ashera Skrevet 7. februar 2006 #21 Skrevet 7. februar 2006 I mitt hode er dette en seksjon, men ikke i ditt hode, hvis jeg forsto deg rett...? ← Da forsto du meg ikke rett, for den Aannø-saken du linker til er en seksjon i mitt hode (har jeg så stort hode...?), jeg siterer meg selv: "I mitt hode er seksjon en hybrid av to eller flere slags oppbevaringsmøbler - tv-benk, bokhyller, vitrineskap og diverse skuffer."
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #22 Skrevet 7. februar 2006 Ok, jeg ble litt usikker da jeg leste det om tv benk......
ashera Skrevet 7. februar 2006 #23 Skrevet 7. februar 2006 (endret) Hos Evelina matcher det perfekt ← *presiserer* to eller flere av de funksjonene jeg vist til* ...og den seksjonen du linker til er så bunnsolide saker at den ikke bare kan arves, med videreføres som arvegods i generasjoner. Ikkeno tull med sunnmørsk håndverk (kjenner flere som jobber på den fabrikken, jeg). Endret 7. februar 2006 av hera
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #25 Skrevet 7. februar 2006 Vi har en seksjon (ikke i furu! *æsj*). Synes faktisk den er ganske stilig, og ikke minst ganske praktisk. Har plass til TV + DVD-spiller, videospiller, forsterker, CD-spiller o.l. Har et glasskap til pyntegjenstander og slikt, og et skap med vanlig dør vi bruker til å lagre DVD'er, og så har den god hylleplass til bøker (vi har altfor mange bøker). Vet om mange stygge seksjoner, men det finnes da nok av stilige og pene også, alt kommer an på materialet, utseendet osv. Men smaken er som baken. Jeg kan f.eks. ikke fordra svarte skinnsofaer (aldeles grusomt) og stresslesser. ← Jeg hater seksjoner, det kommer aldri inn i imtt hjem. Likeså er det uaktuelt med stresslesser/reclinere, og de aller fleste skinnsofaer, er et par som er fine, men jeg synes stort sett det er mindre pent.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #26 Skrevet 7. februar 2006 Og hva er galt med reclinere, nå da? Har du ikke en godstol? At skinnsofa er stygt, er jeg ikke enig i, men jeg liker ikke følelsen av å sitte på skinn, verken med klær (glatt!) eller uten klær (klamt!) Har forøvrig furu- og seksjonskrekk selv, og den furusaken som var linket til er mitt mareritt! Men bokhyller må man ha, og det går da også fint an å sette en liten pyntegjenstand inni en bokylle også. Forøvrig trenger man vel snart ikke TV-bord, man kan jo bare henge flatskjermen på veggen....
Shea Skrevet 7. februar 2006 #27 Skrevet 7. februar 2006 Det jeg tenker på som seksjon ser noe slikt ut: http://www.aanno.no/trend/zeta/index.htm Denne er kjempeflott og stilig. Enkel men elegant. Har en smule furu fobi jeg også etter å ha fått en overdose av furumøler.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #28 Skrevet 7. februar 2006 Har ikke noe imot seksjoner jeg. Ser ikke helt problemet. Men så er jeg ikke så opptatt å være moderne, spesielt når de gjelder møbler. Jeg kjøper det jeg har lyst på selv.
Gjest Ester Skrevet 7. februar 2006 #29 Skrevet 7. februar 2006 Har ikke noe imot seksjoner jeg. Ser ikke helt problemet. Men så er jeg ikke så opptatt å være moderne, spesielt når de gjelder møbler. Jeg kjøper det jeg har lyst på selv. ← Jeg er ikke så veldig moderne selv, heller, men jeg synes seksjon er stygt. Før i tida hadde alle det, da var det omtrent uaktuelt å ikke ha seksjon i stua. Maleri over sofaen med en lampett på hver side var også nærmest obligatorisk. Man hadde på en måte en mal på hvordan men innredet en stue. Nå møblerer folk mer fritt og det er derfor jeg spør om folk fortsatt kjøper seksjoner. Kan godt slenge på et tilleggsspørsmål om lampettene og maleriet også.
