Gå til innhold

Rektoren har berøringsangst mot svært ressurssterk person


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ei en veldig grei jente i klassen. Ble svært overrasket over å ha funnet cannabis/ marihuania på henne.  Jeg selv vet ikke hva dette er, men hun identifiserte stoffet selv.

Jeg tok kontakt med hennes foreldre for samtale. Faren var en stor rasshøl. Han er svært ressurssterk og velkjent i lokalsamfunnet.  Han truet med å saksøke oss alle i senk. 

Det ble ikke noe av det møtet, og jeg snakket med rektor.  Rektor ba meg droppe saken og at det vil bare bli en langvarig sak uten resultater.

Jenta har lovet å ikke gjenta feilen, men jeg føler jo at barnevernet burde  ta en sjekk.  Men rektoren fant ikke noe feil og sier de ikke er grunnlag for å gå videre.

Jeg føler jeg vil bli utpresset,  og mener rektoren er inhabil.

Dette må jo være ulovlig?  Bør jeg snakke med fagforening, varsle noen at jeg føler meg presset til å ikke varsle barnevernet?

 

 

Anonymkode: a2505...634

Du «fant» cannabis på henne? Ulovlig ransaking kalles det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Saksøke for hva da? Hvordan fant du ut av dette? Hva sa faren?

Anonymkode: f580d...a1f

Jeg ble ikke trygg på han og han var ikke villig til samarbeid. Lurer nesten på om han selv var ruset.

Ts

Anonymkode: a2505...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (1 time siden):

Neste gang så ringer du heller politiet for å snakke med forebyggende enhet som har ansvaret for barn og unge for området deres. 

Slutt å involver politiet. De har aldri vært til hjelp for personer med rusproblemer. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ei en veldig grei jente i klassen. Ble svært overrasket over å ha funnet cannabis/ marihuania på henne.  Jeg selv vet ikke hva dette er, men hun identifiserte stoffet selv.

Jeg tok kontakt med hennes foreldre for samtale. Faren var en stor rasshøl. Han er svært ressurssterk og velkjent i lokalsamfunnet.  Han truet med å saksøke oss alle i senk. 

Det ble ikke noe av det møtet, og jeg snakket med rektor.  Rektor ba meg droppe saken og at det vil bare bli en langvarig sak uten resultater.

Jenta har lovet å ikke gjenta feilen, men jeg føler jo at barnevernet burde  ta en sjekk.  Men rektoren fant ikke noe feil og sier de ikke er grunnlag for å gå videre.

Jeg føler jeg vil bli utpresset,  og mener rektoren er inhabil.

Dette må jo være ulovlig?  Bør jeg snakke med fagforening, varsle noen at jeg føler meg presset til å ikke varsle barnevernet?

 

 

Anonymkode: a2505...634

Politiet. Uten tvil. 

Norge trenger flere lærere som deg. Applaus! 
 

Endret av Gentleman59
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er du jentas lærer? 
Kan du snakke med politiet og spørre om de kan ta et vennlig besøk og snakke om narkotika? Hør med rektor om dette kan være noe.

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort med jenta om jeg var deg. Du har sagt fra til far og til rektor. Forstår godt at du føler deg presset til å ikke kontakte barnevernet. Kanskje du i første omgang kan ta et par prater til med jenta? Lodde stemningen litt? 

Anonymkode: 41b8f...b5d

Politiet har ingen kunnskap om rus og narkotika. Sprer propaganda over en lav sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du varsle anonymt? Evt bare ta en prat med fagforening og barnevern og høre hva de tenker før du gir detaljer?

Anonymkode: fdf33...a35

Hun har ikke lov til å varsle anonymt som fagperson.

Rektor har nok rett i at barneverntjenesten ikke kan kontaktes i denne saken. Foreldrene kan jo gi barnet nødvendig hjelp og støtte, selv om barnet hadde hasj/marihuana på skolen. Og hvordan fant du stoffet på henne? Viste hun det frem, hadde hun det åpent fremme slik at du så det tilfeldigvis eller fant du det det ved å gjennomgå tingene hennes? 
 

Det dere kan gjøre er å ringe politet for å drøfte eventuelle forebyggingstiltak (for elever generelt, og ikke opp mot denne spesifikke eleven) og hva dere kan gjøre om noe lignende skal oppstå igjen.

 

Anonymkode: 40e63...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kontakter forebyggende enhet på din/skoles lokale stasjon. 

Viktig å melde inn slik at politiet har god oversikt over hvilken ungdommer som er utsatt og får kartlagt miljøet mest mulig. Jo mere som får gå under radaren jo mer omfattende blir problematikken...

Anonymkode: b88b0...19e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kontakter forebyggende enhet på din/skoles lokale stasjon. 

Viktig å melde inn slik at politiet har god oversikt over hvilken ungdommer som er utsatt og får kartlagt miljøet mest mulig. Jo mere som får gå under radaren jo mer omfattende blir problematikken...

