Gå til innhold

Er det igrunnen noe poeng i å bli 50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bestemor på over 90 er frisk, sprek, går tur og reiser, og lærer nye ting fortsatt. Ser ingen grunn til å gi opp 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg se, hva har jeg gjort etter at jeg fylte 50?
Jeg har flyttet ut av Oslo-gryta. 

Jeg har begynt i en ny, spennende jobb. Jeg har solgt Harleyen min og kjøpt båt i stedet. Jeg har fått noen nye venner. Jeg har solgt hytta og bygd en ny. 

Barna mine har giftet seg. Jeg har blitt bestemor. 

Jeg har skaffet meg en ny hobby. 

Ville ikke vært noe av det foruten …

Anonymkode: 3c964...09b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 40 år enda, men det var først etter jeg ble 30  år at livet begynte å bli bra. Du blir voksen, tryggere i deg selv og gir litt mer faen. Jeg kjenner at jeg gleder meg over å bli eldre. Men så mistet jeg min mor før hun ble 60 år, så jeg tar det ikke som en selvfølge at man skal bli gammel og er takknemlig for hvert år jeg får.

Anonymkode: 1226d...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke hentydning til selvmord. Men , egentlig etter 35, er jo livet på befgang. Ved 50, er jo alt på dalende vei ned. Livet du har da, forandrer seg sjeldent. Om da ikke til det verre.

Anonymkode: e2b3d...7c9

Gå å legg deg troll

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke hentydning til selvmord. Men , egentlig etter 35, er jo livet på befgang. Ved 50, er jo alt på dalende vei ned. Livet du har da, forandrer seg sjeldent. Om da ikke til det verre.

Anonymkode: e2b3d...7c9

Jeg blir 52 i år, går helt fint det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 50 så håper jeg å ha god helse og fortsatt gjøre ting jeg liker som å reise, trene og ikke minst tilbringe masse tid med barnet (barna) mine. Fikk første barn etter 35 og håper på en til. Tar vare på helse og utseende. Håper å leve til 100, så lenge jeg får være oppegående og frisk selvsagt. 

 

Anonymkode: 0e240...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 43 og livet er herlig. Mye mere selvtillit. Ungene voksne. Jeg kan gjøre det jeg vil. Jeg har bedre råa også. Trives i livet. Har gode venner. 

Anonymkode: e1277...a4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du heller dø

Anonymkode: 98406...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke hentydning til selvmord. Men , egentlig etter 35, er jo livet på befgang. Ved 50, er jo alt på dalende vei ned. Livet du har da, forandrer seg sjeldent. Om da ikke til det verre.

Anonymkode: e2b3d...7c9

Oh shit altså, jeg er 69 år..ligger skikkelig dårlig an skjønner jeg  😵‍💫😅
50 år..på dalende vei ned? Øhh...det var vel da jeg var på mitt beste. Barn ut av redet, tid for meg selv,kunne virkelig slå ut håret mer enn tidligere.
Sexlysten på topp, fortsatt still going strong.
Økonomien er bedre.
Hva prater du om liksom?


 

Anonymkode: 4b328...922

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange slike tråder skal du starte, TS?

Anonymkode: b7efa...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (44 minutter siden):

Gå å legg deg troll

Er det trolling, når problemstillingen er reel?

Anonymkode: e2b3d...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er 43 og livet er herlig. Mye mere selvtillit. Ungene voksne. Jeg kan gjøre det jeg vil. Jeg har bedre råa også. Trives i livet. Har gode venner. 

Anonymkode: e1277...a4f

Ikke sant? Jeg er 2 år eldre enn deg, og har egentlig aldri hatt det bedre 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg har jo fryktelig mye planer for hva jeg sksl gjøre etter 50 også, både karrieremessig pg privat,  pluss at jeg liker å leve, er nysgjerrig på hva som skjer i fortsettelsen både i verden og med mine folk, 

Jeg kommer ikke på så mye jeg ikke kan gjøre når jeg blir 50 som jeg kunne gjøre før. Jeg lurer egentlig på hvorfor det skulle være så mye bedre da en var yngre. 

Jeg syns livet blir bedre til eldre jeg blir. Bedre jobb, bedre økonomi, bedre sex, bedre selvfølelse, større nettverk ig flere venner jrg har møtt i ulike faser og anledninger.. rikere liv på alle måter 

Anonymkode: 32f16...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på hvordan livet er, ikke alderen. Hadde jeg hatt en fin partner, et godt og trygt hjem, høy inntekt, god helse, venner og stabil bra jobb hadde det vært like fint å være 50 som 25. 

De som svarer at de er fornøyd har sannsynligvis de fleste av de tingene. Jeg har ingen som er glade i meg og ser ikke helt vitsen. Sannsynligheten for at livet plutselig skulle bli bra nå er jo veldig liten. 

Anonymkode: a285c...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg 50, og livet er bedre enn tidligere. Nesten så jeg ikke skjønner hva man stresset slik med tidligere. Barn selvfølgelig, men det var da mer enn det også. Nå har jeg anledning til å nyte livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med mye lettere skritt nå i en alder av 57 enn da jeg som sliten småbarnsmamma i 30-årene slepte meg gjennom dagene. 
Jeg trener og spiser sunt. Har oppgradert friluftsutstyret mitt til glamping+ (fordi jeg endelig har økonomi til det) og jager tinder som en fjellgeit. 
Husker godt i min barndom at jeg betraktet min bestemor (som var i 50-årene den gang) og tenkte at jeg også skulle gå med forklekjole, blått hår og sitte hele dagen og brodere. 
Vel, når er jeg der og går jeg rundt med stilige sorte sneakers i skinn, buksa er passe stram og gluteus maksimus har enda sprett og fylde takket være at jeg bryr meg nada om hva andre mener en dame i min alder burde drive på med. Voksenkjeft pga mine eskapader fra mine altfor fornuftige og kjedelige barn går fort rett gjennom ørene. Jeg oppfyller meldeplikten overfor dem og der stopper det for hva andre bestemmer over meg. Tanken på at dette livet fint kan fortsette til jeg legger på røret som en sprudlende dame nærmere 100 slår meg oftere etterhvert som årene går.  
 

Anonymkode: afc3e...686

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du heller dø

Anonymkode: 98406...222

Ja gleder meg til det.

Anonymkode: fffb2...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer jo an på hvordan livet er, ikke alderen. Hadde jeg hatt en fin partner, et godt og trygt hjem, høy inntekt, god helse, venner og stabil bra jobb hadde det vært like fint å være 50 som 25. 

De som svarer at de er fornøyd har sannsynligvis de fleste av de tingene. Jeg har ingen som er glade i meg og ser ikke helt vitsen. Sannsynligheten for at livet plutselig skulle bli bra nå er jo veldig liten. 

Anonymkode: a285c...f14

Jeg har kjempet meg til livsglede selv om faktorene du nevner ikke har vært en selvfølge i mitt liv. Å trives i eget selskap er uansett en nødvendig start og aldri for sent! Begynn med å gå på kino alene. Det er digg!

Anonymkode: afc3e...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å finne nærmeste klippe å hoppe fra.. hvorfor vente til 50? Like greit å kaste inn håndkle når du fyller 30.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Begynn med å gå på kino alene. Det er digg!

Nei, kino er faktisk nesten uutholdelig forferdelig. Ingen klarer å ta hensyn lenger. Jeg har vært på kino alene mange ganger, men de siste ti årene har jeg sluttet. Å betale hundrevis av kroner for å høre andre prate og le i mobilen og spise potetgull og knitre med posene gidder jeg ikke. 

Teater derimot. Eller museum. 

Anonymkode: a285c...f14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...