AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #61 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er det ikke mange som tenker over, og litt synd at legene ikke opplyser pasientene sine om denne problemstillingen. Anonymkode: f046f...2bd Legene kan ikke lyve om grunnen til sykemelding heller. Ikke så mye å gjøre med. Anonymkode: 10d30...c58 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #62 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det finnes jo? https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/diagnosespesifikke-anbefalinger-for-sykmelding/psykisk-p#psykisk-ubalanse-situasjonsbetinget-inkluderer-sorg-og-tapsreaksjoner-p02-akutt-belastningslidelse Anonymkode: 68535...25f Så bra! I følge mange erfaringer her inne, så er det en del fastleger som virker lite opplyste om dette... Anonymkode: a11a0...ca8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #63 Skrevet 5. april 2024 52 minutter siden, AnonymBruker said: Fint at du fikk godkjent. Hva jeg skrev ifht psykisk lidelse og sykemelding/forsikring var mer informasjon til de som eventuelt skulle få bruk for det 😃 Anonymkode: 8faff...70b Bruk for hva? Er man syk, er man syk - man skyr ikke unna lidelse. Om man ikke er syk nok, tenker man kanskje over disse tingene. Anonymkode: e9b38...cbb
Gjest issoras Skrevet 5. april 2024 #64 Skrevet 5. april 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Dette er det ikke mange som tenker over, og litt synd at legene ikke opplyser pasientene sine om denne problemstillingen. Anonymkode: f046f...2bd Hvorfor skulle de egentlig opplyse om det? Enten er man for syk til å jobbe, eller så er man ikke det. Man kan ikke shoppe diagnose utfra forsikringshensyn. Får da være grenser til hva legen skal opplyse voksne mennesker om. Det gjelder jo andre diagnoser også. Min sønn har for eksempel unntak i sin forsikring at den ikke gjelder følger av allergi og eksem. Skulle legen anbefalt oss å ikke utrede allergi av forsikringshensyn? Er man syk så er man syk, man må jo bare akseptere de diagnosene man har, man kan ikke velge diagnoser utfra økonomiske hensyn.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #65 Skrevet 5. april 2024 issoras skrev (3 timer siden): Hvorfor skulle de egentlig opplyse om det? Enten er man for syk til å jobbe, eller så er man ikke det. Man kan ikke shoppe diagnose utfra forsikringshensyn. Får da være grenser til hva legen skal opplyse voksne mennesker om. Det gjelder jo andre diagnoser også. Min sønn har for eksempel unntak i sin forsikring at den ikke gjelder følger av allergi og eksem. Skulle legen anbefalt oss å ikke utrede allergi av forsikringshensyn? Er man syk så er man syk, man må jo bare akseptere de diagnosene man har, man kan ikke velge diagnoser utfra økonomiske hensyn. Godt sagt. Dessuten så er ikke forsikring noe ts tar opp, men bekymring for å gå uten inntekt en periode pga masse rot fra legen. Men nå har hen heldigvis fatt godtatt sykepenger fra Nav. Anonymkode: 95751...57a 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #66 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bruk for hva? Er man syk, er man syk - man skyr ikke unna lidelse. Om man ikke er syk nok, tenker man kanskje over disse tingene. Anonymkode: e9b38...cbb Noen har tydeligvis vanskelig for å forstå... La meg forklare: Jeg kom med en tilleggsopplysning som kunne være nyttig for folk om de havner i en situasjon der feks fastlege ikke er godt opplyst. Er man syk så er man syk, men viktig at legene noterer riktig. Vet man om det kan feil unngås. Nei, man skal ikke svindle forsikringsselskapene. Men riktig diagnose satt er nyttig for alle parter. Bruk informasjonen om du trenger det, la det være om du ikke trenger. Det er ikke jeg som har skrevet reglene. Anonymkode: 8faff...70b 1
Matas Skrevet 10. april 2024 #67 Skrevet 10. april 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger. Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #68 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 22.06): En liten avsporing her: Psykisk sykdom/lidelser i sykemeldinger registreres og kan gjøre det vanskelig med blant annet forsikringer ved senere anledninger. Til info. Anonymkode: 8faff...70b Det er ikke noe å gjøre med det når man først har blitt syk. Forsikring må man få seg før man blir syk. Anonymkode: aaf35...01d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå