Gå til innhold

Har du seksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet
alle jeg kjenner bytter etter moten

Mener du da at de bytter ut alle møblene sine etter moten? Det har aldri jeg vært borte i. Jeg bytter ut sofaen når den er utslitt (den jeg har nå har jeg hatt i 10 år) og spisebord og hyller tror jeg ikke jeg kommer til å bytte ut - det er solide saker i eik. Gardiner og puter og tepper bytter jeg selvsagt oftere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg syns på andre siden at å møblere stuen med en kjempeseksjon og ellers møbler i eksakt samme stil forteller at man har pekt på en side i et blad og sagt: "jeg skal ha det sånn hjemme hos meg" i butikken.  :ler:

Der er vi inne på min andre møbel-angst; møbler fra samme serie. :sjokkert: Bord, lampebord, seksjon og tvbenk i samme serie.... *hjelp* :ler:

Skrevet
Der er vi inne på min andre møbel-angst; møbler fra samme serie. :sjokkert: Bord, lampebord, seksjon og tvbenk i samme serie.... *hjelp* :ler:

Enig, det er grusomt! IKEA/ Skeidar/ Bohus osv. er greit i små doser, men hvis alt kommer derfra... :riste:

Gjest Embla s
Skrevet
Mener du da at de bytter ut alle møblene sine etter moten? Det har aldri jeg vært borte i. Jeg bytter ut sofaen når den er utslitt (den jeg har nå har jeg hatt i 10 år) og spisebord og hyller tror jeg ikke jeg kommer til å bytte ut - det er solide saker i eik. Gardiner og puter og tepper bytter jeg selvsagt oftere.

Nei, siden de fleste jeg kjenner ikke er unaturlig interessert i interiør, ei heller fantastisk rike, bytter de SELVFØLGELIG IKKE ut alle møblene sine etterhvert som motene svinger.

Gjest -eline-
Skrevet

oh yeah! Den er jeg virkelig enig i, møbler i serier er til å få skikkelig angst av...*grøsse* :ler:

Skrevet

Møbler i serier syns jeg er ille hvis man har flere enn to deler. Men jeg ser ikke helt angst-potensialet i om noen har salongbord og lampebord i samme serie feks. Eller skjenk og bokhylle... men alt likt, det kan jeg også spare meg for :)

Skrevet

Guri, vet nesten ikke hva jeg skal skrive jeg. Det er jammen vanskelig å finne på noe for å overgå dere som prøver å være bedre enn de andre, med å si at dere er så spesielle og har så mye mer spesiell stil enn de andre. Og i alle fall ikke har seksjon... IIIIIIK!!!

Puh...

Da var det sagt.

Vi har seksjon der vi har plass til cdèr, bøker og glass i slass-skap. Tv-benk i samme stil.. tenk det da. Ikke recliner men samboer vil ha, deilig å sitte i vetu, mange vil ha behagelige møbler....

Skrevet

Vi har vel en seksjon, det er 2 bonde hyller satt sammen og med glass skap, vanlige skap, skuffer og åpne rom. Den er hvit. Jeg liker den utrolig godt, og føler vi ikke kunne hatt noe annet der den står. Og vi får plass til utrolig mye i den og den tar ikke så mye plass. Vi har og fått veldig mye skryt for den.

Gjest -eline-
Skrevet
Guri, vet nesten ikke hva jeg skal skrive jeg. Det er jammen vanskelig å finne på noe for å overgå dere som prøver å være bedre enn de andre, med å si at dere er så spesielle og har så mye mer spesiell stil enn de andre. Og i alle fall ikke har seksjon... IIIIIIK!!!

Spørsmålet var jo om folk hadde seksjon eller ikke, og da svarer man da på det. Noen liker det, andre ikke. Synes ikke det har noe med å være spesiell å gjøre. Personlig smak kan aldri diskuteres heter det vel men ;)

Skrevet

Og jeg har seksjon, i syrebeiset furu, og faktisk

*telle*

hele sju møbeldeler i samme serie :) *fornøyd*

Skrevet

Stua mi er sikkert skikkelig ukul... men jeg liker den kjempegodt.

Jeg har:

- okergul hjørnesofa

- snirklete bord som er tatt over fra en kamerat

- "penskap" som er arva etter farmor

- Innebygd bokhylle som vi har fått en møbelsnekker til å bygge for oss.

- skjenk og spisestuestoler i eik som er arva etter mannens besteforeldre

- spisestuebord i eik som passer til. Er kjøpt på bruktbutikk.

- mosegrønn femtitallsstol som er kjøpt på loppemarked

- gammal sliten kiste som er arva etter mannens farmor

- gammalt bokskap som vi fikk av noen vi leide hos. Sikkert 70 - 80 år gammalt

- to reclinere i brunt skinn fra Bohus. Femtitalls i stilen.

- En grå treseter som skal byttes ut med en beige treseter med sånn divandel. (Men den får vi ikke fra fabrikken før utpå våren)

- et bord som skal byttes ut når den nye sofaen kommer.

To store moderne gulvtepper som går i beige/lyst og grått.

Igrunn høres det helt j***** ut... men det er igrunn fint her altså... Fargene går så fint sammen.

Og jeg liker at det er noe veldig moderne og noe gammelt.

