Gå til innhold

Er det noen som premieres mer enn menn med barn de ikke tar vare på?


Majer

Anbefalte innlegg

Mange menn er ufrivillig single. Homofile menn betaler over millionen for å få barn. Samtidig har vi menn som får barn med flere damer og slipper å ta vare på alle. De kan cruise gjennom livet, ligge med flere damer, kose seg og slipper å ta ansvar for noe som helst. Alt de gjør er å betale litt penger og kanskje møte ungene annenhver uke

I mine øyne blir disse mennene langt mer premiert enn trofaste, pliktoppfyllende og snille menn. Bør det ikke være motsatt? Hvorfor skal menn oppføre seg bra når samfunnet velger å premiere dårlig oppførsel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit i samfunnet.. De som faktisk blir premiert er jo de som lever med sine barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvordan man ser det, men for tilstedeværende og oppegående foreldre er jo den største premien et nært forhold til barna sine.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du de blir "premiert"?

Og hvorfor menn skal oppføre seg bra, når de kan "slippe unna" med å ikke ta ansvar?
Det er vel fordi de fleste menn er bra menn som vil ta det ansvaret...? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg ikke. De må betale barnebidrag, har dårlig økonomi (alt annet likt) og ha et stressende liv med delt omsorg og barn her og der. Dårlig sex med fremmede.

Jeg føler meg mye mer premiert i et fast forhold med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Premiert" er vel å ta hardt i. Det er vel ikke sånn at trofaste, plikopfyllende og snille menn ikke får barn? Det er vel for det meste incels som sliter på den fronten. 

Anonymkode: 8c9c3...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ga ikke mening.

Hvem som mener det er premiering at man slipper ta vare på barna sine, bare får en månedlig regning og må forholde seg til en eks i 18 år uansett? 
De som er ufrivillig single vil nok neppe synes det hadde vært bedre å være singel med masse barnebidrag å betale? Man blir ikke mindre singel av å ha masse barn utenfor forhold... 
De som ønsker seg barn ville neppe ansett det som premiering at de slipper ta vare på barn? Hele poenget dems er vel at de ønsker ha barna i livet sitt, og ikke bare ha barn annen hver helg? 

Folk flest ønsker nok stabile forhold, og ikke bare meningsløs sex og barn utenfor forhold... 

Anonymkode: 9d54e...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

"Premiert" er vel å ta hardt i. Det er vel ikke sånn at trofaste, plikopfyllende og snille menn ikke får barn? Det er vel for det meste incels som sliter på den fronten. 

Anonymkode: 8c9c3...99b

De får barn, men de må bruke langt mer tid og ressurser på disse barna. Dagens situasjon kan sammenlignes litt med å gi de som går på Nav mer penger enn folk i arbeid fordi de ikke jobber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 time siden):

Mange menn er ufrivillig single. Homofile menn betaler over millionen for å få barn. Samtidig har vi menn som får barn med flere damer og slipper å ta vare på alle. De kan cruise gjennom livet, ligge med flere damer, kose seg og slipper å ta ansvar for noe som helst. Alt de gjør er å betale litt penger og kanskje møte ungene annenhver uke

I mine øyne blir disse mennene langt mer premiert enn trofaste, pliktoppfyllende og snille menn. Bør det ikke være motsatt? Hvorfor skal menn oppføre seg bra når samfunnet velger å premiere dårlig oppførsel?

Majer skrev (8 minutter siden):

De får barn, men de må bruke langt mer tid og ressurser på disse barna. Dagens situasjon kan sammenlignes litt med å gi de som går på Nav mer penger enn folk i arbeid fordi de ikke jobber

Så du mener at trofaste, pliktoppfyllende og snille menn som er i forhold og får barn, egentlig ikke ønsker seg barn? Alternativt at de ønsker seg barn, men ikke ansvaret? Det må jo nesten være det som er premisset for spørsmålsstillingen din, ettersom du mener at menn som har barn med flere kvinner uten å være i en fast relasjon med noen av dem, "premieres". 

For å realitetsorientere deg litt, så tror jeg ikke at disse mennene nødvendigvis opplever at de blir "premiert" eller "cruiser gjennom livet". Jeg kjenner til noen menn i den situasjonen, og felles for dem alle er at de sliter med dårlig økonomi fordi de må betale barnebidrag for x antall barn. O

Alle som vil, kan forøvrig i prinsippet "cruise gjennom livet og ligge med flere damer" - det er jo bare å forbli singel. 

Anonymkode: 73d40...4e4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så du mener at trofaste, pliktoppfyllende og snille menn som er i forhold og får barn, egentlig ikke ønsker seg barn? Alternativt at de ønsker seg barn, men ikke ansvaret? Det må jo nesten være det som er premisset for spørsmålsstillingen din, ettersom du mener at menn som har barn med flere kvinner uten å være i en fast relasjon med noen av dem, "premieres". 

For å realitetsorientere deg litt, så tror jeg ikke at disse mennene nødvendigvis opplever at de blir "premiert" eller "cruiser gjennom livet". Jeg kjenner til noen menn i den situasjonen, og felles for dem alle er at de sliter med dårlig økonomi fordi de må betale barnebidrag for x antall barn. O

Alle som vil, kan forøvrig i prinsippet "cruise gjennom livet og ligge med flere damer" - det er jo bare å forbli singel. 

Anonymkode: 73d40...4e4

Premisset er at man liker barn, men har lyst til å få i pose og sekk. Være med barna, men også få gjøre de tingene som er morsomt som single og barnløse kan gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/5/2024 at 10:19 AM, Majer said:

Mange menn er ufrivillig single. Homofile menn betaler over millionen for å få barn. Samtidig har vi menn som får barn med flere damer og slipper å ta vare på alle. De kan cruise gjennom livet, ligge med flere damer, kose seg og slipper å ta ansvar for noe som helst. Alt de gjør er å betale litt penger og kanskje møte ungene annenhver uke

I mine øyne blir disse mennene langt mer premiert enn trofaste, pliktoppfyllende og snille menn. Bør det ikke være motsatt? Hvorfor skal menn oppføre seg bra når samfunnet velger å premiere dårlig oppførsel?

Hvis det skal være motsatt, hva eksakt skal man gjøre med dette "problemet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...