Gå til innhold

tror du stua di ser likedan ut om fem år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler mange pusser opp og kjøper nytt. Jeg har hatt samme møblene i 15 år og liker det godt. Syns det er en trend blant yngre å skifte ut når noe nytt blir moderne. Det er jo derfor det bugner i bruktbutikker også. Bare noen tanker, ikke kritikk.

Anonymkode: 7cabd...f07

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Straks 40 og aldri kjøpt et møbel. Arver fra venner og familie som konstant bytter ut, eller så henter jeg noe gratis fra Finn. Folk kaster ting som ser helt nytt ut. Jeg skjønner det ikke.

Anonymkode: a10c9...690

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stua endrer utseende i sommer. Den har vært endret i sikkert 40 år, så det tenker jeg er på sin plass å fikse på det. Møblene mine vil jeg ha, men veggene, taket og gulvet vil endre utseende.

Anonymkode: dc3cd...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bodd i leiligheten vår i 12 år nå. På den tiden har vi byttet sofa èn gang og kjøpt en ny lampe over spisebordet (den gamle hang der da vi flyttet inn og vi synes den var stygg). 

 

Anonymkode: 0cd35...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg bytter ut litt nå og da, men kjøper alltid brukt. Noen ganger arver eller får vi ting også, og jeg liker å blande stiler litt. Fikser opp litt gamle møbler iblant også, og selger unna det vi ikke vil ha lenger. Så jeg tror ikke jeg gjør noe alvorlig galt for verken miljø eller økonomi, men får fornyet litt likevel ☺️ 

Anonymkode: 4ec25...e08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har hatt akkurat de samme møblene og stort sett alt av interiøret i 20 år. Jeg kjøper nytt kun om det jeg har går i stykker. Ikke fordi jeg er gjerrig, men fordi jeg ikke har behov for å følge med på trendene.

Anonymkode: cfbc6...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er på vår femte sofa på 20 år. De fire forrige var billige eller kjøpt brukt og var sofaer som kunne herjes og spises i da vi hadde mindre små barn og dyr. Den vi har nå kostet mer, ca 30 000, og dem kommer vi til å ha i mange år. 

Anonymkode: c3ef5...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Føler mange pusser opp og kjøper nytt. Jeg har hatt samme møblene i 15 år og liker det godt. Syns det er en trend blant yngre å skifte ut når noe nytt blir moderne. Det er jo derfor det bugner i bruktbutikker også. Bare noen tanker, ikke kritikk.

Anonymkode: 7cabd...f07

Ja. Jeg skal vel bytte gulv om ikke lenge. Men det er fordi det jeg har er utslitt. 

Ang møbler så har jeg kjøpt først brukt, da jeg ikke hadde råd til det jeg ønsket.  Og har hatt en plan på det. Den planen er vel ca 20 år gammel.  Vi malte stuen når jeg flyttet hit.  Trivdes ikke med den fargen i lengden. Og malte på ny i 2010. Har samme farge nå. Og kommer nok til å ha den videre. Liker den nye veldig godt.

Veggen rundt tv er ferdig og har vært sånn siden jeg malte stuen sist. Kjøkkenbordet er fra ca samme tid. Stolene var dritt og har byttet en gang til brukte stoler. De var like dårlige og må bytte på ny.

Sofaen er jeg fornøyd med.  Men den er ca 10 år og velbrukt.  Så setene er nå sittet ned. Men skal bytte de bare. Før det hadde jeg barn som tok knekken på 4 sofaer.  Stuebordet blir nok ikke byttet  men må pusse det litt opp. 

Bygger nå nytt bad og etter det blir det kjøkken. Begge deler er fra 70 tallet. Og 2 skapdører har falt av på kjøkkenet.  Så det er på god overtid. 

Begynner å føle jeg kommer i mål nå.  Var 100%i jobb og var syk med 3 barn. Derfor har det tatt mye tid. Så endel midlertige løsninger har det vært. Og noen endringer på veien i takt med at barna vokser. Så feks prioritert å fikse rommene deres , slik at de skulle slippe å ha babyrom til de ble tenåringer

Anonymkode: 1816d...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Forhåpentligvis er møblene vi nå har til oppbevaring av leker byttet ut med noe annet om 5 år. Ellers bytter vi gradvis ut det vi kjøpte billig til en leieleiligheter som nyutdannede/studenter med mer holdbare kvalitetsprodukter som passer i huset. De nye skal nok få stå i mer enn 5 år. 