Hadde jeg funnet en seksjon jeg likte så skal man ikke se bort fra at den hadde kommet i hus. Men jeg drømmer om en lang eikeskjenk i litt kubistisk stil, som er bred nok til at jeg kan sette tven på den på ene sidea

Skrevet
Spørsmålet var jo om folk hadde seksjon eller ikke, og da svarer man da på det. Noen liker det, andre ikke. Synes ikke det har noe med å være spesiell å gjøre. Personlig smak kan aldri diskuteres heter det vel men ;)

Ja det har jeg ingen problemer med å forstå heller. Og ja folk svarer på om de har seksjon eller ikke, men trenger de da å utdype i det vide og brede om hvor harry det er, og at de heller har valgt en så utrolig uvanlig og kul stil som ingen andre i hele den vide verden har for di de er så ultrakule og spesielle?

Tror ikke du finner møbler i noge som er så spesielle, i alle fall ikke om du handler på bohus, møbelringen, ikea, skeidar, bolia osv.

Da må man lage selv, og da er det kanskej vanskelig å lage noe minimalistisk som for all del ikke må forveksles med en seksjon!!!

Seksjoner finner du i en eller annen form i alles hjem, ikke kom å si noe annet... To store hyller sammen er en salgs seksjon, det er også en tvbenk med hylle til. Små hyller fra bolia blir en skalgs seksjon om du henger flere sammen. Vitrineskap når man har mer enn en blir en seksjon, en sjenk er en erstatning for en seksjon og kan dermed kalles en seksjon.

Gjest -eline-
Skrevet (endret)
Seksjoner finner du i en eller annen form i alles hjem, ikke kom å si noe annet... To store hyller sammen er en salgs seksjon, det er også en tvbenk med hylle til. Små hyller fra bolia blir en skalgs seksjon om du henger flere sammen. Vitrineskap når man har mer enn en blir en seksjon, en sjenk er en erstatning for en seksjon og kan dermed kalles en seksjon.

Vet ikke om jeg er enig i denne definisjonen av seksjon. Flere bokhyller satt sammen er ikke en seksjon spoerr du meg. Og en skjenk er en skjenk, ikke en seksjon.

Vi (dvs kjaeresten, jeg bor for tiden paa hybel og har ikke.no) har en vegg med bokhyller og ellers kun en TV-benk, saa det er ikke noe som kan kalles en seksjon der.

Endret av -eline-
Skrevet
Vet ikke om jeg er enig i denne definisjonen av seksjon. Flere bokhyller satt sammen er ikke en seksjon spoerr du meg. Og en skjenk er en skjenk, ikke en seksjon.

Jeg svarte at jeg ikke har seksjon, og er helt enig med det -eline- skriver. Seksjon har jeg ikke, men det betyr jo ikke at jeg ikke har møbler - har både hyller og skjenk jeg. Ikke betyr det at jeg har så innmari mye bedre smak enn andre heller, det betyr bare at jeg har det slik jeg vil ha det. At man svarer ja eller nei til om man har et møbel eller svarer på hva man liker / ikke liker, så betyr jo ikke det at alt annet er helt forferdelig.

Gjest -eline-
Skrevet
Ja det har jeg ingen problemer med å forstå heller. Og ja folk svarer på om de har seksjon eller ikke, men trenger de da å utdype i det vide og brede om hvor harry det er, og at de heller har valgt en så utrolig uvanlig og kul stil som ingen andre i hele den vide verden har for di de er så ultrakule og spesielle?

Tror ikke du finner møbler i noge som er så spesielle, i alle fall ikke om du handler på bohus, møbelringen, ikea, skeidar, bolia osv.

Da må man lage selv, og da er det kanskej vanskelig å lage noe minimalistisk som for all del ikke må forveksles med en seksjon!!!

Litt tid paa jobben naa saa jeg kan vel utdype hva jeg mener om dette. Ser ingen problemer i at man oensker aa utdype at man ikke oensker aa ha seksjoner selv, saa kan de som oensker det utdype det. Noen liker maksimalisme og andre minimalisme. Jeg synes det er interessant at folk faktisk sier hvorfor de oensker/ikke oensker aa ha seksjoner, blir jo diskusjoner av det og, dermed mer spennende aa lese enn ja/nei svar. Tror ikke det handler om aa vaere bedre enn andre, ikke for mitt vedkommende i hvertfall.

Selv om ikke alle moeblene folk har er spesielle saa er jo kombinasjonen av arvemoebler/loppisfunn/ikea/bohus/osv-moebler det som gjoer et hjem et hjem. Ingen oensker vel aa bo i en side av IKEA-katalogen? ...jeg har gjort det, foerste leiligheta mi var innredet med bare IKEA-stuff, kommer ikke til aa bo saann igjen ;) Vil jo fremdeles handle paa feks IKEA, men kombinerer det da med loppisfunn og arvegods for aa faa fram min egen stil. Og nei, ingen seksjoner her uansett.

Skrevet
:ler: Det er jo litt morsomt at alle er så opptatt av å ha sin egen stil at alle ender opp med å ha like møbler likevel...
Skrevet

Seksjon - nei. Har plass men føler det blir alt for voldsomt og dominerende i min stue.

Skrevet

Vi har en seksjon, den er mørk brun og jeg er ikke veldig glad i den.

Jeg syns den er for mørk.

Men, mannen hater trehvitt og nekter å male den om.....

Utover fargen er den helt OK.

Skrevet (endret)

Niks. Har ikke seksjon og jeg liker ikke seksjoner. Hos meg er det altfor upraktisk. Jeg har en god del bøker, så den fri veggplassen jeg har, trenger jeg til bokhylle. (Men der har jeg til gjengjeld satt opp BBB i lakkert furu :tunge1: ).

Endret av Cata
Skrevet

Jeg trenger rett og slett ikke seksjon.

Jeg har bokhyller til bøkene mine, servise og glass i kjøkkenskapene, eget bord til tv og stereoanlegg, og jeg har omtrent ingen pyntegjenstander.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...