Gå til innhold

Mastercard i Bank Norwegian. Spørsmål om hvor mye man betaler på et år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt renta og hva det utgir i kroner. Men om man tar opp et lite lån på 50000kr, og betaler ned 5000 hver mnd, når er man nedbetalt da?? Eller hvor mye betaler man hver mnd, for og bli ferdig om 1 år?

Min veninde regnet seg frem til at det var 12200 man da betalte BARE i renter hver mnd!?!?! Men greit det er dyrt, men det stemmer vel ikke? Noen som har litt erfaring? Eller har litt peiling? 🙈

Anonymkode: a297b...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ikke være 12 200 kr per mnd i renter med 50 000 i utestående. 

Det ville innebært over 290 % årlig rente. 

12200 er nok nærmere det årlige beløpet i renter for å ha 50 000 utestående. 

Søk annunitetsformel for å se hvordan man regner på årsbasis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg leser av dette innlegget er at kredittkort er en ekstremt dårlig ide for deg. 

Anonymkode: c5bb3...a00

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det eneste jeg leser av dette innlegget er at kredittkort er en ekstremt dårlig ide for deg. 

Anonymkode: c5bb3...a00

Og en god ide ville vært noen mattetimer…

Anonymkode: df029...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian kredittkort har 21,99 % rente.

Hvis man låner 50.000 og for eksempel betaler 5.060 kr hver måned vil lånet være nedbetalt etter 11 måneder.

Påløpte og betalte renter vil utgjøre 5.660 kr.

(Alle beløp er avrundet til nærmeste hele krone).

Anonymkode: eb170...c96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Norwegian kredittkort har 21,99 % rente.

Hvis man låner 50.000 og for eksempel betaler 5.060 kr hver måned vil lånet være nedbetalt etter 11 måneder.

Påløpte og betalte renter vil utgjøre 5.660 kr.

(Alle beløp er avrundet til nærmeste hele krone).

Anonymkode: eb170...c96

Takk, for et ordentlig svar på spørsmålet. Ser over her noen har svart at man burde ha måtte timer, og at det er en dårlig ide osv. Det kan godt være. Alså.. jeg overser sånne spydigheter. Men veldig takknemlig for dem som gidder os svare på spørsmålet, om man skal svare 🙂

Anonymkode: a297b...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Takk, for et ordentlig svar på spørsmålet. Ser over her noen har svart at man burde ha måtte timer, og at det er en dårlig ide osv. Det kan godt være. Alså.. jeg overser sånne spydigheter. Men veldig takknemlig for dem som gidder os svare på spørsmålet, om man skal svare 🙂

Anonymkode: a297b...a8f

Bare hyggelig det! Men spør deg selv om det er nødvendig å ta opp lån med 22 % rente.

Ofte kan det være bedre å spare opp pengene istedenfor å låne dem. Spar 5.000 pr mnd i litt under 10 mnd, så har du 50.000 kr.

Noen ganger kan det være fornuftig å låne 50.000 på kredittkort. For eksempel hvis man har fått ny godt betalt jobb, og man trenger 50.000 kr til bil for å gjøre jobben.

Lån med 22 % rente til møbler, hvitevarer, reiser, klær og annet forbruk er noe annet...

Anonymkode: eb170...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...