Gå til innhold

"Vil bare prate litt", hvorfor går de aldri bort til menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 6.49):

Fint for deg. At du ikke har opplevd det eller sett det, betyr derimot ikke at det ikke skjer.

Anonymkode: cc268...dc7

og at du ikke har sett menn som snakker med andre menn betyr ikke at DET ikke skjer.

Anonymkode: 294b1...7e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Det spiller da virkelig ingen rolle om han er pen/rik/«stygg»/fattig hvis han er en mann som hverken forstår subtile eller ikke så subtile tegn til at kvinnen ikke er interessert i å snakke? Det er like ubehagelig da, uansett.

Mennesker med normalt utviklede sosiale evner forstår slike tegn, og avslutter interaksjonen uten å skjelle ut den andre.

Anonymkode: 9a9c2...3fc

Men i alle dager, i hi så sto det ingenting om å skjelle ut andre. Jeg besvarte hi utfra hva hi skrev i sitt første innlegg, og der gav hun uttrykk for at ingen menn burde ta kontakt med ei dame, og det er ikke jeg enig i. Det er vel ingen som mener at det er greit hvis mannen ikke gir seg hvis han blir avvist, og begynner han å skjelle ut dama så snakker vi om noe helt annet enn hva som var temaet til å begynne med.

Anonymkode: 32463...b88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (2 minutter siden):

Jeg vil uansett få være i fred når jeg beveger meg i det offentlige rom.

En kan egentlig ikke forvente privatlivets fred i det offentlige. Selv hjemme må vi tåle henvendelser vi ikke vil ha. Telefonselgere mv.
 

Det betyr ikke at man skal måtte tåle slibrigheter eller at folk er påtrengende, slik du beskriver. 

Gliffy skrev (13 minutter siden):


 

Det skal være tilstrekkelig å besvare en høflig henvendelse med er høflig svar. 

Gliffy skrev (3 minutter siden):

Ingen snakker om å innskrenke ytringsfrihet her. Ytringsfrihet går ut på at man ikke kan bli strafffa får å si meningen sin.

Dette er en viktig del av det. Ytringsfrihet omfatter også en rett til å uttale seg, det er ikke omstridt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Et relevant klipp:

For en vidunderlig kultur dere dyrker fram kvinner. Hvor unge menn er redd for å prate til dere i offentligheten fordi det vil bli omtalt som trakassering og det som verre er av dere. Og nettdating gir de opp fordi dere kun går etter top 5-10% av menn og resten er usynlige for dere. Så de sitter igjen med null arenaer hvor de kan sjekke opp kvinner, og som alle vet så driver heller ikke kvinner å sjekker opp menn, så da sitter vi igjen der med stadig flere ensomme menn, og stadig flere bitre kvinner som puler han samme kjekkasen som alle hennes venninner også har stått i kø for å pule, også blir de sure fordi han ikke vil slå seg til ro med henne, mens hun ignorerer 90% av resten av menn rundt hennes alder.

Anonymkode: 3cf57...c7a

Et tips om du vil sjekke opp noen er å ikke begynne å mase på kvinner som leser eller har på headsett eller på andre måter virker opptatt. Hvis noen møter blikket ditt og smiler kan det være en åpning. Hvis hun så blir mer avvisende betydde det at hun bare var normalt vennlig og ikke interessert. Så lenge man har bittelitt sosiale antenner er dette et ikke-problem. 

Jeg vet ikke hvorfor du har så rare kvinner i sin omgangskrets, som går etter «den samme kjekkasen alle venninnene også har pult» og så blir bitre. Jeg kjenner ikke EN sånn kvinne. 90 % av kvinnene jeg kjenner er i forhold med menn jeg ikke ville tatt i med en ildtang (og godt mulig noen av dem tenker det samme om MIN mann). Helt alminnelige menn, som hverken er rike, har fantastisk jobb, er veltrente eller pene. Men tydeligvis har de noe de forskjellige kvinnene liker. Humor, omsorg, intelligens, etc.

Den incel-myten om at alle kvinner går for 10 % av mennene stemmer svært dårlig overens med virkeligheten.

«For aldergruppen 30-34 år oppgir 40 prosent at de er samboer nå, mens 31 prosent er gift. For 20 år siden var 24 prosent samboer og 53 prosent gift.»

