Gå til innhold

"Vil bare prate litt", hvorfor går de aldri bort til menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kvinne her.

Jeg synes denne debatten er helt hinsides. Hysterikere som påstår at de ukentlig blir trakassert og forfulgt av gærne menn, vel, jeg har ingen tro på det. Og jeg har både gjennom jobb, trening, venner, osv. ferdes mye ute blant folk. Har aldri hatt problemer med interesse fra menn, men kan telle på en hånd de som har vært så ufine at det er noe å snakke om. Senest i dag ble jeg stående og snakke med en mann i en heis av alle ting. Han pratet i vei, smilte og lo. Hadde jeg vært en av persillebladene i denne tråden, ville jeg vel ha nærmet meg sammenbrudd.

Ja, man har noen menn som ikke er helt i vater, en del i psykisk ubalanse. Men det store flertallet menn er ikke sånn som det bildet hysterikerne forsøker å skape i denne tråden. Det er ikke måte på hvor pene og deilige de er, de får ikke sitte i fred verken på bussen eller på busstoppet. Ikke på butikken heller. Pussig da at når man flere ganger ukentlig frekventerer butikker og andre offentlige steder, så er folk opptatt med sitt. Ser aldri mannfolk som elger seg innpå ei dame som henter melk fra kjøledisken. Så ofte som dette skjer, burde det være helt dagligdags å overhøre den slags...

Og så tåpelig det er å lese sutringen over at noen kom til å si et eller annet om "det er bedre å gå på stien" eller forsøke å hjelpe når man klatrer i klatreveggen. Tenke seg til å snakke til prinsessen! Helt uhørt.

Nei, vis heller omtanke overfor de som virkelig er blitt utsatt for overgrep, og slutt å sutre over tull og tøys.

Anonymkode: 28ef2...991

Poenget … igjen …. Er ikke hyggelig småprat i en heis. Jeg er selv en småprater, og snakker med fremmede kvinner og menn i alle aldere hver eneste dag. Tar jeg heis, prater jeg alltid, men bare om overfladiske ting eller drar en heisvits. 
 

Det å si at problemet er at kvinnene opplever seg selv som så pene og deilige at de tror at menn trakasserer dem, og at deres opplevelser ikke er virkelighet, er jo avledning fra situasjonen. 
 

Det er ikke sånn at man bruker opp omtanken man har for andre. Man kan både føle sympati med dem som opplever utrygghet eller verbal trakassering i det offentlige rom og mennesker som er utsatt for overgrep. Man kan ikke bare nevne andre ting som også er et problem…

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et relevant klipp:

For en vidunderlig kultur dere dyrker fram kvinner. Hvor unge menn er redd for å prate til dere i offentligheten fordi det vil bli omtalt som trakassering og det som verre er av dere. Og nettdating gir de opp fordi dere kun går etter top 5-10% av menn og resten er usynlige for dere. Så de sitter igjen med null arenaer hvor de kan sjekke opp kvinner, og som alle vet så driver heller ikke kvinner å sjekker opp menn, så da sitter vi igjen der med stadig flere ensomme menn, og stadig flere bitre kvinner som puler han samme kjekkasen som alle hennes venninner også har stått i kø for å pule, også blir de sure fordi han ikke vil slå seg til ro med henne, mens hun ignorerer 90% av resten av menn rundt hennes alder.

Anonymkode: 3cf57...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (16 timer siden):

Det syns jeg faktisk er mye bedre. Om en mann kommer og spør direkte "kunne du tenkt deg å gå på date med meg"

Og du snakker om at menn mangler sosiale antenner...

Det er ikke slik normal menneskelig sosial interaksjon foregår skjønner du. Det er slik en autist langt utpå spekteret ville ha oppført seg.

 

For å ta et lite eksempel: Når jeg var liten for mange år siden på en speiderleir (landstreff) var det en gutt der som sikkert var autist og som sikkert hadde fått høre fra mora akkurat det du skriver her om at han bare skal gå bort til folk å spørre "Hei, vil du være vennen min". Og det var akkurat det han gjorde. Han gikk fra person til person og spurte om de ville være vennen hans. Og du kan jo gjette hvordan det gikk... Hvor de fleste stod å fniste seg imellom etter å ha avvist han og han hadde gått videre til neste gruppe folk for å spørre om de ville være vennene hans...

Anonymkode: 3cf57...c7a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (6 timer siden):

Så bra at vi er enige om det meste. Jeg tror ikke kvinner heller ønsker et samfunn der vi ikke kan snakke ril hverandre, men det kan virke som at noen menn tror at det er alt eller ingenting - at de ikke forstår (eller vil forstå) at det er greit å innlede litt småprat, og om noen ikke vil prate er det greit, men at aggressiv sjekking med kommentarer om kropp kan oppleves truende for en del kvinner. 
 

Jeg har opplevd at en del menn og kvinner har «brydd seg» ved å blande seg inn i samtalen, eller spørre: Er alt ok her? Når de har sett en situasjon der jeg eller andre har opplevd ubehagelig oppmerksomhet, og jeg har også gjort det for andre. Jeg tenker at vi trenger mer av det. «Hei kompis» burde være neste kampanje. 

Det er kanskje det eneste som kan ha noe oppdragende effekt på denne lille gruppen menn som ikke oppfatter eller ignorerer signalene kvinner gir for avvisning? Dersom de blir «arrestert» på slik oppførsel mange nok ganger, vil de kanskje slutte pga eget ubehag.

Jeg har et par ganger i yngre dager vært utsatt for noen av disse intense typene som først gikk sin vei når andre fremmede sa til dem: «Nå må du la denne damen være i fred». 

Anonymkode: 9a9c2...3fc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kvinne her.

Jeg synes denne debatten er helt hinsides. Hysterikere som påstår at de ukentlig blir trakassert og forfulgt av gærne menn, vel, jeg har ingen tro på det. Og jeg har både gjennom jobb, trening, venner, osv. ferdes mye ute blant folk. Har aldri hatt problemer med interesse fra menn, men kan telle på en hånd de som har vært så ufine at det er noe å snakke om. Senest i dag ble jeg stående og snakke med en mann i en heis av alle ting. Han pratet i vei, smilte og lo. Hadde jeg vært en av persillebladene i denne tråden, ville jeg vel ha nærmet meg sammenbrudd.

Ja, man har noen menn som ikke er helt i vater, en del i psykisk ubalanse. Men det store flertallet menn er ikke sånn som det bildet hysterikerne forsøker å skape i denne tråden. Det er ikke måte på hvor pene og deilige de er, de får ikke sitte i fred verken på bussen eller på busstoppet. Ikke på butikken heller. Pussig da at når man flere ganger ukentlig frekventerer butikker og andre offentlige steder, så er folk opptatt med sitt. Ser aldri mannfolk som elger seg innpå ei dame som henter melk fra kjøledisken. Så ofte som dette skjer, burde det være helt dagligdags å overhøre den slags...

Og så tåpelig det er å lese sutringen over at noen kom til å si et eller annet om "det er bedre å gå på stien" eller forsøke å hjelpe når man klatrer i klatreveggen. Tenke seg til å snakke til prinsessen! Helt uhørt.

Nei, vis heller omtanke overfor de som virkelig er blitt utsatt for overgrep, og slutt å sutre over tull og tøys.

Anonymkode: 28ef2...991

Ingen påstår at det skjer daglig, ukentlig, månedlig eller en gang årlig. Men én gang kan faktisk være nok, og  hvis du hadde hatt en stalker etter deg på et tidspunkt i livet eller blitt voldtatt (ikke daglig, bare én gang) av en tilfeldig fyr som virket utrolig hyggelig og grei da han innledet samtalen, så hadde du kanskje sett litt annerledes på det. Men nei, ingen påstår at det skjer hele tiden. 

Jeg har fått mange kjipe henvendelser jeg gjerne skulle ha vært foruten, fordi det blir så elendig stemning når jeg ikke er interessert, det da jeg var yngre skjedde det faktisk ofte nok til at det var plagsomt. Dette gjaldt også mange venninner, og vi var helt vanlige jenter som verken hadde et slående utseende eller prinsessenykker. 

Men som jeg også har understreket tidligere i tråden; jeg går ikke rundt og er redd, og langt de fleste menn er utrolig hyggelige og greie karer som behandler kvinner helt supert. Det jeg har forsøkt å påpeke, er at vi ikke kan se hvem som er hvem. Psykopatene har sjelden skilt i panna, og det holder med én. 

Anonymkode: 32ca1...aff

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et relevant klipp:

For en vidunderlig kultur dere dyrker fram kvinner. Hvor unge menn er redd for å prate til dere i offentligheten fordi det vil bli omtalt som trakassering og det som verre er av dere. Og nettdating gir de opp fordi dere kun går etter top 5-10% av menn og resten er usynlige for dere. Så de sitter igjen med null arenaer hvor de kan sjekke opp kvinner, og som alle vet så driver heller ikke kvinner å sjekker opp menn, så da sitter vi igjen der med stadig flere ensomme menn, og stadig flere bitre kvinner som puler han samme kjekkasen som alle hennes venninner også har stått i kø for å pule, også blir de sure fordi han ikke vil slå seg til ro med henne, mens hun ignorerer 90% av resten av menn rundt hennes alder.

