Gå til innhold

Utro kone og lydopptak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hei! 

Jeg sitter i en situasjon hvor jeg trenger desperat råd. Jeg har en kone og 2 barn. For ca 1.5 år siden var kona mi utro mot meg, noe hun selv fortalte. Etter en lang diskusjon så valgte jeg å tilgi henne på grunn av barna våre. Etter dette har vi kranglet mye og ikke hatt det greit hjemme. Vi tenkte å adskille oss for en liten periode slik at det ikke påvirker de to små barn vi har. 

Vi begynte å bo i to forskjellige steder, med barn hos hverandre annenhver uke. Foreldrene våre har prøvd lenge å få oss til å bli sammen igjen men jeg var fortsatt i tvil om hele situasjonen og tenkte at hun fortsatt er utro. Det viser seg at det stemte. Og jeg fant ut av det ved å sette en lydopptak på rommet til sønnen min. Ikke bare det, men sønnen min har autisme og må passes på hver natt. Han trenger noen ved siden av han hvis han begynner å grine midt på natt. Hun har ikke bare vært utro men også latt sønnen vår grine i flere minutter mens hun er på telefon med han andre fyren. 

Jeg er veldig klar for skilsmisse, men jeg ønsker også å si til familien at grunnen til skilsmisse er utroskap og at jeg har bevis på dette. 

Men nå gjelder det spørsmål ang. lover og regler. Hvor ulovlig er det å ta lydopptak? Eneste grunnen til at jeg gjorde det var for å få bevis på at hun er utro mot meg. Men samtidig fant jeg ut at hun bare lar sønnen vår grine mens hun er opptatt på telefon selv. Så her kunne jeg også hatt en sak på "child negligence". 

 

Alle svar hjelper. 

Anonymkode: 8212a...bfe

Ludopptaket er ulovlig.

Dere er de facto separerte med 50/50% omsorg. Dere vet begge to at hun fortsatt er utro. Skilsmisse må ikke saklig begrunnes. 

Du kan fint si til dine foreldre at du vet at hun fortsatt er utro, uten å si noe mer. 

Så for deres begges skyld, se til å bli ferdig med samlivsbruddet. Fokus på samarbeid videre med barnet med minimalt med konflikter. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jentautennavn skrev (11 minutter siden):

Om jeg må bli straffet for å få frem sannheten som jeg har blitt kalt en løgner for i snart 1.5 år så får det bare bli sånn. Nå kan jeg ihvertfall skille meg uten å ha dårlig samvittighet for å ikke ha prøvd. 

Så du vil heller blir straffet, slik at dette barnet med autisme mister en omsorgsperson framfor å bli kalt en løgner (av hvem da???)? Og siden du attpå til mener barnet opplever omsorgssvikt, hvordan tenker du at barnet vil påvirkes av at du straffes?

Du har en merkelig proíoritering.

Anonymkode: fdba1...972

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentautennavn skrev (18 minutter siden):

Her spurte jeg bare om lover og regler ang. lydopptak så resten av kommentarene dine kan du holde til deg selv. 

 

Når det gjelder barn med autisme som har grinet i 25 minutter kl 1. på natta mens moren ligger på sengen og snakker med en annen fyr - kan jeg faktisk kalle det for omsorgssvikt! 

En annen fyr? En annen enn hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Vi begynte å bo i to forskjellige steder,

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

jeg fant ut av det ved å sette en lydopptak på rommet til sønnen min


Du avlytter noen i deres eget hjem. Et hjem hvor du selv ikke bor lenger. Det er ekstremt langt over streken. 

Anonymkode: 5294d...f1e

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kvinner kan fritt lese private meldinger, gjøre lyd- og videoopptak, mens når en mann gjør det samme er det fullstendig uhørt og verre enn utroskap..?

Forstå det, den som kan.

Anonymkode: c4f5b...50b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (4 minutter siden):

En annen fyr? En annen enn hvem?

Enn seg selv. Det er jo helt vanlig å si. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så kvinner kan fritt lese private meldinger, gjøre lyd- og videoopptak, mens når en mann gjør det samme er det fullstendig uhørt og verre enn utroskap..?

Forstå det, den som kan.

Anonymkode: c4f5b...50b

Selvsagt ikke. Dette er helt kjønnsnøytralt. Avlytting i privat hjem (eller i det hele tatt) er ulovlig både med innover- og utover-tiss. Og en kvinne som gjør det samme er like psyk og desperat. 

Anonymkode: f126a...e29

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle angriper ts for å ha tatt opptak etter å ha blitt gaslighta i 1,5 år, samtidig som kona prioriterer elskeren foran barna sine ... 🤦🏻‍♀️ 

Ja, det er ulovlig, men også veldig forståelig. Det er en risiko å bruke opptaket. Om det er en risiko du bør ta ifbm omsorgstvist, kommer an på flere faktorer. Hvordan er hun som mor ellers? Er du generelt bekymret for hennes omsorgsevner, eller var dette ulikt henne? Var det én gang dette skjedde på opptaket eller flere? Er det noen mulighet for at hun ikke hørte gråtingen med det første? Tenk igjennom disse tingene uten å ta med bitterheten din i vurderingen. Er hun en god eller dårlig mor for barna deres? Ville du hatt noen betenkeligheter om at hun skulle ha f.eks 50% omsorg (eller mer for den saks skyld) om du ikke hørte denne episoden på opptak? Dersom du kommer til konklusjonen om at du er redd for at hun skal ha barna (tenk godt igjennom dette, fra barnas perspektiv), så vil det være lurere å bruke opptaket hos barneverntjenesten enn i omsorgstvist i retten. 

Når det gjelder bevis på utroskap overfor familie, ta heller lydopptak av en samtale mellom deg og kona di, hvor du konfronterer henne. Dersom hun innrømmer noe, så er det fullt lovlig å bruke. Du kan igrunn også gjøre det ifht omsorgen. Innrøm og evt vis kona di opptaket (ikke send det!), og konfronter henne med alt sammen - både utroskap og barnet som gråt i 25 min. Etterpå kan du bruke opptaket av at hun innrømmer det, og slette det første opptaket. Problem løst. Samtaler man selv deltar i er lovlig å ta opptak av uten den andres viten og samtykke.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Jeg sitter i en situasjon hvor jeg trenger desperat råd. Jeg har en kone og 2 barn. For ca 1.5 år siden var kona mi utro mot meg, noe hun selv fortalte. Etter en lang diskusjon så valgte jeg å tilgi henne på grunn av barna våre. Etter dette har vi kranglet mye og ikke hatt det greit hjemme. Vi tenkte å adskille oss for en liten periode slik at det ikke påvirker de to små barn vi har. 

Vi begynte å bo i to forskjellige steder, med barn hos hverandre annenhver uke. Foreldrene våre har prøvd lenge å få oss til å bli sammen igjen men jeg var fortsatt i tvil om hele situasjonen og tenkte at hun fortsatt er utro. Det viser seg at det stemte. Og jeg fant ut av det ved å sette en lydopptak på rommet til sønnen min. Ikke bare det, men sønnen min har autisme og må passes på hver natt. Han trenger noen ved siden av han hvis han begynner å grine midt på natt. Hun har ikke bare vært utro men også latt sønnen vår grine i flere minutter mens hun er på telefon med han andre fyren. 

Jeg er veldig klar for skilsmisse, men jeg ønsker også å si til familien at grunnen til skilsmisse er utroskap og at jeg har bevis på dette. 

Men nå gjelder det spørsmål ang. lover og regler. Hvor ulovlig er det å ta lydopptak? Eneste grunnen til at jeg gjorde det var for å få bevis på at hun er utro mot meg. Men samtidig fant jeg ut at hun bare lar sønnen vår grine mens hun er opptatt på telefon selv. Så her kunne jeg også hatt en sak på "child negligence". 

 

Alle svar hjelper. 

Anonymkode: 8212a...bfe

Så lenge du selv ikke er til stede er det ulovlig 

Anonymkode: de1a7...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (5 minutter siden):

Enn seg selv. Det er jo helt vanlig å si. 

Men ts er jo kvinne? I hvert fall skulle brukernavnet tilsi det; "Jenta uten navn"

Anonymkode: 82ac6...326

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så kvinner kan fritt lese private meldinger, gjøre lyd- og videoopptak, mens når en mann gjør det samme er det fullstendig uhørt og verre enn utroskap..?

Forstå det, den som kan.

Anonymkode: c4f5b...50b

Jeg har kun sett at det oppfordres til å ta opptak når man selv er tilstedet, aldri at noen har sagt at ei kvinne skal ta opptak av et rom uten å være der selv. 

Hvor har du lest noe annet her inne? 

Anonymkode: fdba1...972

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Jeg sitter i en situasjon hvor jeg trenger desperat råd. Jeg har en kone og 2 barn. For ca 1.5 år siden var kona mi utro mot meg, noe hun selv fortalte. Etter en lang diskusjon så valgte jeg å tilgi henne på grunn av barna våre. Etter dette har vi kranglet mye og ikke hatt det greit hjemme. Vi tenkte å adskille oss for en liten periode slik at det ikke påvirker de to små barn vi har. 

Vi begynte å bo i to forskjellige steder, med barn hos hverandre annenhver uke. Foreldrene våre har prøvd lenge å få oss til å bli sammen igjen men jeg var fortsatt i tvil om hele situasjonen og tenkte at hun fortsatt er utro. Det viser seg at det stemte. Og jeg fant ut av det ved å sette en lydopptak på rommet til sønnen min. Ikke bare det, men sønnen min har autisme og må passes på hver natt. Han trenger noen ved siden av han hvis han begynner å grine midt på natt. Hun har ikke bare vært utro men også latt sønnen vår grine i flere minutter mens hun er på telefon med han andre fyren. 

Jeg er veldig klar for skilsmisse, men jeg ønsker også å si til familien at grunnen til skilsmisse er utroskap og at jeg har bevis på dette. 

