Gå til innhold

Hvor mange kilo er det mulig å gå ned på en måned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring ?

Anonymkode: 458df...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer enn en kilo i uka vil være mindre komfortabelt med tanke på hvor restriktiv man må være... Litt avhengig av hvor mye man har å ta av....

Anonymkode: 7d075...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye man KAN gå ned og hvor mye man BØR gå ned er to forskjellige ting. Hvilken av de spør du om?

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man veldig stor kan man ta av 1-2kg i uken uten å gå farlig lavt i kaloriinntak.

Anonymkode: e61af...e25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 20kg på en mnd før. Det betyr ikke at selv om det er mulig at du bør. Man varierer fort 3-4kg ila en dag bare i vekt.

Så om du vil føle deg tynn vei deg etter middag en dag så med en gang du har stått opp å gått på do dagen etter boom du veier 4kg mindre :)

Men om du virkelig vil gå ned mye er det fult mulig å gå ned mye. Krever bare god disiplin. Finn ut BMRen din (kalkulatorer for dette på nett) Så spiser du endel kalorier mindre en dette hver dag i en måned så vil du rase ned i vekt.

Deriomot vil du gå ned i vekt på en sunn måte spiser du ca 250-400 kalorier mindre en bmr din hver dag. Da mister du ca 0,5-1kg vekt i uka.

 

 

Anonymkode: 8f95f...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger lest at det er anbefalt med rask nedgang. Litt avhengig av hva du har å gå på sikkert, men for de fleste 0,5-1 kg i uka. Jeg forbrenner rundt 2300 om dagen på veldig aktive dager, da ligger jeg fint i 1000 i underskudd uten å føle meg sulten eller noe sånt. Det tilsvarer vel ca ett kilo i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Deriomot vil du gå ned i vekt på en sunn måte spiser du ca 250-400 kalorier mindre en bmr din hver dag. Da mister du ca 0,5-1kg vekt i uka.

 

 

Anonymkode: 8f95f...383

Nei 😳 bmr er det kroppen trenger bare for å holde organer og prosesser i gang, overleve liksom..om du ligger i koma. Skal man prøve å regne kalorier på den måten, er det legge seg en del under det du forbrenner en vanlig dag. 

Anonymkode: 84002...b79

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på.

Hva man KAN, eller hva man BØR. Du overlever sannsynligvis på å ligge med vann i en måned, men det er svært lite lurt. Er det sjokkslanking til en operasjon, eller noe du vil vedlikeholde etterpå, f.eks. Er du 50 kg, eller 100. 

Dette blir som å svare på hvor langt et tau er.

Anonymkode: 9914f...684

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekorden på faste er over 1 år, han gikk ned 125kg totalt og 2.3kg i måneden, så må vel grensen ligge rundt der. Folk som regner hva de går ned etter en måned glemmer ofte at man går ned mye vannvekt første måned

Men denne metoden er vel ikke akkurat anbefalt 😅

Screenshot_2024-04-05-14-11-11-312_com.android.chrome-edit.jpg

Anonymkode: 08eb0...827

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre med erfaringer?

Anonymkode: 458df...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 6 kg nå på en måned. Jeg er kvinne på 165 cm høy, med startvekt på 76 kg- nå 70 kg. Teller kalorier og spiser maks 1400-1500 kalorier om dagen hver dag. Trener ikke noe serlig, men går mye da jeg går frem og tilbake fra jobb osv, har ikke bil. Har også gått ned 5 cm rundt midjen, så er ikke bare vann jeg har gått ned.

Lykke til 💪

Anonymkode: 79a0a...99d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aktiv jobb osv btw 👆

Anonymkode: 79a0a...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har gått ned 6 kg nå på en måned. Jeg er kvinne på 165 cm høy, med startvekt på 76 kg- nå 70 kg. Teller kalorier og spiser maks 1400-1500 kalorier om dagen hver dag. Trener ikke noe serlig, men går mye da jeg går frem og tilbake fra jobb osv, har ikke bil. Har også gått ned 5 cm rundt midjen, så er ikke bare vann jeg har gått ned.

