Gå til innhold

MISSED ABORTION, hvor langt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor langt var du på vei da du oppdaget MA og hvor gammel var fosteret? 

Leser om så mange som opplevde MA sent ,men ikke mange skriver om alder på foster.. 

Takk for deling av erfaring ❤️

Anonymkode: f0174...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdaget på ordinær ul i uke 18. Var på tidlig ul i uke 12, og da var alt i orden. Jeg vet ikke når fosteret døde, faktisk, men legen uttalte at fosteret hadde feil som var uforenelig med liv etter utskrapning, så jeg antar at det var stort nok til å gjøre seg opp en mening.

Anonymkode: 8c187...e51

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget i uke 10. Fosteret ble målt til 8+3. Hadde ultralyd i uke 7 hvor alt så fint ut 

Anonymkode: fe0c5...507

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - oppdatert 9+2 - stoppet opp 8+0

2 - oppdaget 12+6, stoppet opp 10+3 

3 - oppdaget uke 19+3, stoppet opp 12+4

4 - oppdaget uke 14+2, stoppet 8+2

 

Er ikke alltid man får opplyst når de antar fosteret stoppet opp. Kun fått vite fordi jeg har spurt. 

Anonymkode: 6221d...239

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i uke 8+3, stoppet opp 5+6.

 

 

Anonymkode: bc26d...d19

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde såkalt Blighted Ovulum, at egget sluttet å utvikle seg veldig raskt etter befruktning, så det fantes ikke noe synlig foster. Ble oppdaget uke 13, så det var ca 10 uker etter at det sluttet å utvikle seg. 

Anonymkode: cbbb6...012

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for at dere deler ❤️

Uff så vanskelig dette skal være.. har ingen erfaringer med MA,men har gått gjennom en del SA og er livredd for at det er det som står for tur.. 

Takk igjen ❤️

Anonymkode: f0174...3cf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

1 - oppdatert 9+2 - stoppet opp 8+0

2 - oppdaget 12+6, stoppet opp 10+3 

3 - oppdaget uke 19+3, stoppet opp 12+4

4 - oppdaget uke 14+2, stoppet 8+2

 

Er ikke alltid man får opplyst når de antar fosteret stoppet opp. Kun fått vite fordi jeg har spurt. 

Anonymkode: 6221d...239

Hørtes heftig ut. Har du hatt en vellykket graviditet etterpå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (1 time siden):

Hørtes heftig ut. Har du hatt en vellykket graviditet etterpå? 

Hatt 2 vellykkede graviditeter og venter nr 3 nå. 

Anonymkode: 6221d...239

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget på ultralyd i forbindelse med fosterdiagnostikk(pga min alder, 38 år) i uke 11. Fosteret døde i uke 7. 

Hadde ingen fysiske tegn på at noe var galt, men jeg hadde en følelse av at noe ikke stemte allikevel( hadde vært gjennom to vellykkede graviditeter tidligere).

Anonymkode: 080ba...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget det da jeg var akkurat 11 uker. Fikk en typisk mensblødning men uten smerte. Jeg hadde null mistanke for jeg hadde masse gravidtetssymptomer. På sykehus fant de ut at fosteret døde da det var 9+3.  

MA var tøft mye verre enn SA jeg hadde i uke 10 tidligere. For der følte jeg noe var feil lenge. Mye spotting og blødninger, smerter.

Anonymkode: 863ce...904

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget i uke 8, og fosteret sluttet å utvikle seg i uke 6. Jeg skjønte egentlig at det var noe galt like før kontrollen i uke 8 for en del av "spenningen" i magen og brystene forsvant noen dager før kontrollen. Samtidig hadde det da gått nesten 2 uker uten at jeg hadde merket noe, og hvor fosteret ikke hadde utviklet seg. 

Anonymkode: fe34c...efc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5, oppdaget 12+3. Var på ultralyd og ble målt til 8+5 og alt så fint ut, men da gikk det vel galt samme dag eller noen dager etter…

9+5, oppdaget 10+5. Var på ultralyd 8+6 og alt så fint ut…

Anonymkode: edbfe...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

8+5, oppdaget 12+3. Var på ultralyd og ble målt til 8+5 og alt så fint ut, men da gikk det vel galt samme dag eller noen dager etter…

9+5, oppdaget 10+5. Var på ultralyd 8+6 og alt så fint ut…

Anonymkode: edbfe...6ab

😔😔 Har du hatt noen vellykkede graviditeter? 

Anonymkode: 20e6b...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Oppdaget ved OUL i uke 19, fosteret døde da det var 15+6

2. Oppdaget i uke 17, døde i 14+3 😔

Hadde fortsatt graviditetssymptomer, men noe svakere enn før. Tenkte det bare var pga 2 trimester.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i uke 9. Fosteret hadde dødd i uke 8. Alt så bra ut på UL i uke 7.

Jeg var i København for å ta nipt-test da det ble oppdaget at det ikke var liv lengre. Husker jeg hadde en sterk følelse av at noe var galt innen jeg gikk inn dit til timen. I uken før hadde ømme bryster og kvalme forsvunnet over natten. Dette har vært veldig fremtredende graviditetssymptomer i alle mine svangerskap, så husker jeg stusset litt på det. Men tenkte ikke noe mer over det før jeg kom til København og fikk denne verdig sterke følelsen av at nå er noe ikke som det skal.

Mener å ha lest et sted at det ofte er noe galt med hjertet når de dør i uke 8. 

Anonymkode: af7f0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Oppdaget uke 10, tvillingene var uke 8

2. Oppdaget uke 9, dette var en BO. Fosteret hadde ikke utviklet seg noe

3. Oppdaget uke 9, også BO

Har i tillegg hatt 6 SA, 1 exu og 1 blæremola. Ved alle MA ene har jeg bestilt tidlig ul nettopp fordi jeg følte at noe var galt- typ mistet symptomer og en generell følelse at noe ikke var som det skulle. Må være traumatisk å oppdage sent!

 

Anonymkode: b43cf...fd2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 21.33):

Hatt 2 vellykkede graviditeter og venter nr 3 nå. 

Anonymkode: 6221d...239

🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget 8+4, fosteret målte 8+0 (uke 8+0 hadde jeg vært på TUL og alt så fint ut).. Det var kontinuerlige blødninger siden uke 6 som gjorde at jeg ville sjekke igjen hos gyn 8+4, jeg hadde en veldig dårlig følelse som dessverre stemte.. Fullførte aborten hjemme samme uken.

Er gravid igjen nå kun 2 måneder etter aborten, og krysser alt jeg har for at det går bra denne gangen🙏

Endret av hverdagsglitter
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 20.02):

😔😔 Har du hatt noen vellykkede graviditeter? 

Anonymkode: 20e6b...9ab

Ja, har et barn og er i tillegg nå gravid i uke 39😊 men tøft når det sto på, hadde en sa før de to ma’ene også. 

Anonymkode: edbfe...6ab

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...