Men nå gjelder det spørsmål ang. lover og regler. Hvor ulovlig er det å ta lydopptak? Eneste grunnen til at jeg gjorde det var for å få bevis på at hun er utro mot meg. Men samtidig fant jeg ut at hun bare lar sønnen vår grine mens hun er opptatt på telefon selv. Så her kunne jeg også hatt en sak på "child negligence". 

 

Alle svar hjelper. 

Anonymkode: 8212a...bfe

Lydopptak hvor du ikke selv er med er forbudt.

Anonymkode: 96613...7c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (17 minutter siden):

Enn seg selv. Det er jo helt vanlig å si. 

Ikke når TS er en kvinne. Og det er også en merkelig ting å poengtere at det var en annen mann hvis TS største problem var omsorgssvikten. Da burde det ikke ha noen betydning hvem eksen snakket med eller om hun snakket med noen i det hele tatt. Poenget er vel at hun ikke var til stede for sønnen som trengte henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har det seg at du har hørt henne på telefonen, samtidig som barnet gråt, siden opptaket var på barnets rom? Det høres veldig merkelig ut

Anonymkode: c6ed4...026

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uavhengig av kjønn (om det er dame eller mann som avlytter partner), det du har gjort er ulovlig. Det er til en viss grad forståelig å være desperat etter det svaret man har så sterk magefølelse på, men det er forferdelig ugreit! Bruk dette opptaket kun for deg selv, for din egen bekreftelse. Så må du enten bestemme deg for å bli (noe som virker usannsynlig her), eller så starter du for deg selv på stegene til skilsmisse. Finn ut hva i hjemmet som er hennes og ditt, start prosessen med lånetilbud på å ha lån alene, alle dokumenter som skal signeres og alt formelt du må ha på plass. Også slipper du bomben på henne, fyrer igang prosessen og sier bare at du vet med sikkerhet at hun har vært utro. Så kanskje du får et overtak.

Hvis hun er hard nok kan hun ellers få deg i trøbbel. Ikke bare pga personvern, men det ikke er gitt at bruddet blir pent, potensielt blir det barnefordelingssak. Der er det avgjørende å være fornuftig og karismatisk. Hvis du først får folk mot deg for ugreie handlinger (det er mange som synes en mann som driver skjult overvåkning av dama er laangt verre enn at hun er utro), kan slike saker bli stygge og urettferdige. En enkelt filmet situasjon der hun snakker i telefonen mens barnet gråter er absolutt ikke noe som tilsier hun er uskikket, må mer til enn så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan har det seg at du har hørt henne på telefonen, samtidig som barnet gråt, siden opptaket var på barnets rom? Det høres veldig merkelig ut

Anonymkode: c6ed4...026

Vi lever i 2024, det er noe som heter mobiltelefon, en telefon som ikke er trådbundet til en fast plass. Med mobiltelefonen kan msn bevege seg uten å ta hensyn til at telefonen står på en plass. 

Gjorde denne forklaringen det forståelig? 

Anonymkode: 3185a...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare vis opptaket for foreldrene dine der det fremkommer at hun fremdeles er utro, så har du ditt på det tørre. Bare si noe slikt som at du hørte det tilfeldig fra et opptak gjort av sønnen din sin mobil eller lignende. 
 

Du må bare kvitte deg med den utro dama, ikke noe å lure på, kan aldri bli det samme igjen etter et slikt svik, bare å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvordan har det seg at du har hørt henne på telefonen, samtidig som barnet gråt, siden opptaket var på barnets rom? Det høres veldig merkelig ut

Anonymkode: c6ed4...026

Troll klarer de utroligste ting.

Anonymkode: 2f17f...ed0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes så mye pes dere gir ts!! 
 

Jeg hadde kunnet funnet på det samme som deg TS, så skjønner deg godt. Nå vet du at hun fortsatt er utro, så da går du fra henne. Du trenger ingen bevis for hverken å gå fra henne eller ovenfor andre. Si du vet hun er utro og at du derfor vil skilles. Mer trenger du ikke si. Og ikke nevn opptaket for noen. Du vet, og det er nok.

Lykke til!!

Anonymkode: 0783e...688

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi lever i 2024, det er noe som heter mobiltelefon, en telefon som ikke er trådbundet til en fast plass. Med mobiltelefonen kan msn bevege seg uten å ta hensyn til at telefonen står på en plass. 

Gjorde denne forklaringen det forståelig? 

Anonymkode: 3185a...932

Oisann.

Har hørt om en slik telefon ja, høres msgisk ut.

Men du skrev at hun lå på sengen og snakket i 25 minutter. Satt hun ved siden av barnet og snakket da, mens barnet gråt? Og overså barnet? Det virket bare rart å vite at hun satt på sengen, fordi det virket som hun da måtte vært på sin seng... fordi det virker rart at enten a)hun overser barnet mens hun er inne på barnets rom, eller b)du hører henne prate i et annet rom, over lyden av barnegråt. 

Gjorde denne forklaringen det forståelig?

Anonymkode: c6ed4...026

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...