Gå til innhold

Nav avviser sykemeldinger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått to automatisk avslag fra nav på min sykemelding i en måned, jeg blir så stressa og får ikke sove.

Ble sykemeldt i forrigårs pga psysisk tilstand, er kommet ut av et voldig forhold og er veldig dårlig og har PTSD oppblussing igjen.  Nå skjønner jeg ingenting, legen sendte inn to sykemelding på rad og begge ble avvist nå 😭 jeg er så stressa.  . Hva gjør jeg... 

Anonymkode: b4194...780

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har fått to automatisk avslag fra nav på min sykemelding i en måned, jeg blir så stressa og får ikke sove.

Ble sykemeldt i forrigårs pga psysisk tilstand, er kommet ut av et voldig forhold og er veldig dårlig og har PTSD oppblussing igjen.  Nå skjønner jeg ingenting, legen sendte inn to sykemelding på rad og begge ble avvist nå 😭 jeg er så stressa.  . Hva gjør jeg... 

Ta. Kontakt. Med. Nav.

Anonymkode: 3d0e4...ced

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta. Kontakt. Med. Nav.

Anonymkode: 3d0e4...ced

Dette, hva skal VI liksom gjøre? 

Anonymkode: 6a0a0...974

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sto det på grunnen til avslagene? Kan være noe mer Nav vil ha fra lege erklæringen? 

Anonymkode: 95751...57a

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Som sagt over her. Kan hende lege fyller ut feil/mangler riktige opplysninger og at det derfor automatisk blir avslag. Saksbehandlere på nav har ingenting med å sitte og bestemme at folk ikke er syke nok ved og overprøve leger som sykemelder. Så du må ringe dem i morgen tidlig å høre hvor feilen ligger.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, malifika said:

Som sagt over her. Kan hende lege fyller ut feil/mangler riktige opplysninger og at det derfor automatisk blir avslag. Saksbehandlere på nav har ingenting med å sitte og bestemme at folk ikke er syke nok ved og overprøve leger som sykemelder. Så du må ringe dem i morgen tidlig å høre hvor feilen ligger.

Er det ikke legen som må ringe nav?

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Legen sender legeerklæring til Nav. 

Ts, du må se hva grunnen til avslaget i vedtaket er, da kan du kanskje finne ut hva som må til.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo, hvis legen har gjort feil. Men du må selv ringe nav å høre hva som mangler. Så må du gi informasjon til legen om det slik at hen får rettet opp. Nav er jo sånn som bare avslår uten å gi noen grunn ofte. De er jo kjent for at brukerne av systemet skal finne ut av alt selv. De er ikke akkurat på tilbudssiden når det kommer til veiledning for å si det sånn. Da må man spørre dem spesifikt om det.

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva sto det på grunnen til avslagene? Kan være noe mer Nav vil ha fra lege erklæringen? 

Legen har skrevet en diagnose i sykmeldingen som ikke gir deg rett til sykepenger. Hvis du mener det er feil, kan du kontakte legen din.

• Nyttig 3
Gjest lavmålet
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legen har skrevet en diagnose i sykmeldingen som ikke gir deg rett til sykepenger. Hvis du mener det er feil, kan du kontakte legen din.

Står jo der hva du må gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, lavmålet said:

Står jo der hva du må gjøre.

Har kontaktet legen igår, fikk ny avvisning i natt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hæ, det var rart? Har han glemt å fylle ut skikkelig? 

Hvilken diagnose har han oppført?

Anonymkode: c6c00...d9c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ, det var rart? Har han glemt å fylle ut skikkelig? 

Hvilken diagnose har han oppført?

Anonymkode: c6c00...d9c

Først mareritter, samlivsbrudd

Så andre gang stress av voldig forhold 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok fordi stress, mareritt og brudd ikke i seg selv er diagnoser og nødvendigvis sykdom. 

Men legen kan jo kalle det for noe annet, et eller annet med psyken. Ring legen og forklar. 

Anonymkode: 09be7...873

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er nok fordi stress, mareritt og brudd ikke i seg selv er diagnoser og nødvendigvis sykdom. 

Men legen kan jo kalle det for noe annet, et eller annet med psyken. Ring legen og forklar. 

Anonymkode: 09be7...873

Ja.har så mye angst i natt. Får ikke sove 😭😭 hva om jeg ikke får sykemelding og mister inntekt denne måneden 😭 jeg fungerer jo ikke på jobb. Og sjefen er enig 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var merkelige valg av ord, det finnes bedre diagnoser for dette.

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er det legen din som må rette det opp. 

Anonymkode: e9b38...cbb

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du allerede har PTSD diagnose og sykefraværet ditt skyldes det, så bør ikke legen skrive mareritt som diagnose, men PTSD

Anonymkode: 3b6d2...704

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du snakker m/fastlegen din.

Gjest issoras
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke diagnoser og det BØR legen din vite?! Legen din er problemet her... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...