Anonymkode: 242a4...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om 5 år håper jeg vi har endret stua så den er mer ungdomsvennlig enn småbarnsvennlig.

Og vi bytter gulv før det har gått 10 år tenker jeg. Vi flyttet nemlig inn i noe som kunne pusses opp, men vi sliter den mer ned med småbarn og heller pusser opp når vi er ferdig med den største slitasjen.

Anonymkode: 167d0...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år . . ?  Håper jeg har tatt meg sammen og tatt støvet innen det . . .

Ellers ingen endring planlagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stua mi vil nok se litt annerledes ut. Trolig ikke pga mye oppussing, men pga ommøblering og kanskje jeg spanderer på meg en ny sofa? Har en såkalt eklektisk stil, stoler og salongbord min far kjøpte før jeg ble født (og jeg er nærmere 60 enn 50). Skap og kister som er arvet eller Finn-funn. Jeg har planer om å sy nye gardiner og trekk til en av stolene. Jeg ønsker også å male et av skapene. Min avdøde mann og jeg flyttet inn i huset for godt over 10 år siden. Vi fikset noen hull i veggen, men ellers beholdt vi veggfarger og gulv i stue. Sofaen var hans stil, og jeg har etter at han døde tatt inn mere av mine møbler + jeg vurderer ny sofa. Planter og bilder flyttes også rundt.

Anonymkode: 1caa1...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye endring her på 9 år. Bytter ut sofa som er skaffet brukt. Eneste kommet nye bilder av unga på veggen. Ellers står ting der de stod for det meste når vi flyttet inn. Kun spisestue bordet som er flyttet litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ser garantert ikke lik ut, men hvor stor endring er ikke lett å vite. 

Jeg har bodd her i 8 år nå, har vel malt omtrent annet hvert år. Flytter om på møbler minst en gang i året. 
Bare mellom sommer og vinter er det endringer hos meg. Jeg har tykke gulvtepper, og masse lys og lykter på vinteren, for å lage lunere stemning, dette ryddes bort til sommeren, og en del interiør byttes ut til lysere og mer sommerlige farger. Samme med sofaputer, det byttes etter sesong. 

Om jeg skal slipe og male gulvet er litt uvisst, samme om jeg skal legge nye veggplater. 

Men ønsker meg nytt spisebord og stoler. 

Anonymkode: 5fb1a...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst å legge til (skrev om min eklektiske stil tidligere) at min opplevelse er at det er flere på min alder og eldre som stadig pusser opp og kjøper nytt, mens flere yngre er mer opptatt av gjenbruk og å kjøpe brukt. Det er nok store variasjoner uansett alder.

Anonymkode: 1caa1...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det. Muligens gjøre noe med slitt parkett. Bygde for over 20 år siden. Valgte gode materialer og tidløse kvalitetsmøbler. Har skiftet farge på vegger en gang. Kvalitets skinnsalong fra Hellegjerde, som impregneres to ganger årlig, og ser like fin ut.

Anonymkode: 18de0...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper stua er helt annerledes! For da bor jeg endelig et annet sted!

Anonymkode: 97ce9...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke til å skje noen store endringer i løpet av 5 år. Om 15 kan det være at vi har gjort noe. Akkurat nå har vi små barn, så vi skal la dem slite ferdig først.

Anonymkode: f58eb...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi akkurat pusset opp og fornyet litt (etter 12 år), så slik det er nå blir den nok seendes ut de neste 10-15 årene. Har kjøpt kvalitet og valgt farger som ikke går av mote. Mulig det byttes noen puter og blomster, men gulv, vegger og møbler blir som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tror du stua di ser likedan ut om 5 år?"

Mest sannsynlig ikke.  Her ser ikke stuen lik ut fra uke til uke engang.

Samme farge på veggene, samme gulv,  samme møbler, og samme bilder på veggene, men andre putetrekk, andre pledd, andre gardiner, andre duker/løpere, kanskje annen plassering av møblene - alt utgjør en forskjell. 

Anonymkode: 49134...7ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...