Gjest Ester Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Kjøper unge folk seg fortsatt seksjon, eller er det bare eldre folk som har det? De flommer jo over av seksjoner i møbelbutikkene. Ingen av mine venner har seksjon. Har dere dette møbelet?
Gjest gjesta Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Niks. Jeg har litt sånn seksjon-angst. Men på det glade åtti-tall hadde jeg en tredelt sak i hvit laminat med sotede glassdører og noe gull-stæsj. Det var tider!
Gjest Ester Skrevet 6. februar 2006 #4 Skrevet 6. februar 2006 Niks. Jeg har litt sånn seksjon-angst. ← Jeg og. Har mareritt om et syrebeisa furubeist som kommer og spiser meg opp!
Arkana Skrevet 6. februar 2006 #6 Skrevet 6. februar 2006 Vi har en seksjon (ikke i furu! *æsj*). Synes faktisk den er ganske stilig, og ikke minst ganske praktisk. Har plass til TV + DVD-spiller, videospiller, forsterker, CD-spiller o.l. Har et glasskap til pyntegjenstander og slikt, og et skap med vanlig dør vi bruker til å lagre DVD'er, og så har den god hylleplass til bøker (vi har altfor mange bøker). Vet om mange stygge seksjoner, men det finnes da nok av stilige og pene også, alt kommer an på materialet, utseendet osv. Men smaken er som baken. Jeg kan f.eks. ikke fordra svarte skinnsofaer (aldeles grusomt) og stresslesser.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #7 Skrevet 6. februar 2006 Seksjoner er av en eller annen merkelig grunn på full fart til å bli in igjen. De firkantede kolossene er så grusomme.
Shea Skrevet 6. februar 2006 #8 Skrevet 6. februar 2006 Vi har seksjon og det er jeg glad for. Utrolig plass sparende. Har den på en hel vegg i spisestuen. Om det ikke hadde stått der ville ikke den plassen bli brukt til noe uansett. Hvor skulle jeg ellers ha alle glassene, serviset og sølvtøyet??? Den er riktignokk gammel og trenger å byttes. Kommer garantert til å kjøpe en ny i Eik.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #9 Skrevet 7. februar 2006 Jeg digger seksjoner, og har alltid eid det i en eller annen form. Jeg syns at å fylle opp stuen med diverse småmøbler forteller at man ikke hadde råd til møbler, men samlet litt etterhvert.....
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. februar 2006 #10 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har også seksjonsangst, og var overlykkelig den dagen vi flytta til eget hus og kunne hive den gamle seksjonen etter svigermormor... Det var da vi fant ut at den nederste delen ble et helt utmerket tv-bord
hilli Skrevet 7. februar 2006 #11 Skrevet 7. februar 2006 Sesksjonsangst her også. Det viktigste for meg da vi skulle innrede stua var å unngå seksjon. Jeg har en skjenk til servise og glass og bokhylle til bøker
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #12 Skrevet 7. februar 2006 Hvor stor kan en skjenk være da? Hva er grensen mellom seksjon og sjenk?
ashera Skrevet 7. februar 2006 #13 Skrevet 7. februar 2006 Hvor stor kan en skjenk være da? Hva er grensen mellom seksjon og sjenk? ← I mitt hode er seksjon en hybrid av to eller flere slags oppbevaringsmøbler - tv-benk, bokhyller, vitrineskap og diverse skuffer. Det jeg tenker på som en skjenk kan være nokså stor, men ha en funksjon - oppbevaring – og ha skuffer og skap (men ikke overskap). En skjenk har også en overflate omtrent i bordhøyde eller litt mer. Jeg har forøvrig også seksjonsskrekk... men stå på krava, Evelina, det vitner om integritet i en elllers seksjonsangstfyltbitersk verden
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #14 Skrevet 7. februar 2006 I mitt hode er dette en seksjon, men ikke i ditt hode, hvis jeg forsto deg rett...?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #15 Skrevet 7. februar 2006 Oi... Hvis du tror alle seksjoner ser sånn ut skjønner jeg skrekken! Vi har to skap i mørk brunt fra gulv til tak med glassdører, og matchende tvbenk og kontormøblement. Jeg vil nok si at vi har seksjon ja, selv om delene ikke står sammen... Men furu? Hvem ville ikke våkne med angst da?
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #16 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har hverken seksjonsangst eller furuangst jeg da.....
Gjest Betty Boop Skrevet 7. februar 2006 #17 Skrevet 7. februar 2006 Eide seksjon tidligere. Nå er det bokhyller rundt alle veggene. Skulle jeg bytte ut med seksjon igjen ville jeg ikke få plass til alle bøkene.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. februar 2006 #18 Skrevet 7. februar 2006 Jeg liker også bokhyller. Har for få... men så har jeg ikke noe særlig veggeplass heller, dessverre.
Sun Mei Skrevet 7. februar 2006 #19 Skrevet 7. februar 2006 Jeg tror at skal man ha furu feks. så må stilen være gjennomført. Da blir det en slags norsk tradisjonsstue av det. Når det gjelder seksjoner er jeg heller ikke så fan av dem. har hatt det jeg også opp igjennom årene. Men nå har vi et glasskap, 2 bokhyller og en skjenk i brunfarger i stuen vår, og jeg synes ikke det ser ut som vi har hatt dårlig råd og kjøpt litt etterhvert Men, skulle jeg hatt en slik Evelina har, så måtte jeg gjort om på resten av innholdet i stuen også - for at det skulle matchet
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #20 Skrevet 7. februar 2006 Men, skulle jeg hatt en slik Evelina har, så måtte jeg gjort om på resten av innholdet i stuen også - for at det skulle matchet ← Hos Evelina matcher det perfekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå