Gå til innhold

Gruer meg til jobbreise, borte fra baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en baby på 8måneder. Jeg begynner i jobb igjen snart og på planen er det lagt inn en reise på tre dager. Jeg reiser sent på kveld tirsdag, er borte hele onsdag og hjemme igjen torsdagsmorgen. 
 

Far har akkurat gått ut i permisjon. Jeg kjenner veldig på dette. Kan det være skadelig for baby at jeg er borte hele onsdagen? Kan det skade relasjonen vår på noen måte? 

Anonymkode: 37479...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du reise da?

Ammer du? Da kan være problematisk. 

Men det kommer nok til å gå fint med baby ♡ man kan også ringes på video.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å gå fint, babyen har en omsorgsperson med seg hele tiden :) 

Anonymkode: 2f08f...9ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshineyellow skrev (11 minutter siden):

Må du reise da?

Ammer du? Da kan være problematisk. 

Men det kommer nok til å gå fint med baby ♡ man kan også ringes på video.

Ammer på kveld. Kun for kos. 

Anonymkode: 37479...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kommer nok til å gå fint, babyen har en omsorgsperson med seg hele tiden :) 

Anonymkode: 2f08f...9ec

Håper du har rett. Takk❤️

Anonymkode: 37479...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ammer på kveld. Kun for kos. 

Anonymkode: 37479...253

Da blir det nok tøft for mann og baby. Er det mulighet for at de kan bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo umulig å si om det vil skade relasjonen. Selv om du sier 3 dager så er det jo egentlig bare ett døgn og 1 natt, så det er jo ikke så ille. Det kan gå helt supert men det kan også være at baby reagerer på det. Jeg personlig ville ikke gjort det når min var 8 mnd.. Men jeg ammet mye mer da min var 8 mnd da, og selv om hun hadde far og han var i perm da var jeg helt tydlig primær omsorgsperson fremdeles... Må du reise da? Om du ikke vil selv så kan du jo si til arbeidsgiver at det ikke går pga. amming. Eller du kan dra på morningen onsdag eller hjem kveld onsdag kanskje?

Anonymkode: 1c015...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sunshineyellow said:

Da blir det nok tøft for mann og baby. Er det mulighet for at de kan bli med?

Hvorfor blir det tøft? Syns det er for bastant å si dette går dårlig. Ofte går det faktisk veldig fint når mamma er borte :) 

Anonymkode: f76f9...e7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts - det kommer til å gå helt fint. Ønsker du fortsette å amme, eller vil du se på det som en anledning å slutte å amme? Jeg tenker at far er en like god omsorgsperson og nå er han i permisjon og skal ha hovedansvaret. Det er alltid sykt ekkelt å ta den første reisen, men det kommer til å gå helt fint. Jeg tipper du kjenner mer på det og det kommer til å være vanskeligst for deg :) 

Anonymkode: f76f9...e7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor blir det tøft? Syns det er for bastant å si dette går dårlig. Ofte går det faktisk veldig fint når mamma er borte :) 

Anonymkode: f76f9...e7c

Fordi de ammer!

Da kommer babyen til å savne den kosen. Hadde det ikke vært for det hadde jeg tenkt det hadde gått helt supert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sunshineyellow said:

Fordi de ammer!

Da kommer babyen til å savne den kosen. Hadde det ikke vært for det hadde jeg tenkt det hadde gått helt supert.

Tja, den kan savne det, eller den vet at pappa har ikke pupp og bryr seg ikke. Mange barn klarer fint å skille på foreldre og rutiner selv så små. Så jeg tenker de finner ut av det først når man reiser bort :) 

Anonymkode: f76f9...e7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Vi har en baby på 8måneder. Jeg begynner i jobb igjen snart og på planen er det lagt inn en reise på tre dager. Jeg reiser sent på kveld tirsdag, er borte hele onsdag og hjemme igjen torsdagsmorgen. 
 

Far har akkurat gått ut i permisjon. Jeg kjenner veldig på dette. Kan det være skadelig for baby at jeg er borte hele onsdagen? Kan det skade relasjonen vår på noen måte? 

Anonymkode: 37479...253

Det er anbefalt å følge barnets alder mtp. antall dager borte fra primærperson. Jeg var ikke borte fra mitt barn en dag før fylte to år. Men det går sikkert bra om babyen tar flakse og far er en nær og god omsorgsperson. 

Anonymkode: 2661c...70c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager går helt fint. Babyen har jo pappa🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går helt fint. 
 

Helt fint. 
 

Hvis du fortsetter å være så nervøs blir foreldrelivet vanskeligere enn det trenger. Senk skuldrene. 

Anonymkode: 1fe29...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke skadelig.

Det er utelukkende positivt. For både deg, far og baby. 

Det kommer til å være krevende for deg. Ikke for baby. Ikke for far. Så dette er bare sunt. 

Anonymkode: 2135c...f12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er anbefalt å følge barnets alder mtp. antall dager borte fra primærperson. Jeg var ikke borte fra mitt barn en dag før fylte to år. Men det går sikkert bra om babyen tar flakse og far er en nær og god omsorgsperson. 

Anonymkode: 2661c...70c

Pappaen er en primærperson. 

Ikke en "god omsorgsperson"

Stakkars barn..... Og kondolanser med valg av barnets far. 

Anonymkode: 2135c...f12

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er anbefalt å følge barnets alder mtp. antall dager borte fra primærperson. Jeg var ikke borte fra mitt barn en dag før fylte to år. Men det går sikkert bra om babyen tar flakse og far er en nær og god omsorgsperson. 

Anonymkode: 2661c...70c

Du har misforstått. Det er altså borte fra både far og mor samtidig denne regelen gjelder for. Ikke borte fra mor

Anonymkode: bf758...10c

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pappaen er en primærperson. 

Ikke en "god omsorgsperson"

Stakkars barn..... Og kondolanser med valg av barnets far. 

Anonymkode: 2135c...f12

Hvis mamma har vært hjemme til nå er vel hun primær omsorgsperson? Primær omsorgsperson snur ikke nødvendigvis på en dag. 

Anonymkode: 91ef6...c52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis mamma har vært hjemme til nå er vel hun primær omsorgsperson? Primær omsorgsperson snur ikke nødvendigvis på en dag. 

Anonymkode: 91ef6...c52

Far er i permisjon nå og blir primært omsorgsperson. Dessuten handler det om å være borte fra begge foreldre, ikke spesifikt mor. 

Anonymkode: f76f9...e7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke skadelig.

Det er utelukkende positivt. For både deg, far og baby. 

Det kommer til å være krevende for deg. Ikke for baby. Ikke for far. Så dette er bare sunt. 

Anonymkode: 2135c...f12

Det kan godt hende det går helt fint for baby men veldig spesielt å hevde at det er utelukkende positivt og "sunt". Hvorfor mener du det er SUNT for en baby å våre borte fra en forelder?

Anonymkode: 1c015...723

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...