«Blant 40-44 åringene har andelen samboere økt fra 10 til 26 prosent på 20 år. Andelen gifte har sunket fra 72 til 50 prosent.» Altså er 76 % av alle mellom 40-44 år i seriøse forhold. 24 % er single eller har kjæreste. Og 71 % av alle mellom 30-34 år.

Hvis du går ut i fra at halvparten er kvinner og ALLE kvinnene er i forhold (selvsagt ikke sant, men la oss late som) er det da 26 % igjen som er menn i forhold, hvis kvinnene bare vil ha 10 % av mennene kunne max 60 % av befolkningen samlet vært i forhold, selv om alle kvinner altså var i lesbiske forhold med hverandre for å klare å være opptatt. Dessuten må du jo trekke fra alle disse sure bitre kvinnene som vil ligge med samme fyren…

Anonymkode: 294b1...7e0

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (Akkurat nå):

Dette er en viktig del av det. Ytringsfrihet omfatter også en rett til å uttale seg, det er ikke omstridt. 

Ytringsfrihet handler om frihet til å si det man vil, men ikke til hvem man vil.

Anonymkode: 1c41a...4c9

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei, det skal ikke være innenfor å sjekke opp random folk på gata. Mange er for eksempel gift og er totalt uinteressert i sjekking. 

Anonymkode: eab6b...3f3

Nei, men da burde TS vært mer tydelige på det helt fra starten. Det hun beskriver behøver ikke være sjekkeforsøk i det hele tatt og det behøver ikke være i feil setting for alt vi vet.

Jeg lurer på hvordan hun gang på gang havner i en situasjon hvor hun påstår det er sjekking og han nekter for å ha baktanker.

En helt annen sak er det flere kvinner har vært inne på: Hvor skjer all denne sjekking en? Jeg er på bussen akkurat nå og hver eneste dag. Det er helt stille. Jeg har kanskje observert slike virkelig ubehagelige menn et par  ganger i løpet av 20 år og de oser av psykiatri og/eller "kom-fra-et-sosialt-land-forrige-uke-og-forstår-ikke-norsk-kultur"

Det kan være helt annerledes andre steder i Norge. Eller på nattbussen fra byen. Det er jeg klar over.

Endret av Isambard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 17.25):

Er det virkelig så ille at en mann ønsker å «prate litt?». Så lenge mannen ikke er trakasserende eller påtrengende, så ser jeg ikke problemet.

Ikke rart at menn ikke tørr å ta kontakt med kvinner, og ja jeg er kvinne selv. Har ingenting i mot av å slå av en fremmed mann, uansett hensikt. Ganske vanlig at menn ikke velger å ta kontakt med menn, hvis man ønsker seg en kvinnelig partner. Og hvor i huleste skal menn finne seg noen, hvis man ikke kan ta kontakt uten å bli beskyldt for å være trakasserende eller ha baktanker?

Anonymkode: ca25a...429

Noen kvinner er nevrotiske og får ptsd hvis en mann sier hei.

Pga deres utfordringer så vil de helst at vanlige menn skal slutte å si hei til vanlige kvinner (som deg).

Jeg tror at de mest ytterliggående kommer til å vinne.

Anonymkode: 5c827...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/3/2024 at 5:05 PM, AnonymBruker said:

Det er et kjent problem i vårt samfunn at damer blir konfrontert av fremmede menn som "bare vil prate litt". Damene føler det som et problem og mennene blir krenka og sier at de ikke mente noe med det.

Javel? Hvorfor går aldri de mennene bort til andre menn for å "prate litt"? De vil altså bare "prate litt" med pene damer men aldri med stygge menn? Spar meg!

Ikke prøv å si at de ikke har baktanker, de er like lette å lese som en åpen bok......

Anonymkode: dd7c2...50d

Dette er bare et problem hvis mannen er ikke kjekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ytringsfrihet handler om frihet til å si det man vil, men ikke til hvem man vil.

Anonymkode: 1c41a...4c9

Ytringsfrihet omhandler retten til å si sin mening uten forhåndssensur. I senere tid har den blitt utvidet til at staten skal ha en plikt til å legge til rette for at folk kan bruke stemmen sin.

Jeg er usikker på relevansen i dette tilfellet. Du kan umulig ha en plikt til å høre etter når en mann sier «hei», og jeg kan ikke se for meg at jussen kan forby det å høflig si hei til en fremmed. Altså er dette etter alt å dømme et tilfelle av sosial omgang som reguleres av normer, ikke juss.

