Gå til innhold

Finansieringsbevis lavere enn det jeg kan betale.


Dumpappen

Anbefalte innlegg

Har ett finansieringsbevis hvor egenkapitalen som står oppført er ca. 200.000,- lavere en det min reelle egenkapital er, hvorfor er det slik.
Har også solgt eiendeler for ca. 100.000,- og trodde dette ville føre til at jeg fikk økt finansieringsbeviset, men fikk nei.
Har ikke fått snakket med en fysisk kundebehandler ennå, men er det noe grunne til jeg ikke skal kunne øke beviset?
Hypotetisk hva hvis jeg låner 200.000,- av en kamerat i tillegg, vil ikke dette føre til økning?. Kan jo isåfall gjøre det og betale tilbake etter overtagelse, trenger ikke 200.000,- i bøffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du egenkapitalen stående på en bsu eller annen sparekonto?

De 100 000 du har på konto etter å ha solgt, står ikke de sammen med resten av egenkapitalen ?

Anonymkode: d7bd9...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omkostninger koster.

Anonymkode: e42e2...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du egenkapitalen stående på en bsu eller annen sparekonto?

De 100 000 du har på konto etter å ha solgt, står ikke de sammen med resten av egenkapitalen ?

Anonymkode: d7bd9...046

De 200.000,- står på sparekonto i samme bank er ikke fra boligsalget (fritt antall uttak) resten av beløpet kommer inn på konto når de som kjøpte huset overtar. Banken har fått betalingsoppstilling fra megler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Omkostninger koster.

Anonymkode: e42e2...9ea

Omkostninger på den leiligheten jeg ser på er under 10.000,-, ikke noe dokumentavgift etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis oppgitt egenkapital er feil er det fort gjort å rette opp i det for dem. Men kan selvsagt være andre grunner til avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, MakeItHappen said:

Hvis oppgitt egenkapital er feil er det fort gjort å rette opp i det for dem. Men kan selvsagt være andre grunner til avvik.

Fikk oppgitt av dem at det var en form for sikkerhet, siden den gang har jeg økt ek med 100.000,-, men fortsatt ingen økning å få på finansieringsbeviset.
Får høre med dem i morgen igjen. Leiligheten jeg ser på har vv, fyring og internett inkl. i lave felleskostnader også, slik at boutgiftene blir lave og forutsigbare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finansieringsbeviset er hva du kan låne basert på inntekt. Har ikke noe med hva du allerede har på konto.

Anonymkode: d1c6f...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Finansieringsbeviset er hva du kan låne basert på inntekt. Har ikke noe med hva du allerede har på konto.

Anonymkode: d1c6f...4f3

Finansierinsbeviset mitt er delt opp i to, din egenkapital og langsiktig lån, summen av dette utgjør maksimal kjøpssum.
skulle tro økt egenkapital ville gi økt maksimal kjøpesum.
Slik det er nå så utgjør egenkapitalen 80% og lånet 20%. Er ung ufør så har ikke noe dirkektørlønn, men greier meg fint og har aldri hatt noen anmerkninger eller betalt en regning for sent, har ikke barn eller bil. Vil jo ha 15.000,- igjen å leve for etter lån og husleie er betalt, burde jo være innenfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn tallene mine i en annen banks lånekalkulator og selv med 3% renteøkning og 100.000,- mer som kjøpssum og vil fortsett være innenfor Sifo sitt budsjett å leve for som jeg tror alle bankene bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpappen skrev (2 timer siden):

Finansierinsbeviset mitt er delt opp i to, din egenkapital og langsiktig lån, summen av dette utgjør maksimal kjøpssum.
skulle tro økt egenkapital ville gi økt maksimal kjøpesum.
Slik det er nå så utgjør egenkapitalen 80% og lånet 20%. Er ung ufør så har ikke noe dirkektørlønn, men greier meg fint og har aldri hatt noen anmerkninger eller betalt en regning for sent, har ikke barn eller bil. Vil jo ha 15.000,- igjen å leve for etter lån og husleie er betalt, burde jo være innenfor det?

Med uføretrygd får man låne rimelig lite. Sjekket min og får låne 600 000kr, uavhengig av om jeg har halvannen mill i egenkapital.

Anonymkode: de2bc...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...