Anonymkode: b88b0...19e

Politiet har aldri gjort noe annet godt for ungdommer med rusproblemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, kontakt politiet og fortell at elev, 15 år, hos deg ble avslørt å ha narkotiske stoffer på seg, at du varslet rektor, men at barnets far ble rasende og truet med anmeldelse om det ble en sak ut av dette. (Bare det far gjorde der er et tegn på at ting trolig ikke er som det bør være i det hjemmet..).

I tillegg, kontakt fagforbundet ditt slik at du har det i ryggen. Rektor opptrer på ingen måte ansvarlig eller korrekt her, da rektor skal melde dette videre.

 

Anonymkode: 23d4f...76b

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannor skrev (9 minutter siden):

Politiet har aldri gjort noe annet godt for ungdommer med rusproblemer. 

Er du ts?

Anonymkode: b88b0...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du ts?

Anonymkode: b88b0...19e

Nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannor skrev (1 minutt siden):

Nei 

Nemlig. Det var ts jeg henvendte meg til.

Anonymkode: b88b0...19e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nemlig. Det var ts jeg henvendte meg til.

Anonymkode: b88b0...19e

Så du har enerett på å fortelle ts hva hen bør gjøre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mannor skrev (11 minutter siden):

Så du har enerett på å fortelle ts hva hen bør gjøre? 

Nei så absolutt ikke. Men du trenger ikke bruke mitt innlegg som ikke var ment til deg for å få fram din mening som du allerede hadde postet. For det første er det smør på flesk av deg og skrive samme setning x antall ganger. For det andre, holder du på sånn ellers også? Kassa damen på butikken spør kunden før deg om de skal ha pose også svarer du? 

Anonymkode: b88b0...19e

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva sier ordensreglementet deres? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er mer bekymret over en lærer med så mange skrivefeil, enn en 15-åring som prøver weed... 

Anonymkode: eebff...575

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du leker jo politi, men er bare lærer. 

Du har FUNNET cannabis på henne? Har du ransaket henne? I så fall er det ulovlig. 

Cannabis er ikke uvanlig blant unge. Det er faktisk en del som heller foretrekker å røyke litt i stedet for å drikke alkohol. Og i mange tilfeller er alkohol farligere. 

Jeg forstår om faren ble irritert når du oppførte deg som politi. Dette er noe foreldrene kan ta seg av. Er du bekymret kan du heller prate med helsesøster som evt kan ta en prat.

Jeg lurer litt på hva som var foranledningen til at du fant ut av dette? Mistanke? Hva?

Anonymkode: cd093...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du leker jo politi, men er bare lærer. 

Du har FUNNET cannabis på henne? Har du ransaket henne? I så fall er det ulovlig. 

Cannabis er ikke uvanlig blant unge. Det er faktisk en del som heller foretrekker å røyke litt i stedet for å drikke alkohol. Og i mange tilfeller er alkohol farligere. 

Jeg forstår om faren ble irritert når du oppførte deg som politi. Dette er noe foreldrene kan ta seg av. Er du bekymret kan du heller prate med helsesøster som evt kan ta en prat.

Jeg lurer litt på hva som var foranledningen til at du fant ut av dette? Mistanke? Hva?

Anonymkode: cd093...37c

Merkelig holdninger.

Ts, ikke rart du er fortvilet! Det er slike foreldre som dette som florerer og da også folk med makt. Jeg vet ikke hva som er best. Kanskje ta en prat om hvorfor hun har det og ikke dele det videre? Og så holde et øye med henne?

Anonymkode: 293bd...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absinthia skrev (2 timer siden):

Ja, hva sier ordensreglementet deres? 

Nemlig! Et såpass graverende brudd på ordensreglemenet som å ha rusmidler med på skolen utløser sanksjoner. Hos oss er det innkalling til møte med foresatte og ledelse, og utvisning etter enkeltvedtak inntil 3 dager. Dette forhandles på møtet. Kan reduseres til 1, 2 dager dersom eleven går med på bekymringssamtale med forebyggende enhet hos politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du leker jo politi, men er bare lærer. 

Du har FUNNET cannabis på henne? Har du ransaket henne? I så fall er det ulovlig. 

Cannabis er ikke uvanlig blant unge. Det er faktisk en del som heller foretrekker å røyke litt i stedet for å drikke alkohol. Og i mange tilfeller er alkohol farligere. 

Jeg forstår om faren ble irritert når du oppførte deg som politi. Dette er noe foreldrene kan ta seg av. Er du bekymret kan du heller prate med helsesøster som evt kan ta en prat.

Jeg lurer litt på hva som var foranledningen til at du fant ut av dette? Mistanke? Hva?

Anonymkode: cd093...37c

Dette høres fullstendig dysfunksjonelt ut.

 

Anonymkode: 714d3...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...