Gå til innhold

Har du seksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg syns i grunn at folk er for opptatt av interiørmote, fremfor å dyrke sin egen stil. Det er ikke din egen stil når hjemmet ditt ser ut til å være klippet ut av Bonytt.

Jeg lurer veldig på hvordan alle disse egne stilene ser ut. De fleste jeg kjenner har helt vanlige møbler og det ser til en viss grad ganske likt ut hjemme hos dem. Det virker som om den sterkeste trenden av alle er at man skal dyrke sin egen personlige stil til det fulle og for all del ikke hente inspirasjon fra interiørmote for da bor man i en utsillingsleilighet. Personlig foretrekker jeg rene linjer, er begeistret for stålrør og designerlamper, hater furu og ville for alt i verden aldri hatt seksjon. Jeg føler ikke at det er kaldt, ekkelt og upersonlig hos meg av den grunn. Forresten så ville jeg mye heller ha bodd i en Bohusleilighet enn i mange andre leiligheter jeg har sett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er an av de få som synes dagens mote med strenge møbler, stålrørstoler, panelgardiner og mimimalisme er stygt. Det kan være enkelte elementer i denne moten som kan være stilig hvis du bor i en byleilighet sør i Europa. Men her hjemme på berget trenger vi varmere interiører. Seksjoner er den del av de møblene som jeg ikke er spesielt glad i da. Det er for mye utstillingsplass som samler støv. Men det skal sies at vi har en, en dyr en også som min mann nettopp hadde kjøpt rett før vi ble sammen. Begynner ikke dere å bli lei av å ha det kaldt rundt dere?

Men hvor har jeg sagt at jeg liker den kalde minimalistiske stilen?

Jeg fikser ikke den heller, men det er ikke dermed sagt at jeg liker å ha seksjon og reclinere.

Det er ikke slik at det er enten eller, at man enten har rødt kjøkken med sorte stålrørsstoler og kun ett bilde på veggen, og det er i sort hvitt - ELLER blodharry furustil med seksjoner, lampetter, malt strie osv.

Jeg blander jeg. Jeg har noe fra Ikea, noe gammelt, noe arvet, og jeg satt i månedsvis på finn.no for å finne akkurat det jeg var ute etter :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg liker ikke seksjoner, og vil ikke ha noen seksjon. Jeg liker heller ikke minimalistiske møbler. I stua vår har vi to reoler og et vitrineskap og en skjenk.

I mine øyne er dette en skjenk, og dette en seksjon.

Skrevet (endret)

KATTA storfe.

Linkene dine virket ikke. Kommer bare til Skeidar sin forside

Endret av Shea
Gjest -eline-
Skrevet (endret)

Har både seksjons- & reclinerskrekk! Liker rene linjer og materialer, ikke nips eller annet unødvendig dill, men det er verken kaldt eller kjedelig av den grunn! Man må ikke ha furumøbler og seksjoner for å få det koselig... :)

Endret av -eline-
Skrevet

KATTAstrofe, jeg er enig i dine beskrivelser, alt der det plass til tv m m er definitivt seksjon....... :ler:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
KATTAstrofe, jeg er enig i dine beskrivelser, alt der det plass til tv m m er definitivt seksjon....... :ler:

Trenger ikke nødvendigvis være plass til en TV for at det skal kalles en seksjon. Foreldrene mine har den første du linket til, og det kaller jeg også en seksjon.

Skrevet
KATTA storfe.

Linkene dine virket ikke. Kommer bare til Skeidar sin forside

Dette samme skjer hos meg.

Ser at den opprinnelige linken peker til en bestemt side, men den skifter kjapt til hovedsiden til skeidar. Skikkelig irriterende.

Har prøvd både Opera og IE men får det samme resultatet.

Noen som aner hvorfor og mulig løsning?

Skrevet

Jeg bruker IE og får opp begge sidene uten problemer.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Tror man må velge butikk eller no sånt først på skeidar sine sider. Linkene mine fungerer hos meg og :)

Skrevet

Jeg liker både seksjoner og furu jeg da, og har en seksjon i furu :) . Men den har ikke glasskap til dilldall og pynteting og sånn. Den er hjemmelaget og er laget for å romme stereoanlegget, dvd-samlinga + noen skuffer til blader o.l.

Skrevet

Interiør går i bølger - enten vi snakker om seksjoner eller noe annet.

For eksempel skal alle nå ha lyse farger på veggene. Jeg har også det og synes det er fint. For noen år siden synes jeg nesten alle malte stua si gul. Nå synes jeg det er skrekkelig. På 70-tallet syntes folk det var fint med stormønstrete tapeter på kjøkkenveggene.

