Gå til innhold

Har barn og katt i hus. Kommer jeg til å angre veldig om jeg kjøper en lav sofa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny sofa. Alle jeg finner som både er fine og se på og god å sitte i har enten bare så vidt en glipe mellom sofa og gulv eller en lav kloss på 1-3 cm til støtte. Ser for meg at det er et herk med tanke på støvsuging og gulvvask. Robotstøvsugeren kommer seg jo heller ikke til. Og så er det jo så lett for små ting å havne under sofaen som aldri får tak i. Men akk, de er jo så mye finere enn de høye sofaene

Anonymkode: 1a1df...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde lav sofa da barna vwr små, og det samlet seg uhorvelig mengder dritt. Måtte flytte hele greia for å rengjøre under. Pass på at den ikke er for tung, i alle fall 

Anonymkode: f45e0...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lav sofa og hund, gjett om jeg angrer på den sofaen, har lagt BØKER under føttene bare for å komme til og få vaska og støvsugd under. Ellers risikerer man vel all slags luftveissykdommer av støvet og driten som samler seg under en sånn, spesielt med barn og dyr. Du vil angre. Vent til ungene har flyttet ut og katten er for gammel til å gjøre annet enn å ligge i den. Da kan du skaffe fin sofa, frem til det. Velg praktisk for the love of god. 

Anonymkode: 5cb18...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sofaen så veldig mye styggere hvis du setter på litt høyere ben da? 🤷‍♀️

Anonymkode: a255b...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet lav i høy og har ikke angret et sekund! Lettere å reise seg og man slipper skattejakt under der 😃

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal aldri mer ha lav sofa, med mindre den ligger rett på gulvet, skikkelig herk med rengjøring.

Anonymkode: 1392d...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det blir mye leker under der. De kan fiskes ut

Men at støvsugeren ikke kommer under er et helvete! Skal ha høyere sofa neste gang! 

Anonymkode: 47ee7...78d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha høy nok til roboten! 

Anonymkode: 998a0...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet ut beina med høyere slik at robotstøvsugeren kommer under, går aldri tilbake til sofa som må flyttes for å støvsuge under.

Anonymkode: 57f98...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ett langt skohorn hver uke for å fiske frem lekene under, og da får jeg med meg gigantiske hybelkaniner også. 
Omtrent en gang i måneden så drar jeg frem sofaen og støvsuger og vasker under. 
Det samles enorme mengder kattehår, støv og leker under sofaen, men jeg ble litt overrasket når jeg innså hvor mye sand og grus som også havnet under/bak sofaen. 
Om jeg bruker engangs våtmopp, så må jeg bruke 2-3 stk for å vaske under sofaen om jeg kun vasker månedlig. 

Digger sofaen, men når jeg flytter til større leilighet og ikke lengre har behov for sovesofa, så skal jeg aldri mer ha lav sofa. 
 

Anonymkode: 3dd29...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...