlig. Tror det finnes mennesker som ikke evner å forstå hva slags følger slike utsagn kan ha....

Det er faktisk veldig alvorlig i mine øyne. 

Det er det i mine øyne også. Det var derfor jeg måtte kommentere det. Slemt gjort av folk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 18.13):

Hvor lang tid er "noen måneder" siden?

Det spiller vel ingen rolle vel? 
Ts er klar når ts er klar.

Den tiden der spesielt kvinner skulle sørge i årevis for syns skyld er over. 
Mannen kommer ikke akkurat tilbake heller om ts venter «lenge nok».

Anonymkode: 6f03f...486

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 18.38):

Du vet jo ikke hva kort tid er engang! Hun sier at hennes mann var syk i mange år før han døde. MANGE år hvor hun sørget å gikk gjennom en prosess hvor hun viste at hun trolig kom til å måtte leve et liv etter at hennes mann tok farvel med henne. De har allerede levd mange år uten den delen som hun nå kjenner på at hun savner. Du må slutte å sitte å synse å mene om andre. Tenk om du skulle bli alene, så skal jeg sitte her å påtvinge deg til å sørge på min måte fordi jeg sørger bedre enn deg?! Nei jommen ta, pass dine egne saker.

Anonymkode: 36b83...9c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 22.32):

Bra du ikke bryr deg om de trollete og stygge kommentarene.

Det er gjort forskning som viser at de som har levd i et godt forhold oftere finner seg ny partner raskere etter at partner har dødd. Det samme har jeg sett gjentatte ganger hos personer jeg kjenner.

Det er heller ikke uvanlig å komme innom tanker om ev. nytt forhold, inkl. sex, tidlig - selv lenge, lenge før man ev. blir klar for å ha sex med en ny eller date. Det å ha slike tanker og ønsker betyr ikke at man sørger mindre, men det betyr at man har stor livsvilje og ønsker å finne tilbake til en livsglede, det viser at man aksepterer at livet går videre, til tross for det store tapet man har opplevd. De fleste som har levd i gode forhold vet også at den som gikk bort hadde ønsket at de - når de er klare - går videre i livet og greier å finne ny glede i livet og ikke forblir ensomme.

Jeg kjenner ikke detaljene hos så mange, men de jeg vet om som har vært åpne om dette har ventet med alt fra få måneder til noen år til de har datet og/eller hatt sex igjen.

Ta det i ditt eget tempo, Ts, ikke la hva andre måtte tenke og tro få styre hvordan du lever ditt liv videre! ❤️ 

Anonymkode: 805e4...c30

Tusen takk for at du deler 💕🪷

Dette ble jeg håpefull av å lese....

At det på en måte kan være mulig hvis det skulle skje en ulykke eller noe...

For det kan jo skje den beste.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...