Gå til innhold

Sex etter tap av ektefelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet min ektemann for noen måneder siden. Vi hadde sjeldent sex, de siste årene gikk det år mellom hver gang. Jeg elsket han for høyt til at mangelen på sex var et stort problem, jeg ble vant til et samliv uten sex og tenkte at slik skulle det bli resten av livet.

Men så døde han plutselig.

Etterhvert må jeg begynne å tenke dating igjen, og jeg kjenner på mange følelser og behovet for sex.

Vet det ikke er noe fasit, men ønsker å høre andres erfaringer. Hvor lenge tok dere før dere begynte å date igjen? Og ha sex?

Anonymkode: 4cd0c...c88

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et par måneder siden, og dette er det du tenker på?

Anonymkode: d830d...5b3

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, kondolerer så mye. Nå har jeg ikke opplevd det du har - men er veldig tilhenger av å la enn selv ta det i sitt eget tempo. Det er jo også stor forskjell på sex og romantikk, og om du ikke er klar for emosjonell interaksjon så har du fullt lov til å søke uforpliktet sex. 
Livet skal jo gå videre, og hva andre måtte mene om din tidslinje, om hva du trenger, får være deres problem (ref kommentaren over). 
Det er mange måter å håndtere livet etter tap av en kjær person. 
Masse lykke til! 

Anonymkode: caa21...69e

  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer ❤️

Jeg mistet mannen min til kreft i oktober, og først nå begynner jeg å sørge skikkelig.

Jeg og han hadde veldig mye sex helt frem til det siste året.

For meg som elsket å ha sex med han, stoppet det helt opp pga hans sykdom som gjorde at han ble nesten bare skinn og bein, i tillegg ble det for mye for meg å være psykolog, hjemmehjelp og sykepleier og samtidig være kjæreste og sexpartner, og gikk på en smell psykisk.

Kunne ikke si det til han selvfølgelig og måtte bruke andre unnskyldninger når jeg ikke klarte sex.

Har dårlig samvittighet herfra til helvete pga dette, men det er beintøft å være nærmeste pårørende til sin partner som er syk.

Jeg har tenkt tanken på sex med en annen og hvordan det føles etter det jeg har opplevd, men lar det bli med tanken er jeg er overhodet ikke der.

 

Anonymkode: 319de...1cd

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 3.52):

Et par måneder siden, og dette er det du tenker på?

Anonymkode: d830d...5b3

Jeg skrev noen måneder siden, ikke et par måneder siden.

Anonymkode: 4cd0c...c88

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 3.57):

Først og fremst, kondolerer så mye. Nå har jeg ikke opplevd det du har - men er veldig tilhenger av å la enn selv ta det i sitt eget tempo. Det er jo også stor forskjell på sex og romantikk, og om du ikke er klar for emosjonell interaksjon så har du fullt lov til å søke uforpliktet sex. 
Livet skal jo gå videre, og hva andre måtte mene om din tidslinje, om hva du trenger, får være deres problem (ref kommentaren over). 
Det er mange måter å håndtere livet etter tap av en kjær person. 
Masse lykke til! 

Anonymkode: caa21...69e

Takk for støttende ord og tidslinjen er nok som du sier veldig indiviuell uten noe fasit. Kjenner på at jeg ønsker å komme meg videre og kjenne på varme følelser og fysisk nærkontakt.

Anonymkode: 4cd0c...c88

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du MÅ begynne å tenke på dating igjen??? Etter noen mnd? Den mannen var jaggu mye verdt. .

Anonymkode: fa3c9...b50

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg skrev noen måneder siden, ikke et par måneder siden.

Anonymkode: 4cd0c...c88

Hvor lang tid er "noen måneder" siden?

Anonymkode: 319de...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 3.43):

Jeg mistet min ektemann for noen måneder siden. Vi hadde sjeldent sex, de siste årene gikk det år mellom hver gang. Jeg elsket han for høyt til at mangelen på sex var et stort problem, jeg ble vant til et samliv uten sex og tenkte at slik skulle det bli resten av livet.

Men så døde han plutselig.

Etterhvert må jeg begynne å tenke dating igjen, og jeg kjenner på mange følelser og behovet for sex.

Vet det ikke er noe fasit, men ønsker å høre andres erfaringer. Hvor lenge tok dere før dere begynte å date igjen? Og ha sex?

Anonymkode: 4cd0c...c88

TS, ikke bry deg om svarene du har fått i tråden om "et par måneder" ❤️

Det er din sorg og du som bestemmer hva du føler du vil gjøre. Ingen andre har noe med om du ønsker å ha sex og kjenne på en god følelse i livet igjen, ditt liv, du bestemmer. 