Om 10-15 år kommer vi til å le av hvordan vi har det i dag. Jeg blir litt oppgitt over folk som tror de bare har sin egen stil og ikke er påvirket av moten. Hvorfor liker alle folk som sier det de samme tingene? Jeg skal innrømme at jeg og liker lyse farger og enkle linjer og ikke for mye stæsj (selv om jeg har en del furu i stua også...) Men jeg innrømmer ihvertfall at moten påvirker meg og.

Skrevet

Vi har nok en slags seksjon.. satt sammen av bokhyller og løs hyller.

Om seksjon er pent eller ikke kommer mye an på rommet synes jeg. På enkelte vegger, i enkelte rom, så er det liksom helt riktig med seksjoner. Andre steder passer de slett ikke inn.

Vi har en vegg som er inne i en slags "nisje" og der har vi vår "seksjon" (om den kan kalles det). Den går fra en vegg til den andre og inneholder TV (hengt på veggen), forsterker, tuner, bøker, enkelte pynteting og noen løse kurver med småting i.

Skrevet

Vi har også seksjon, eller "reol-oppsett" som det så fint heter i møbelkatalogene. Kjøpte den for noen år siden. Er fra Hammel i såpebehandlet eik, og forholdsvis moderne i snittet.

Vi driver og møblerer ny stue nå, og denne seksjonen blir fort dominerende.. Må derfor tenke litt over plassering, og jeg ønsker nå å flytte den til Fomlemannens store skrekk. :ler:

Er et veldig praktisk møbel med plass til mye, der veldig fornøyd med den. :)

Gjest Embla s
Skrevet
Ingen jeg kjenner bytter ut møblene etter moten. Det må da bare være veldig rike folk som har råd til å ha et hjem som ser ut som det er klippet ut av Bonytt til enhver tid? Jeg har veldig basic interiør (uten seksjon!) med bokhyller, spisebord, sofa og bord og nøytrale farger, og bytter ut tekstiler og tepper etter ønske. Det kan da være min stil selv om det er de fargene som er moderne akkurat nå? Vi er vel påvirket av mote i større eller mindre grad, enten det gjelder klær, interiør eller andre ting?

alle jeg kjenner bytter etter moten (bortsett fra Evalina!) Hvorfor ellers alle disse trådene om "kan jeg male furumøblene mine hvite"?

Jeg kjenner i allefall utrolig mange som hadde helmøblert med furu, som nå har byttet til "minimalistisk". Og når furu blir skikkelig moderne igjen, kommer barna deres til å grine over alle de fine luta furumøblene som ble malt over :ler:

--------------------------------------------------------------------------------

Til spørsmålet; jeg har aldri eid en seksjon. Jeg har tv på veggen, bøker i bokhyller og dekketøy i skap.

Gjest Embla s
Skrevet
Interiør går i bølger - enten vi snakker om seksjoner eller noe annet.

For eksempel skal alle nå ha lyse farger på veggene. Jeg har også det og synes det er fint. For noen år siden synes jeg nesten alle malte stua si gul. Nå synes jeg det er skrekkelig. På 70-tallet syntes folk det var fint med stormønstrete tapeter på kjøkkenveggene.

Om 10-15 år kommer vi til å le av hvordan vi har det i dag. Jeg blir litt oppgitt over folk som tror de bare har sin egen stil og ikke er påvirket av moten. Hvorfor liker alle folk som sier det de samme tingene? Jeg skal innrømme at jeg og liker lyse farger og enkle linjer og ikke for mye stæsj (selv om jeg har en del furu i stua også...) Men jeg innrømmer ihvertfall at moten påvirker meg og.

:klappe:

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg syns at å fylle opp stuen med diverse småmøbler forteller at man ikke hadde råd til møbler, men samlet litt etterhvert..... :ler:

jeg syns på andre siden at å møblere stuen med en kjempeseksjon og ellers møbler i eksakt samme stil forteller at man har pekt på en side i et blad og sagt: "jeg skal ha det sånn hjemme hos meg" i butikken. :ler:

Skrevet
Jeg hater seksjoner, det kommer aldri inn i imtt hjem. Likeså er det uaktuelt med stresslesser/reclinere, og de aller fleste skinnsofaer, er et par som er fine, men jeg synes stort sett det er mindre pent.

Nesten helt enig, jeg har nemlig skinnsofa ;)

Jeg er så enig. Stål, digre glassvaser, digre men ukoselig og rare lenestoler, i det hele tatt denne minimalistiske stilen, det er ikke fint, og jeg ville aldri orket å bo sånn......

Jeg syns i grunn at folk er for opptatt av interiørmote, fremfor å dyrke sin egen stil. Det er ikke din egen stil når hjemmet ditt ser ut til å være klippet ut av Bonytt.

Det er i det minste stil. ;):erter:

*minimalist i går, i dag og for bestandig - enten det er på moten eller ei* :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...