Gå til innhold

Er det jeg som er gal?? Venninne varierer mellom materialistisk skryt og underdrivelse av egen situasjon??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 million kr er ikke så mye i 2024, mot bare 10 år siden. Det har blitt printet penger som aldri før siden covid 19.

2 stk kan fint klare å spare en halv mill på 2 år, ekskludert feriepenger. Putt så disse inn på ett indeksfond så vokser de i tritt med inflasjon. Kanskje kan mannen ha satset 50.000 på en aksje/krypto som tidoblet seg i verdi. Det er bra gjort å få til, men "ganske normalt" i dagens teknologi-verden. Så deler meningene hennes med at det er ingenting spesielt med det.

Så må man ikke glemme at det er skatt på fond også.

Jeg ville nok anbefalt flere folk her inne til å høre på noen podcaster angående moderne penger så man blir litt smartere og våkner opp fra 2014 dvalen sin.

Anonymkode: cdfb0...412

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i alt under her:

1 hour ago, AnonymBruker said:

1 million kr er ikke så mye i 2024, mot bare 10 år siden. Det har blitt printet penger som aldri før siden covid 19.

2 stk kan fint klare å spare en halv mill på 2 år, ekskludert feriepenger. Putt så disse inn på ett indeksfond så vokser de i tritt med inflasjon. Kanskje kan mannen ha satset 50.000 på en aksje/krypto som tidoblet seg i verdi. Det er bra gjort å få til, men "ganske normalt" i dagens teknologi-verden. Så deler meningene hennes med at det er ingenting spesielt med det.

Så må man ikke glemme at det er skatt på fond også.

Jeg ville nok anbefalt flere folk her inne til å høre på noen podcaster angående moderne penger så man blir litt smartere og våkner opp fra 2014 dvalen sin.

Anonymkode: cdfb0...412

Jeg kan ingenting om økonomi og er håpløs på sparing, men jeg brukte hver ettermiddag/kveld i en uke i 2021 for å lære meg litt om investering i aksjer og fond. Jeg bestemte meg for å investere 30.000.

Siden den gang har jeg tatt ut 140.000, og jeg har 687.000 inne på disse investeringene, per i dag. Det kan selvsagt endre seg drastisk underveis, men jeg selger aldri på bunn, da beholder jeg heller, så selger jeg kun når det er høyt. Det jeg tar ut da, setter jeg på høyrentekonto, for å sikre at jeg alltid har en god buffer.

Jeg har ikke høyere utdanning enn videregående, jeg har vært under minstelønn. Vet ikke om det er relevant for noen eller ei.

Anonymkode: f1130...9fa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...