Gå til innhold

Er det ok å spise fisk hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i fisk. Trener mye, og tenker på om det er optimalt med tanke på proteiner osv? Er det noe jeg mangler fra kjøtt om jeg bare spiser fisk? 

Anonymkode: 1371e...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis så mye fisk du orker. Masse gode greier i fisk. Rent og fint kjøtt, gode kilder til bra fett. Hvis du er redd for ikke å få i deg nok proteiner, evt andre ting, trenger du jo ikke spise fisk til hvert måltid. Jeg vet ikke hva fisk ikke inneholder, som annet kjøtt gjør, men proteinmessig er fisk good stuff.

Anonymkode: 7e25c...fa2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er veldig glad i fisk. Trener mye, og tenker på om det er optimalt med tanke på proteiner osv? Er det noe jeg mangler fra kjøtt om jeg bare spiser fisk? 

Anonymkode: 1371e...070

Bare vær litt obs på tungmetaller hvis du spiser mye fisk 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spis så mye fisk du orker. Masse gode greier i fisk. Rent og fint kjøtt, gode kilder til bra fett. Hvis du er redd for ikke å få i deg nok proteiner, evt andre ting, trenger du jo ikke spise fisk til hvert måltid. Jeg vet ikke hva fisk ikke inneholder, som annet kjøtt gjør, men proteinmessig er fisk good stuff.

Anonymkode: 7e25c...fa2

Det kommer litt an på. Store mengder laks og tunfisk er ikke bra pga mye tungmetaller 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor

Ja, det kan du! Elsker fisk selv, spess fersk fisk er nydelig godt! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er veldig glad i fisk. Trener mye, og tenker på om det er optimalt med tanke på proteiner osv? Er det noe jeg mangler fra kjøtt om jeg bare spiser fisk? 

Anonymkode: 1371e...070

Du kan spise så mye fisk du lyster. Selv der det foreligger kostholdsråd så gjelder det inntak 3-4 dager i uka over flere tiår (men om du har for vane å fiske etter stedbunden fisk, krabbe eller skjell nær tettsteder, byer eller industri? Slutt med det. Kjør et øde sted.)

Om du bryr deg om dyrevelferd bør du styre unna oppdrettsfisk og fisk trålet av store fiskeflåter. Men lidelsene inkludert i den industrien er bare noe verre enn oppdratt på fugl, trolig likestilt oppdrett av svin. Men, igjen, de fiskene du spiser fra oppdrett har lidd uante, ubeskrivelige ting. Så om du bryr deg: unngå.

Anonymkode: d41b2...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 15.41):

Jeg er veldig glad i fisk. Trener mye, og tenker på om det er optimalt med tanke på proteiner osv? Er det noe jeg mangler fra kjøtt om jeg bare spiser fisk? 

Anonymkode: 1371e...070

Generelt mye giftstoffer i fisk. Varierer fra type til type og hvor fanget. 

Anonymkode: 9d151...a93

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks skal man vel begrense, men hvit fisk er helt fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...