Gjest Betty Boop Skrevet 7. februar 2006 #30 Skrevet 7. februar 2006 Husker mine besteforeldres "elg i solnedgang" ja.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #31 Skrevet 7. februar 2006 (endret) Jeg er ikke så veldig moderne selv, heller, men jeg synes seksjon er stygt. Før i tida hadde alle det, da var det omtrent uaktuelt å ikke ha seksjon i stua. Maleri over sofaen med en lampett på hver side var også nærmest obligatorisk. Man hadde på en måte en mal på hvordan men innredet en stue. Nå møblerer folk mer fritt og det er derfor jeg spør om folk fortsatt kjøper seksjoner. Kan godt slenge på et tilleggsspørsmål om lampettene og maleriet også. ← Vel, et slikt mønster kommer jeg aldri til å følge! Men en seksjon er et praktisk møbel, og det trenger jo ikke å være av den tunge, store furusorten. Og de lampettene kommer jeg aldri til å kjøpe. Og om jeg skulle falle for fristelsen til å kjøpe lampetter skal jeg love deg at de aldri blir hengt opp symmetrisk på noen måte. For det har jeg "angst" for... btw: Har ikke malerier heller jeg. Liker rene, store flater uten nips og dilldall. Endret 7. februar 2006 av Violetta
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #32 Skrevet 7. februar 2006 Jeg liker både lampetter og malerier jeg
Gjest Emera Skrevet 7. februar 2006 #33 Skrevet 7. februar 2006 (endret) I mitt hode er dette en seksjon... ← Bestefaren min har akkurat den der! Jeg har ikke seksjon, for det er ikke plass i min stue. Når jeg hører ordet seksjon, ser jeg for meg dem fra åttitallet, og de er stygge! Men de nye seksjonene kan jo være stilige. Endret 7. februar 2006 av Emera
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #34 Skrevet 7. februar 2006 Og hva er galt med reclinere, nå da? Har du ikke en godstol? At skinnsofa er stygt, er jeg ikke enig i, men jeg liker ikke følelsen av å sitte på skinn, verken med klær (glatt!) eller uten klær (klamt!) Har forøvrig furu- og seksjonskrekk selv, og den furusaken som var linket til er mitt mareritt! Men bokhyller må man ha, og det går da også fint an å sette en liten pyntegjenstand inni en bokylle også. Forøvrig trenger man vel snart ikke TV-bord, man kan jo bare henge flatskjermen på veggen.... ← Reclinere er uten unntak stygt. Forøvrig sitter jeg fint i sofaen. TV-er er også stygt, ser frem til den dagen det finnes et møbel man kan skjule dette, TV-skap funker til nød, men det er mange stygge der og
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #35 Skrevet 8. februar 2006 Reclinere er uten unntak stygt. Forøvrig sitter jeg fint i sofaen. TV-er er også stygt, ser frem til den dagen det finnes et møbel man kan skjule dette, TV-skap funker til nød, men det er mange stygge der og ← Jeg er an av de få som synes dagens mote med strenge møbler, stålrørstoler, panelgardiner og mimimalisme er stygt. Det kan være enkelte elementer i denne moten som kan være stilig hvis du bor i en byleilighet sør i Europa. Men her hjemme på berget trenger vi varmere interiører. Seksjoner er den del av de møblene som jeg ikke er spesielt glad i da. Det er for mye utstillingsplass som samler støv. Men det skal sies at vi har en, en dyr en også som min mann nettopp hadde kjøpt rett før vi ble sammen. Begynner ikke dere å bli lei av å ha det kaldt rundt dere?