Fremmede som oppfattes som truende eller ubehagelig blir nok omfattet av juss hvis det er tilstrekkelig alvorlig, men jeg synes ikke det er så relevant i denne diskusjonen. Noen truer også personer av samme kjønn i taxi-køen, og det kan man bli dømt på.

Anonymkode: 5c827...88f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (10 minutter siden):

Jeg har kanskje observert slike virkelig ubehagelige menn et par  ganger i løpet av 20 år og de oser av psykiatri og/eller "kom-fra-et-sosialt-land-forrige-uke-og-forstår-ikke-norsk-kultur"

Jeg har opplevd at andre menn fra helt andre kulturer har henvendt seg til meg (som er mann) på bussen på dagtid uten at det er rus, psykiatri eller sjekking inne i bildet. På måter som jeg ikke ofte opplever med folk med Norsk kulturbakgrunn.

Jeg tenker at det er litt andre normer for å ta kontakt med fremmede, og jeg skulle ønske at vi Nordmenn lærte litt av Spanjoler eller Afrikanere i så måte. Så mye mer gøy å slå av en prat med en fremmed på bussen enn å sitte og nistirre i telefonen?

Anonymkode: 5c827...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (33 minutter siden):

Ingen snakker om å innskrenke ytringsfrihet her. Ytringsfrihet går ut på at man ikke kan bli strafffa får å si meningen sin. Det er ingen i denne tråden sånn har tatt til orde for å innskrenke denne rettigheten.

Det jeg, og mange andre kvinner ønsker, er at innpåslitne menn skal innse at de ikke har noen rett til å ha en samtale med meg hvis du ser meg i det offentlige rom. 

Jeg har ikke sagt at jeg ønsker meg at folk skal gå rundt å si sånn, eller at jeg mener det er normalt. Jeg sa at det vil være mindre ubehagelig for meg, fordi det er en inngangsvinkel som faktisk gir deg mulighet for å si nei. 

Når de setter seg ned på benken ved siden av deg og vil "prate litt" må man finne på kreative måter å avvise på en så skånsom måte som mulig. Har opplevd å gå fra busstoppet pga ubehagelig mann som bare ville snakke, fordi jeg ikke ville bli værende der og heller ikke ville gå på bussen med han. Er det så vanskelig å forstå at sånne situasjoner ikke er spesielt ønskelig?

 

Og over til de nedlatende kommentatorene fra enkelte om at man "tror man er så deilig" og lignende. Fint for dere som ikke har opplevd sånne ting, men jeg har altså helt vanlig utseende og har likevel hatt flere lignende opplevelser. Jeg er ikke noe persilleblad, jeg har blant annet jobbet som dørvakt i utelivsbransjen så jeg vil påstå jeg tåler mer enn de fleste av sosiale og truende situasjoner. Har også jobbet med sosialt arbeid blant brukergrupper som ikke akkurat er de mest høflige og respektfulle i samfunnet. Jeg vil uansett få være i fred når jeg beveger meg i det offentlige rom.

Dette. Med en gang en kvinne klager på noe, så er hun innbilsk, høy på seg selv, tror hun er deilig og så videre. Jeg er verken deilig eller pen, og har aldri blitt oppsøkt av menn på denne måten, men jeg klarer likevel å sette meg inn i posisjonen til dem som HAR opplevd det.

Anonymkode: eab6b...3f3

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (12 minutter siden):

Nei, men da burde TS vært mer tydelige på det helt fra starten. Det hun beskriver behøver ikke være sjekkeforsøk i det hele tatt og det behøver ikke være i feil setting for alt vi vet.

Jeg lurer på hvordan hun gang på gang havner i en situasjon hvor hun påstår det er sjekking og han nekter for å ha baktanker.

En helt annen sak er det flere kvinner har vært inne på: Hvor skjer all denne sjekking en? Jeg er på bussen akkurat nå og hver eneste dag. Det er helt stille. Jeg har kanskje observert slike virkelig ubehagelige menn et par  ganger i løpet av 20 år og de oser av psykiatri og/eller "kom-fra-et-sosialt-land-forrige-uke-og-forstår-ikke-norsk-kultur"

Det kan være helt annerledes andre steder i Norge. Eller på nattbussen fra byen. Det er jeg klar over.

Da jeg var yngre opplevde jeg dette relativt ofte. Altså at menn oppsøkte meg, eller venninner, eller begge, på holdeplasser, på T-banen eller på buss/trikk. (Og mange andre steder man oppholdt seg.) 
Alt fra at en setter seg ved siden av deg mens du venter på holdeplassen, og uten annen innledning begynner å ta på deg. Til at noen setter seg rett overfor deg/dere på banen, og begynner å avbryte deres samtale med å prate.
Og selvfølgelig til det jeg beskrev tidligere, med å sette seg på det ytterste setet på bussen, for så å tvinge deg inn i en uønsket samtale. (Fordi du var dum nok til å flytte deg innover når han spurte "er det ledig her".) 

Min erfaring er at noen av oss er mer utsatt for dette enn andre. Enkelte av oss har et mer avvisende kroppsspråk, eller klarer å si tydelig ifra. Andre blir oppsøkt hvor enn de går. 

Anonymkode: 6ae16...e35

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (14 minutter siden):

Når de setter seg ned på benken ved siden av deg og vil "prate litt" må man finne på kreative måter å avvise på en så skånsom måte som mulig.

Dette synes jeg er veldig bra at du skriver, det har ikke blitt skrevet om tidligere i tråden heller. 
 

Er det en klønete beiler, så kommer beileren på mange måter bort til dere med hjertet i hånda. Pulsen er høy og fallhøyden stor. Det er lenge siden for min del, men jeg husker at avvisning gjør vondt. Hvordan disse klønete beilerne blir avvist, har nok sammenheng med hvordan de klarer å takle avvisningen. Noen kan være direkte ondskapsfulle i kommunikasjonen. 
 

Det er sikkert ikke like lett når det gjelder de slibrige. For det første er jeg usikker på om de vil forstå avvisningen ut fra at de har noe redusert sosial kompetanse. For det andre vet jeg ikke om de fortjener en like skånsom behandling. 
 

Dette er ikke en forsvarstale for slibrige menn, det er heller ikke kvinners ansvar at de finns, selv om de har en mor. (Og en far). Noen av dem fortjener skamkjeft. 

Jeg ser dette ut fra egeninteresse i å ikke sette fyr på det. 

Men kvinner har et valg når det gjelder om de vil eskalere situasjonen. Velger man: «F@ck off», eller «nei, takk. Dessverre, ikke interessert/i et annet liv» 

Velger man «the high road», det siste, så tror jeg man vil oppleve færre ekle hendelser. Genuint spørsmål fra min side:

Hva er erfaringene til de som støtt og stadig opplever ekle situasjoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men i alle dager, i hi så sto det ingenting om å skjelle ut andre. Jeg besvarte hi utfra hva hi skrev i sitt første innlegg, og der gav hun uttrykk for at ingen menn burde ta kontakt med ei dame, og det er ikke jeg enig i. Det er vel ingen som mener at det er greit hvis mannen ikke gir seg hvis han blir avvist, og begynner han å skjelle ut dama så snakker vi om noe helt annet enn hva som var temaet til å begynne med.

Anonymkode: 32463...b88

Men i alle dager, hvorfor trekker du inn «stygge» menn i problemstillingen slik du gjorde i innlegget jeg siterte? Det står vel ingenting i HI om dette?

Anonymkode: 9a9c2...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, A new man said:

Dette synes jeg er veldig bra at du skriver, det har ikke blitt skrevet om tidligere i tråden heller. 
 

Er det en klønete beiler, så kommer beileren på mange måter bort til dere med hjertet i hånda. Pulsen er høy og fallhøyden stor. Det er lenge siden for min del, men jeg husker at avvisning gjør vondt. Hvordan disse klønete beilerne blir avvist, har nok sammenheng med hvordan de klarer å takle avvisningen. Noen kan være direkte ondskapsfulle i kommunikasjonen. 
 

Det er sikkert ikke like lett når det gjelder de slibrige. For det første er jeg usikker på om de vil forstå avvisningen ut fra at de har noe redusert sosial kompetanse. For det andre vet jeg ikke om de fortjener en like skånsom behandling. 
 

Dette er ikke en forsvarstale for slibrige menn, det er heller ikke kvinners ansvar at de finns, selv om de har en mor. (Og en far). Noen av dem fortjener skamkjeft. 

Jeg ser dette ut fra egeninteresse i å ikke sette fyr på det. 

Men kvinner har et valg når det gjelder om de vil eskalere situasjonen. Velger man: «F@ck off», eller «nei, takk. Dessverre, ikke interessert/i et annet liv» 

Velger man «the high road», det siste, så tror jeg man vil oppleve færre ekle hendelser. Genuint spørsmål fra min side:

Hva er erfaringene til de som støtt og stadig opplever ekle situasjoner? 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg prøver så godt det lar seg gjøre å være høflig og grei. Men har også opplevd at det ikke har blitt respektert når man sier man må gå, eller at "du, jeg vil egentlig bare lese bok jeg". Kan ta et eksempel som skjedde for noen uker siden da jeg var med en venninne på en pub i nabolaget. Det kom to menn og spurte om de kunne sitte ved andre enden av bordet, og vi sa ja men ga også beskjed om at vi var der for å henge med hverandre og ikke ville ha selskap (det var ganske fullt så vi følte det ville vært ufint å okkupere et stort bord alene). Dette var greit sa de. Likevel tok det ikke mer enn et par minutter før de begynte å prate til oss, spørre om hvor vi kom fra og så videre. Vi minnet de på at vi var der for å være sammen med hverandre og ikke var interessert i å snakke med nye folk. Dette gjentok seg et par ganger til, før vi rett og slett bare måtte gå derfra. I sånne situasjoner er det fort at man ender opp med å kjefte å være sur i tonen, selv om man egentlig er oppdratt til å snakke fint til folk. 

Syns alle skal være høflige og greie mot folk man møter underveis, men at det må gå an å si fra litt skarpt når man ikke blir respektert i første omgang. Det gjelder for så vidt også telefon og gateselgere som ikke gir seg ved første nei. 

  • Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da jeg var yngre opplevde jeg dette relativt ofte. Altså at menn oppsøkte meg, eller venninner, eller begge, på holdeplasser, på T-banen eller på buss/trikk. (Og mange andre steder man oppholdt seg.) 
Alt fra at en setter seg ved siden av deg mens du venter på holdeplassen, og uten annen innledning begynner å ta på deg. Til at noen setter seg rett overfor deg/dere på banen, og begynner å avbryte deres samtale med å prate.
Og selvfølgelig til det jeg beskrev tidligere, med å sette seg på det ytterste setet på bussen, for så å tvinge deg inn i en uønsket samtale. (Fordi du var dum nok til å flytte deg innover når han spurte "er det ledig her".) 

Min erfaring er at noen av oss er mer utsatt for dette enn andre. Enkelte av oss har et mer avvisende kroppsspråk, eller klarer å si tydelig ifra. Andre blir oppsøkt hvor enn de går. 

Anonymkode: 6ae16...e35

Jeg skjønner at det er ekkelt å oppleve det. Jeg har jo også sett det selv om det er veldig sjeldent på en helt vanlig dagbuss.

Jeg sitter ytterst på setet og lurer på om jeg skal gripe inn, men det er jo vanskelig når han ikke gjør noe direkte galt.

Jeg kan helt oppriktig si at jeg nesten aldri ser dette der jeg ferdes. Jeg mener også oppriktig at det kan være annerledes andre steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og selvfølgelig til det jeg beskrev tidligere, med å sette seg på det ytterste setet på bussen, for så å tvinge deg inn i en uønsket samtale. (Fordi du var dum nok til å flytte deg innover når han spurte "er det ledig her".) 

Koronapandemien er over. Tar du opp seter på en full buss eller tog, gjør jeg et poeng av å sette meg ned der. Men slapp av, det vil ikke bli noen videre samtale. 
 

Sosial angst og behov for toseters personlig rom får man ta med legen. 
 

Til en viss grad virker det som det er en del porselensprinsesser der ute. De går i nakenbukser på trening og i butikken med Duck-lips både oppe og nede ( noe spissformulert på en fredag, ja) men menn skal ikke se på det. De skal heller ikke snakkes til offentlig? 
 

Jeg mener ikke med det at slibrige menn har rett på sex med kvinner de møter i det offentlige. Disse er et problem, og for mange er det selve hovedpoenget med hashtaggen. 
 

Jeg spurte tidlig i tråden om dette samfunnet er på vei dit og om vi vil ha det sånn? 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (13 minutter siden):

Dette synes jeg er veldig bra at du skriver, det har ikke blitt skrevet om tidligere i tråden heller. 
 

Er det en klønete beiler, så kommer beileren på mange måter bort til dere med hjertet i hånda. Pulsen er høy og fallhøyden stor. Det er lenge siden for min del, men jeg husker at avvisning gjør vondt. Hvordan disse klønete beilerne blir avvist, har nok sammenheng med hvordan de klarer å takle avvisningen. Noen kan være direkte ondskapsfulle i kommunikasjonen. 
 

Det er sikkert ikke like lett når det gjelder de slibrige. For det første er jeg usikker på om de vil forstå avvisningen ut fra at de har noe redusert sosial kompetanse. For det andre vet jeg ikke om de fortjener en like skånsom behandling. 
 

Dette er ikke en forsvarstale for slibrige menn, det er heller ikke kvinners ansvar at de finns, selv om de har en mor. (Og en far). Noen av dem fortjener skamkjeft. 

Jeg ser dette ut fra egeninteresse i å ikke sette fyr på det. 

Men kvinner har et valg når det gjelder om de vil eskalere situasjonen. Velger man: «F@ck off», eller «nei, takk. Dessverre, ikke interessert/i et annet liv» 

Velger man «the high road», det siste, så tror jeg man vil oppleve færre ekle hendelser. Genuint spørsmål fra min side:

Hva er erfaringene til de som støtt og stadig opplever ekle situasjoner? 

Min opplevelse av de som kommer bort og "bare skal snakke litt" er at de sjelden er i kategorien jeg ville kalt "klønete beiler".  Det er ikke noe klønete med dem.  Det er stort sett menn/gutter som kommer inn med høy selvtillit, fremstår som at for dem er det den største selvfølgelighet at du skal snakke med dem.  
(Evt. at de er dritings fulle og har mistet alle sperrer. Men de er oftest opplevd som mer slitsomme enn skumle.) 
De fleste jeg har opplevd, dumper ned ved siden av deg, og tvinger deg inn i en samtale, på tross av at du forsøker å være høflig avvisende og se opptatt ut.
De er ikke interessert i småprat om vær og vind, men ønsker å snakke om mer personlige ting. Enten at du skal fortelle om deg selv, eller at du skal høre på dem fortelle om seg selv. (Innledningsspørsmålet er oftest av typen "Hvor skal du?" eller "Hva er du på vei til?" Gjerne ting du ikke er så interessert i å fortelle en fremmed du ikke er særlig trygg på.) 

Anonymkode: 6ae16...e35

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 17.05):

Det er et kjent problem i vårt samfunn at damer blir konfrontert av fremmede menn som "bare vil prate litt". Damene føler det som et problem og mennene blir krenka og sier at de ikke mente noe med det.

Javel? Hvorfor går aldri de mennene bort til andre menn for å "prate litt"? De vil altså bare "prate litt" med pene damer men aldri med stygge menn? Spar meg!

Ikke prøv å si at de ikke har baktanker, de er like lette å lese som en åpen bok......

Anonymkode: dd7c2...50d

Det er helt riktig, kvinner kan være mye mer interessante enn menn, for menn, fordi de er annerledes. Om det så en eller annen gang ender med sex kan det være fordi hun faktisk er veldig hyggelig og sympatisk. Ikke fordi han henger full over en bardisk og er kun opptatt av sex.

Anonymkode: 3ecbc...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (11 minutter siden):

Koronapandemien er over. Tar du opp seter på en full buss eller tog, gjør jeg et poeng av å sette meg ned der. Men slapp av, det vil ikke bli noen videre samtale. 
 

Sosial angst og behov for toseters personlig rom får man ta med legen. 
 

Til en viss grad virker det som det er en del porselensprinsesser der ute. De går i nakenbukser på trening og i butikken med Duck-lips både oppe og nede ( noe spissformulert på en fredag, ja) men menn skal ikke se på det. De skal heller ikke snakkes til offentlig? 
 

Jeg mener ikke med det at slibrige menn har rett på sex med kvinner de møter i det offentlige. Disse er et problem, og for mange er det selve hovedpoenget med hashtaggen. 
 

Jeg spurte tidlig i tråden om dette samfunnet er på vei dit og om vi vil ha det sånn? 
 

 

Mange menn går med bul i den trange buksa og løse, korte shorts på sommeren, trange singlet og så videre. Opplever du ofte at damer stirrer deg i skrittet?

Anonymkode: eab6b...3f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...