Gå til innhold

Pus har sår og skal ikke ut men holder hele huset våke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen med tips eller råd? 
 

pus har vært hos dyrlege i dag da han fikk en infeksjon i et sår. Det er renset hos dyrlege og han har på krage for å ikke klø. Han skal ikke ut og det forstår jeg. Men han graver på døra og holder alle våkne. Har prøvd å la han være fritt ute i huset og graver da på døra vår for å bli sluppet ut og hvis ikke vi slipper han ut går han til ungene og graver på døra pg vekker de. Prøvd å stenge han på et rom men da står han å graver og graver på den døra pg vekker også hele huset. Prøvde å ta en madrass foran døra så han ikke får gravd mot treverket. Men Neida han rev ned madrassen. Så what to do? 

Anonymkode: c6a23...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste du kan gjøre er å overse den. Slutter etterhvert. Og teip litt sølvfolie på døren, katter liker ikke det og vil da ikke røre den. 

Anonymkode: 7998f...60c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eneste du kan gjøre er å overse den. Slutter etterhvert. Og teip litt sølvfolie på døren, katter liker ikke det og vil da ikke røre den. 

Anonymkode: 7998f...60c

Å, tusen takk ❤️ sølvfolie it is! Vi overser men han starter igjen alltid. Så da våkner vi igjen og igjen😂 han elsker å være ute og nekter egentlig gå på do inne. Men får håpe det hjelper med aluminiumsfolie. Det er jo genialt 

Anonymkode: c6a23...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eneste du kan gjøre er å overse den. Slutter etterhvert. Og teip litt sølvfolie på døren, katter liker ikke det og vil da ikke røre den. 

Anonymkode: 7998f...60c

Dette. Evt kan en av dere ha den inne hos dere på soverommet? Katter liker ikke at dører er lukket, det er derfor de klorer på dører og holder dere våkne.

Anonymkode: 254b2...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette. Evt kan en av dere ha den inne hos dere på soverommet? Katter liker ikke at dører er lukket, det er derfor de klorer på dører og holder dere våkne.

Anonymkode: 254b2...15e

Da graver han på døra og vil ut🤪 og hvis døra ikke er lukket går han på døra til ungene. Eller under sengene og leker/klatrer rundt. Hehehe han er en skikkelig sta pus 😂 han skal liksom ut 😂 men nå har jeg lagt meg på sofaen så det har hjulpet for en stund nå. Og i morgen blir det aluminiumsfolie 😅

Anonymkode: c6a23...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviser katten litt inne også. Enkel triksetrening, leke med katteleke, gjemme godbiter rundt i et rom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden han ikke får aktivisert seg ute så må dere hjelpe han med å gjøre det inne. 

Anonymkode: 4cab1...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såret vil gro, og han kan slippes ut igjen.

Før den tid, ikke mye å gjøre. Ser noen si at han vil slutte. Ja nei, ikke alle katter slutter med mjauing og skraping på dører. Går på 2,5 år her. Og det er ikke for å få gå ut, men kun pga. han vil ha oppmerksomhet. Ikke en gang kos, bare at jeg skal komme ut å se han. Ignorering nytter ikke.

MEN som sagt, såret vil gro, og det går over.

Anonymkode: 6a2e7...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei graving på dør tror jeg aldri han gir seg med. Han er 6 år. Da kan jeg medele at aluminiumsfolie funket kun i et par timer og han har også klart å rive av seg kragen 😅 han er en rabagast altså😂 

men er jo egentlig ikke moro for dette går jo utover nattesøvnen nå for andre dag på rad og hvis dette skal holde på i en uke så kommer jeg til å bli sprø. 
 

jeg skal hvertfall leke mer med han i dag. Se om det hjelper. Men tviler, da han vil ut. Skal prøve å ta en madrass foran døra i natt 😅

Anonymkode: c6a23...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæp sånn kattemynte eller hva det hetrr.

Anonymkode: 8e2c1...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil roe seg etterhvert. Men han må nok aktiviseres innendørs, så han får brukt energi og ikke kjeder seg. 

Vår katt måtte være inn i 8 uker etter en operasjon. De første to ukene var et mareritt  av mas. Men det gikk seg til. Aktiviserte henne på andre måter. Dyrlegen ønsket egentlig at hun var i et stort bur, men der sa jeg klart nei. Hun måtte få lov til å gå rundt i huset, få kos, ligge ved siden av oss osv. Men hopping fikk hun ikke lov til, selv om det ikke var så lett å unngå bestandig. 

Anonymkode: 5caa8...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte aktivitetsleker til min. Og måtte få ut med den i bånd, da kunne vi gå der det ikke var vått og sørpete. 

Anonymkode: fd98d...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få noe beroligende til han så han roer seg litt om natten?

Anonymkode: c5e7f...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...