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #36 Skrevet 8. februar 2006 Jeg er an av de få som synes dagens mote med strenge møbler, stålrørstoler, panelgardiner og mimimalisme er stygt. Det kan være enkelte elementer i denne moten som kan være stilig hvis du bor i en byleilighet sør i Europa. Men her hjemme på berget trenger vi varmere interiører. Jeg er så enig. Stål, digre glassvaser, digre men ukoselig og rare lenestoler, i det hele tatt denne minimalistiske stilen, det er ikke fint, og jeg ville aldri orket å bo sånn...... Jeg syns i grunn at folk er for opptatt av interiørmote, fremfor å dyrke sin egen stil. Det er ikke din egen stil når hjemmet ditt ser ut til å være klippet ut av Bonytt.
Sun Mei Skrevet 8. februar 2006 #37 Skrevet 8. februar 2006 Jeg syns i grunn at folk er for opptatt av interiørmote, fremfor å dyrke sin egen stil. Det er ikke din egen stil når hjemmet ditt ser ut til å være klippet ut av Bonytt. ←
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2006 #38 Skrevet 8. februar 2006 Det jeg tenker på som seksjon ser noe slikt ut: http://www.aanno.no/trend/zeta/index.htm Denne er kjempeflott og stilig. Enkel men elegant. Har en smule furu fobi jeg også etter å ha fått en overdose av furumøler. ← Den synes jeg også var kjempefin! Har ikke seksjonskrekk. Så lenge seksjonen er enkel og fin som denne er det et veldig greit møbel - men er det en sånn stor furu-koloss så får jeg også litt noia. Det skal jeg aldri ha. Utover det hater jeg reclinere (uansett hvor god de må være å sitte i så kan ingen påstå at en recliner tar seg bra ut), skinnmøbler og for mye stål/glass. Så det går fint ann å like en strammere linje på møbler uten at det er "kaldt".
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #39 Skrevet 8. februar 2006 Jeg syns i grunn at folk er for opptatt av interiørmote, fremfor å dyrke sin egen stil. Det er ikke din egen stil når hjemmet ditt ser ut til å være klippet ut av Bonytt. ← Ingen jeg kjenner bytter ut møblene etter moten. Det må da bare være veldig rike folk som har råd til å ha et hjem som ser ut som det er klippet ut av Bonytt til enhver tid? Jeg har veldig basic interiør (uten seksjon!) med bokhyller, spisebord, sofa og bord og nøytrale farger, og bytter ut tekstiler og tepper etter ønske. Det kan da være min stil selv om det er de fargene som er moderne akkurat nå? Vi er vel påvirket av mote i større eller mindre grad, enten det gjelder klær, interiør eller andre ting?
:-) anna Skrevet 8. februar 2006 #40 Skrevet 8. februar 2006 Jeg er litt sånn hverken/eller. Jeg har ikke seksjon. Men jeg kunne hatt det om jeg fant en som passet til min stil. Men personlig så er jeg mer kritisk til møbelmoten. Hva som er pent/ikke pent handler jo bare om mote. Nå er det furu og lampetter og kos som ikke er pent. Og alle de som innredet hjemmene sine slik for noen år siden sliter med at alt de eier er umoderne. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg syntes det var pent da det kom. Jeg syntes det var varmt oghadde et hjemmekoselig preg og tok "heldigvis" over for de åttitalshvite seksjonene som i sin tid avløste det mørke syttitalsmøblementet. Min møbelteori er at man bør drite i trender og heller tenke på hva man innerst inne liker, og hva som passer til huset og stedet der man bor. Bor man i et gammelt hus med stor hage på landet (som jeg) så passer det ikke så godt med stålrør og glassbyggestein. Jeg prøver å holde meg til lyse farger, relativt klassiske møbler. Gjerne ting som er litt retro. Vi har noe nytt og noe arvegods. Hos meg hadde den romantiske shabbu chic-stilen passet perfekt. Men jeg prøver å unngå å kjøpe annet enn blomsterpotter og pynteputer i det som er rådende møbelmote. Om hele huset er helhetlig hypermoderne blir hele huset også helhetlig umoderne samtidig, Og det har vi ikke råd til ;-) (Forresten så har vi to reclineren i "femtitallsstil" med buede armlener. De er til denne dag de eneste slike stolene jeg har likt. )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå