Gå til innhold

Redd under meditasjon


Anbefalte innlegg

Jeg mediterer litt innimellom og sist jeg gjorde det turte jeg ikke mer.

Jeg lå og mediterte en god stund og er totalt avslappet. Føles nesten som søvn men er ikke det. Plutselig høres det som 'torden'/sus i ørene. Klarer ikke beskrive det på en annen måte. Likt som dette føltes det ut som om øyelokkene dirrer og hele kroppen har gåsehud og føles som en stor energibombe. Plutselig er det som om jeg 'ser' at jeg beveger meg liggende ut av senga i denne 'fastlåste' situasjonen. Det var så intenst og skremmende at jeg ikke turte mer. Måtte nesten kjempe opp øynene for å våkne igjen. Hvorfor eller hva skjedde? 

Anonymkode: 73c6e...4cf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😯

Anonymkode: eda69...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var bevegelse i Kundalini-energien og du følte deg ikke klar for det. Den kan få mye til å skje. 

Anonymkode: 0c332...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg mediterer litt innimellom og sist jeg gjorde det turte jeg ikke mer.

Jeg lå og mediterte en god stund og er totalt avslappet. Føles nesten som søvn men er ikke det. Plutselig høres det som 'torden'/sus i ørene. Klarer ikke beskrive det på en annen måte. Likt som dette føltes det ut som om øyelokkene dirrer og hele kroppen har gåsehud og føles som en stor energibombe. Plutselig er det som om jeg 'ser' at jeg beveger meg liggende ut av senga i denne 'fastlåste' situasjonen. Det var så intenst og skremmende at jeg ikke turte mer. Måtte nesten kjempe opp øynene for å våkne igjen. Hvorfor eller hva skjedde? 

Anonymkode: 73c6e...4cf

Astral reise 

Anonymkode: 53b35...106

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som hendte deg vet jeg ikke. Jeg har en coach som veileder meg i meditasjon for å håndtere eventuelle saker som dukker opp.

Og, ja, det skjer noe i dypet før eller senere. Hos meg tok det 14 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mediterer man? Sitter eller ligger du helt stille og bare tenker med øynene igjen?

Har hørt at det skal hjelpe mot stress, og siden jeg sliter med både fibromyalgi og ptsd så kanskje jeg burde prøve.

Anonymkode: d4d0b...841

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være skremmende med meditasjon som gir full avslapping og det kjennes ut som man mister kontrollen. Det prikker i kroppen og man kjenner seg nesten vektløs. Men det tyder nok på at man trenger det! Man trenger å oppgi kontrollen og bare " la det flyte". 

Anonymkode: 94afb...420

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Astral reise 

Anonymkode: 53b35...106

Er ikke det farlig? Ved at onde energier kan ta over? Jeg er nybegynner og har sett litt overnaturlige ting oppigjennom, selv om jeg ikke ønsker det. 

Anonymkode: 73c6e...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke det farlig? Ved at onde energier kan ta over? Jeg er nybegynner og har sett litt overnaturlige ting oppigjennom, selv om jeg ikke ønsker det. 

Anonymkode: 73c6e...4cf

Du var på vei til å få en ut av kroppen-opplevelse. Millioner av mennesker har opplevd dette, best å søke om det på Engelsk: out of body experience. Ikke noe å være redd for.

Anonymkode: a49fd...8cf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mediterer litt innimellom og sist jeg gjorde det turte jeg ikke mer.

Jeg lå og mediterte en god stund og er totalt avslappet. Føles nesten som søvn men er ikke det. Plutselig høres det som 'torden'/sus i ørene. Klarer ikke beskrive det på en annen måte. Likt som dette føltes det ut som om øyelokkene dirrer og hele kroppen har gåsehud og føles som en stor energibombe. Plutselig er det som om jeg 'ser' at jeg beveger meg liggende ut av senga i denne 'fastlåste' situasjonen. Det var så intenst og skremmende at jeg ikke turte mer. Måtte nesten kjempe opp øynene for å våkne igjen. Hvorfor eller hva skjedde? 

Anonymkode: 73c6e...4cf

Kan det hende at du havnet i en slags søvnparalyse? Søk på det og se om tegnene er gjenkjennelige.

Dette kan skje med meg hvis jeg gjør avspenningsøvelser liggende. Har opplevd det du beskriver, og hjernen og kroppen kan spille oss noen puss i introduksjonen av søvnfasen. Spesielt når man egentlig ikke er klar for å sove.

Ikke legg for mye i "energier". 

Hva slags til tilnærming har du til meditasjon og hvordan praktiserer du dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Takk for svar❤️ Jeg har fibromyalgi og pleier ofte å ta meg en strekk på dagen for å hvile litt mellom smertene. Noen ganger slik som den siste gangen virket det dypere og mer intens. 

Jeg ligger i senga. Mørkt og stille. Puster rolig og dypt og legger tankene vekk (ikke alltid lett, men øvelse gjør mester). Noen ganger bruker jeg kundalini yoga musikk for å roe meg ordentlig ned. Ligger og puster en god stund, tenker ikke. Kan ligge sånn i mellom 10 til nesten 45 min. Ligger jeg lenge, så kan kroppen reagere slik som sist gang, men aldri opplevd det så sterkt før. Lurer på hva som ville skjedd, eller hva jeg ville sett om jeg ikke åpnet øynene på det tidspunktet?!

Anonymkode: 73c6e...4cf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan mediterer man? Sitter eller ligger du helt stille og bare tenker med øynene igjen?

Har hørt at det skal hjelpe mot stress, og siden jeg sliter med både fibromyalgi og ptsd så kanskje jeg burde prøve.

Anonymkode: d4d0b...841

Her: https://www.youtube.com/watch?v=Lov0SQw5G-0&t=904s

 

Ein fin liten snutt med guida meditasjon, som både gir energi og som gir avslapping. Bare å legge seg på sofaen ❤️ 

Anonymkode: aacfe...cd4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av den skremmende opplevelser opplevde du i det minste noe. Jeg har forsøkt å meditere flere ganger, og hver gang skjer det samme: Ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke det farlig? Ved at onde energier kan ta over? Jeg er nybegynner og har sett litt overnaturlige ting oppigjennom, selv om jeg ikke ønsker det. 

Anonymkode: 73c6e...4cf

Det er ikke fqrlig i det hele tatt, men det vil være langt mer behagelig og mindre skummelt hvis du holder deg i høyere frekvenser. Spis sunn mat, fokuser på positive ting, gi slipp på frykter og brkymringer osv. Og be om hjelp og beskyttelse og beskytt din energi! Da kan ingen penetrere din energikropp uten din tillatelse

Anonymkode: 21beb...db3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astralreise? Det er ikke farlig i det hele tatt, men om du er ny kan det føles skremmende uansett hvor mye du har lest av andres opplevelser. Et tips kan være skyggearbeid. Jobb med deg selv og heal deg selv :)

Anonymkode: 329a6...74d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, upa said:

På tross av den skremmende opplevelser opplevde du i det minste noe. Jeg har forsøkt å meditere flere ganger, og hver gang skjer det samme: Ingen verdens ting.

Tradisjonell meditasjon er egentlig ikke en metode for å en  ut av deg selv opplevelse. Det er en praksis som kobler deg til nået gjennom observasjon hvor man lar ting være som de er.

Alan wattz tok for seg konseptet rundt påvirkningen ved å ha agendaer rundt meditasjon. Interessant lesning for de spesielt interriserte. 

New age konseptet er litt anerledes hvor f eks man kan ta en kopp kakao, holde den til brystet og kjenne strømmen av energi. Aldri forstått meg helt på dette, men kan ikke argumentere mot noe som funker for andre.

Tradisjonelt har meditasjon ingen ting å gjøre med healing.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bigote skrev (3 timer siden):

Tradisjonell meditasjon er egentlig ikke en metode for å en  ut av deg selv opplevelse. Det er en praksis som kobler deg til nået gjennom observasjon hvor man lar ting være som de er.

Alan wattz tok for seg konseptet rundt påvirkningen ved å ha agendaer rundt meditasjon. Interessant lesning for de spesielt interriserte. 

New age konseptet er litt anerledes hvor f eks man kan ta en kopp kakao, holde den til brystet og kjenne strømmen av energi. Aldri forstått meg helt på dette, men kan ikke argumentere mot noe som funker for andre.

Tradisjonelt har meditasjon ingen ting å gjøre med healing.

Ser ikke helt relevansen med responsen. Jeg skriver at det ikke skjer noe som helst, ikke at det har noe med healing e.l. å gjøre-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, upa said:

Ser ikke helt relevansen med responsen. Jeg skriver at det ikke skjer noe som helst, ikke at det har noe med healing e.l. å gjøre-

Det rundt at rundt at man tror meditasjon er ment som et verktøy for å oppnå en ny tilstand/ opplevelse var ment til deg😇

Det andre var egentlig generelt til tråden.

My bad😵‍💫

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her: https://www.youtube.com/watch?v=Lov0SQw5G-0&t=904s

 

Ein fin liten snutt med guida meditasjon, som både gir energi og som gir avslapping. Bare å legge seg på sofaen ❤️ 

Anonymkode: aacfe...cd4

Tusen takk! 🥰 Det skal jeg prøve! 🥰

Anonymkode: d4d0b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...