Når du føler du er klar, så er du klar! Håper du får det fint framover, det viktigste er at de som lever faktisk lever, de som er borte, de er borte. Det går fint an å sørge selv om du dater andre, det er to helt forskjellige ting. 

Lykke til! 

Anonymkode: 40f86...edd

  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

TS, ikke bry deg om svarene du har fått i tråden om "et par måneder" ❤️

Det er din sorg og du som bestemmer hva du føler du vil gjøre. Ingen andre har noe med om du ønsker å ha sex og kjenne på en god følelse i livet igjen, ditt liv, du bestemmer. 

Når du føler du er klar, så er du klar! Håper du får det fint framover, det viktigste er at de som lever faktisk lever, de som er borte, de er borte. Det går fint an å sørge selv om du dater andre, det er to helt forskjellige ting. 

Lykke til! 

Anonymkode: 40f86...edd

Tusen takk for støttende ord ❤️ Jeg bryr meg selvfølgelig ikke om de trollete kommentarene over. Hilsen TS

Anonymkode: 4cd0c...c88

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke bryr deg om de trollete og stygge kommentarene.

Det er gjort forskning som viser at de som har levd i et godt forhold oftere finner seg ny partner raskere etter at partner har dødd. Det samme har jeg sett gjentatte ganger hos personer jeg kjenner.

Det er heller ikke uvanlig å komme innom tanker om ev. nytt forhold, inkl. sex, tidlig - selv lenge, lenge før man ev. blir klar for å ha sex med en ny eller date. Det å ha slike tanker og ønsker betyr ikke at man sørger mindre, men det betyr at man har stor livsvilje og ønsker å finne tilbake til en livsglede, det viser at man aksepterer at livet går videre, til tross for det store tapet man har opplevd. De fleste som har levd i gode forhold vet også at den som gikk bort hadde ønsket at de - når de er klare - går videre i livet og greier å finne ny glede i livet og ikke forblir ensomme.

Jeg kjenner ikke detaljene hos så mange, men de jeg vet om som har vært åpne om dette har ventet med alt fra få måneder til noen år til de har datet og/eller hatt sex igjen.

Ta det i ditt eget tempo, Ts, ikke la hva andre måtte tenke og tro få styre hvordan du lever ditt liv videre! ❤️ 

 

Anonymkode: 805e4...c30

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 3.52):

Et par måneder siden, og dette er det du tenker på?

Anonymkode: d830d...5b3

 

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 17.54):

Du MÅ begynne å tenke på dating igjen??? Etter noen mnd? Den mannen var jaggu mye verdt. .

Anonymkode: fa3c9...b50

Slutt og døm andre da! Haff

Anonymkode: 95f5a...d78

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 17.54):

Du MÅ begynne å tenke på dating igjen??? Etter noen mnd? Den mannen var jaggu mye verdt. .

Anonymkode: fa3c9...b50

 

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 18.13):

Hvor lang tid er "noen måneder" siden?

Anonymkode: 319de...1cd

Slutt å kaste skam på noen som er i en sorgprosess!

Synes ikke at dette er rart i det hele tatt. Når man er i sorg kan man ha et ekstra behov for nærhet og intimitet. 

Til TS: Du skal først og fremst tenke på deg selv nå, men jeg oppfordrer deg til å være litt varsom med hvem du involverer deg med. Både av hensyn til deg selv og andre.

Dette er kanskje åpenbart, men jeg skriver det likevel:

Dersom noen har hatt et godt øye til deg lenge og du er midt inni en følelsesmessig prosess, kan du ende med å gi falske forhåpninger. 

Du bør også finne noen som respekterer grensene dine. Dersom intimitet blir vanskelig er det viktig at du ikke føler deg presset nå.

Alt godt til deg! ❤️

Anonymkode: 668d5...fcc

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte tre år før jeg hadde sex igjen. 
 

Dette er helt naturlige tanker! Ingen styrer tankene sine, og i en sorgprosess tenker vi på mye rart ❤️

Anonymkode: 183af...194

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer.......

Ser ikke helt hvorfor det ikke skulle la seg gjøre.  Med Tinder burde det være en lett sak.  

Anonymkode: af4b1...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen fasit på dette. 
Trist å lese. Kondolerer. ❤️

At du har behov for fysisk kontakt er ikke rart og burde ikke være skamfult. 

