Gå til innhold

Ee usikker pp om jeg er gravid 16 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke sammen med han, han var på besøk noen ganger å så dro å blokket.

Anonymkode: b9b90...5da

Enda større grunn til å bruke kondom. Ikke bare graviditet man risikerer, bør beskytte seg mot klamydia, gonore etc også. Men snakk med helsestasjonen, evt helsesykepleier på skolen din? De er der for å hjelpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du har ikke penger nok og tør ikke å snakke med foreldrene dine -

Men ubeskyttet sex, graviditet kanskje en unge er ikke noe problem? 

Hvordan er evnen din til å se sammenhenger?

 

Anonymkode: c4d4b...5dd

Du vwt heller ikke da va som kanskke er grunnen at jeg ikke tør? 

Anonymkode: b9b90...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du har ikke penger nok og tør ikke å snakke med foreldrene dine -

Men ubeskyttet sex, graviditet kanskje en unge er ikke noe problem? 

Hvordan er evnen din til å se sammenhenger?

 

Anonymkode: c4d4b...5dd

Jeg har ikke god kontakt med pappa å mamma har problemer så det er faktiskt ganske vanskelig å bare snskke. Jeg sier ike at graviditet å unge iiie er et problem 

Anonymkode: b9b90...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du har det veldig vanskelig. Du kan ta kontakt med helsestasjon for ungdom - de har taushetsplikt og sier ikke noe til foreldrene dine. Du behøver ikke fortelle dem hvem du har ligget med  hvis du ikke vil det. Du kan få både kondomer og graviditetstest på helsestasjonen. De kan også hjelpe deg med prevensjon.  Siden du er så ung vil jeg anbefale deg å bruke prevensjon som er sikker og langtidsvirkende. Jeg synes det er veldig synd at mange unge jenter slutter med hormonprevensjon, fordi det er bare noen veldig, veldig få som får alvorlige bivirkninger, og p-stav eller hormonspiral eller p-ring er supersikkert mot graviditet og sikrere enn p-piller fordi man ikke må huske på å ta dem hver dag. Så bør du også bruke kondom hvis du ligger med noen du ikke vet om har sykdommer eller som ligger med fler, selv om du går på hormonprevensjon. Da unngår du kjønnsykdommer. 

Men jeg tenker at du bør ta kontakt med helsestasjonen. De tar vare på deg og de sier ingenting til foreldrene dine hvis du ikke vil det. Se her: https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/helsestasjon-for-ungdom/

Å bli gravid medfører mye mer hormonell påvirkning av kroppen enn hormonell prevensjon. En abort også. Så å slutte med hormonprevensjon for å bli uønsket gravid er mye farligere for helsen enn å bruke hormonprevensjon. Jeg tenker at alle unge burde høre på helsepersonells råd om prevensjon og hvordan ha et sunt sexliv. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke god kontakt med pappa å mamma har problemer så det er faktiskt ganske vanskelig å bare snskke. Jeg sier ike at graviditet å unge iiie er et problem 

Anonymkode: b9b90...5da

Forstår at du har det veldig vanskelig! Hvis du vil kan du sende meg en pm. ❤️ 
Jeg husker selv hvor vanskelig det var å snakke med mamma om slike ting da jeg var på din alder. Hvis du ikke tør å kjøpe test eller gå på helsestasjon for ungdom kan jeg sende deg en i posten. 
Det kommer til å ordne seg, uansett. ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...