Lykke til 💪

Anonymkode: 79a0a...99d

Vannvekt vises på målebånd. Så jo, det er nok mye vannvekt.

Å sulte seg er ikke veien å gå. Dårlig råd å gi til en fremmed på nett. På grunn av sånne som deg så blir tråden stengt til slutt

Anonymkode: 0301c...cb6

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vannvekt vises på målebånd. Så jo, det er nok mye vannvekt.

Å sulte seg er ikke veien å gå. Dårlig råd å gi til en fremmed på nett. På grunn av sånne som deg så blir tråden stengt til slutt

Anonymkode: 0301c...cb6

Mener du 1400-1500 kcal daglig er å sulte seg? 

Anonymkode: 90751...872

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har gått ned 20kg på en mnd før. Det betyr ikke at selv om det er mulig at du bør. Man varierer fort 3-4kg ila en dag bare i vekt.

Så om du vil føle deg tynn vei deg etter middag en dag så med en gang du har stått opp å gått på do dagen etter boom du veier 4kg mindre :)

Men om du virkelig vil gå ned mye er det fult mulig å gå ned mye. Krever bare god disiplin. Finn ut BMRen din (kalkulatorer for dette på nett) Så spiser du endel kalorier mindre en dette hver dag i en måned så vil du rase ned i vekt.

Deriomot vil du gå ned i vekt på en sunn måte spiser du ca 250-400 kalorier mindre en bmr din hver dag. Da mister du ca 0,5-1kg vekt i uka.

 

 

Anonymkode: 8f95f...383

Med mindre du er over 400 kg så er dette ren løgn. 1 kg fett = 7700 kalorier, har du gått ned 20 kg så er dette 154000 kalorier, fordeler man det på 30 dager blir det 5133 kalorier i underskudd per dag i snitt. Om du er litt overvektig og har gått 30 dager og spist absolutt ingenting så hadde du gått ned 8 kg. Er du kraftig overvektig hadde du gått ned 10 kg på 0 kalorier fra mat i 30 dager.

 

400 kalorier underskudd for dag i 7 dager = 0,363 kg vekttap.

Anonymkode: 17a92...1ef

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vannvekt vises på målebånd. Så jo, det er nok mye vannvekt.

Å sulte seg er ikke veien å gå. Dårlig råd å gi til en fremmed på nett. På grunn av sånne som deg så blir tråden stengt til slutt

Anonymkode: 0301c...cb6

Nei, nå må du slutte! 1500 kalorier er ikke å sulte seg! Og nei alle de 6 kiloene er ikke bare vannvekt, jeg ser selv at jeg har mistet fett. 

Anonymkode: 79a0a...99d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det meste jeg har gått ned på én måned er ca 6 kg. 

45 kg totalt.

Lå på 1500 - 1600 kcal pr dag. 

0,5 - 1,5 kg pr. uke går fint for de fleste som klarer det.

Anonymkode: d8334...fcf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Rekorden på faste er over 1 år, han gikk ned 125kg totalt og 2.3kg i måneden, så må vel grensen ligge rundt der. Folk som regner hva de går ned etter en måned glemmer ofte at man går ned mye vannvekt første måned

Men denne metoden er vel ikke akkurat anbefalt 😅

Screenshot_2024-04-05-14-11-11-312_com.android.chrome-edit.jpg

Anonymkode: 08eb0...827

2.3 pr uke, mener du vel 😉

Anonymkode: d8334...fcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om noen som gikk ned 10 kg på en måned

Anonymkode: 458df...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått igjennom noen ganske tøffe depresjoner. Jeg har ikke klart å lage mat og har ikke klart å få i meg noe. 
Det tar et par uker, der jeg tydelig har gått ned i vekt, er hvit i fjeset osv. Så snart jeg er "normal" igjen, så er det rett opp. Men skal jeg være ærlig? Jeg foretrekker å være overvektig, kose meg med noe godt....enn å gå rundt uten apetitt. Syns det er helt for jævlig, for jeg blir så hvit i fjeset, har lyst å sove hele tiden og alt er i totalt ubalanse. 

Anonymkode: 37ecc...2b0

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...