Anonymkode: 7a287...c32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kondolerer ❤️

Til det du spør om, så finnes det neppe noen fasitsvar. Alt må handle om hvordan du selv føler deg, når du er klar for hva, og hva som hjelper i sorgprosessen din. Jeg tror ikke mannen din ville vært glad for å vite at du selv gikk til grunne fordi livet ikke gikk videre. Jeg ser egentlig ikke hvordan det skulle hjelpe på noe som helst.

For å nevne et eksempel: Da min far gikk bort, dro jeg og en kompis ut og tok noen øl samme kvelden. Vi tok en skål for pappa og fortalte mange morsomme historier om han. Hvis man skal tro på at det finnes en himmel og at de døde følger med på oss, så tror jeg han ble glad for å se dette. Så har jeg selvfølgelig fått mange pekefingre rundt hvordan jeg kunne gjøre noe sånt. Jeg brydde meg ikke nevneverdig.

Du må som sagt bearbeide sorgen på den måten som gjør deg best. Om det innebærer å ligge med en mann nå, så gjør det det. Det er verken respektløst eller ille. Ingenting blir bedre av å ødelegge sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (36 minutter siden):

Kondolerer ❤️

Til det du spør om, så finnes det neppe noen fasitsvar. Alt må handle om hvordan du selv føler deg, når du er klar for hva, og hva som hjelper i sorgprosessen din. Jeg tror ikke mannen din ville vært glad for å vite at du selv gikk til grunne fordi livet ikke gikk videre. Jeg ser egentlig ikke hvordan det skulle hjelpe på noe som helst.

For å nevne et eksempel: Da min far gikk bort, dro jeg og en kompis ut og tok noen øl samme kvelden. Vi tok en skål for pappa og fortalte mange morsomme historier om han. Hvis man skal tro på at det finnes en himmel og at de døde følger med på oss, så tror jeg han ble glad for å se dette. Så har jeg selvfølgelig fått mange pekefingre rundt hvordan jeg kunne gjøre noe sånt. Jeg brydde meg ikke nevneverdig.

Du må som sagt bearbeide sorgen på den måten som gjør deg best. Om det innebærer å ligge med en mann nå, så gjør det det. Det er verken respektløst eller ille. Ingenting blir bedre av å ødelegge sitt eget liv.

Var du ikke i sjokk etter at din far døde? Var du tilstede da han døde?

Jeg hadde ikke klart å sittet på pub etter å ha sittet på dødsleiet og sett min nærmeste forlate livet, men vi er alle forskjellige.

Anonymkode: 319de...1cd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 3.43):

Jeg mistet min ektemann for noen måneder siden. Vi hadde sjeldent sex, de siste årene gikk det år mellom hver gang. Jeg elsket han for høyt til at mangelen på sex var et stort problem, jeg ble vant til et samliv uten sex og tenkte at slik skulle det bli resten av livet.

Men så døde han plutselig.

Etterhvert må jeg begynne å tenke dating igjen, og jeg kjenner på mange følelser og behovet for sex.

Vet det ikke er noe fasit, men ønsker å høre andres erfaringer. Hvor lenge tok dere før dere begynte å date igjen? Og ha sex?

Anonymkode: 4cd0c...c88

Har ei vennine som fant en ny under en mnd etter begravelsen.

Anonymkode: eece4...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har usikker på om jeg skulle svare i denne tråden, da mitt ekteskap trolig var annerledes enn ditt. Samtidig så spør du etter noen med erfaring. Jeg mistet mannen min for litt over 4 år siden. Jeg savner sex og nærhet, men jeg er ikke klar for å slippe en mann så nært ennå. Skulle jeg møte en jeg fikk tillit til og følelser for, så hadde det vært flott. Jeg føler meg allikevel ikke klar for dating.

Jeg har også lest det en annen skrev her, at de som har hatt gode forhold på en måte har et større behov for å skape en ny samhørighet med noen. Som du kanskje forstår hadde vårt ekteskap utfordringer. Utfordringer som ikke hadde med sex å gjøre. Selv om vi var glade i hverandre og mye var bra også. Jeg tror også det har med hvordan vi er som mennesker.

Den eneste som virkelig kan gi deg et godt svar er nok dessverre deg selv. Ingen andre har noe med det, og jeg synes det er vondt å lese/høre de som dømmer andre for valg de tar som ikke skader noen. Som en annen var inne på her, så ville jeg vurdert så godt som mulig det mennesket jeg åpnet for en slik nærhet med, det er en sårbar situasjon såpass nært at du mistet din ektefelle. Du kan få reaksjoner du ikke er forberedt på, og da er det greit at han er et modent menneske som kan møte de på en ok måte.

Anonymkode: aeb63...18b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...