Anonymkode: 3cf57...c7a

Tror du virkelig på dette selv? Også når du ser deg rundt i verden og ser alle de helt vanlige mennene og kvinnene som til stadighet innleder forhold, flytter sammen og får barn? Når du ser hyggelig flørting på utesteder, nye par og gamle ektepar, menn og kvinner som er venner og partnere og kjærester? 

Anonymkode: 32ca1...aff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det er hardt å være norsk kvinne.

Hvordan våger menn som ikke er veldig kjekke, rike eller kjente å snakke med dem?

Anonymkode: 8cd34...c04

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/3/2024 at 5:12 PM, AnonymBruker said:

Vi hadde ikke vært her uten trakasering? Neivel deg om det?

Anonymkode: dd7c2...50d

Mener du virkelig at det er trakasering hvis en mann går bort til en dame med hensikt å prate litt, eller sannsynligvis er interessert i henne? Hvordan skal en mann og en kvinne treffes, bli kjent og eventuelt til slutt ende i ett forhold hvis menn aldri skal kontakte damer? Eller mener du det bare er "stygge" menn som aldri skal kontakte en dame? 

Anonymkode: 32463...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et relevant klipp:

For en vidunderlig kultur dere dyrker fram kvinner. Hvor unge menn er redd for å prate til dere i offentligheten fordi det vil bli omtalt som trakassering og det som verre er av dere. Og nettdating gir de opp fordi dere kun går etter top 5-10% av menn og resten er usynlige for dere. Så de sitter igjen med null arenaer hvor de kan sjekke opp kvinner, og som alle vet så driver heller ikke kvinner å sjekker opp menn, så da sitter vi igjen der med stadig flere ensomme menn, og stadig flere bitre kvinner som puler han samme kjekkasen som alle hennes venninner også har stått i kø for å pule, også blir de sure fordi han ikke vil slå seg til ro med henne, mens hun ignorerer 90% av resten av menn rundt hennes alder.

Anonymkode: 3cf57...c7a

Så rart at de fleste menn rundt meg er i forhold, da. Slutt å gå etter de yngste, peneste og tynneste kvinnene, dere. Gi nabojenta en sjanse, selv om hun kanskje har en rar nese og 5 kilo for mye. Men dere overser slike kvinner. Jeg har selv blitt oversett hele livet. Så klager de samme mennene over at ingen damer vil ha dem. Mannen min har ved flere anledninger fått spørsmål hva det er han ser i meg, og at han kunne da ha valgt ei mye penere. 

Anonymkode: eab6b...3f3

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og du snakker om at menn mangler sosiale antenner...

Det er ikke slik normal menneskelig sosial interaksjon foregår skjønner du. Det er slik en autist langt utpå spekteret ville ha oppført seg.

 

For å ta et lite eksempel: Når jeg var liten for mange år siden på en speiderleir (landstreff) var det en gutt der som sikkert var autist og som sikkert hadde fått høre fra mora akkurat det du skriver her om at han bare skal gå bort til folk å spørre "Hei, vil du være vennen min". Og det var akkurat det han gjorde. Han gikk fra person til person og spurte om de ville være vennen hans. Og du kan jo gjette hvordan det gikk... Hvor de fleste stod å fniste seg imellom etter å ha avvist han og han hadde gått videre til neste gruppe folk for å spørre om de ville være vennene hans...

Anonymkode: 3cf57...c7a

Det er det barn gjør. De spør hverandre om de skal være venner, så blir de venner. Voksne kompliserer ting. Det skal prates masse annet først, spørres på riktig måte, det skal ikke forpliktes før etter lang tid osv.

Anonymkode: eab6b...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, man må klare å skille på farlige menn/stalkere som det tross alt er et mindretall av og helt ordinære framstøt fra menn. Og synes det er overdrevent framstilt hvor mye og hvor stort omfang og problem dette er. 
Det er mye man kan problematisere og lage issues ut av her i verden, men jeg er sv den formening av at mange kunne ha godt av å være litt relaxed og ta ting med et smil og godt humør. Lære seg å håndtere små og ubehagelige situasjoner uten at det er verdens undergang. For det er det nemlig ikke, at en mann prøver å ta kontakt og tar en avvisning på en grei og normal måte, som de aller fleste gjør. Og ikke bland inn psykisk syke og sosialt mistilpassede menn, de er det heller ikke en overvekt av. 
kvinne49

Anonymkode: 62b66...7b0

Dette svaret er fullstendig på viddene når vi vet hvor mange kvinner som blir voldtatt, trakassert og ufrivillig tafset på. Det er en HELT REELL frykt og jeg aksepterer ikke at du kommer og forsøker å bagatellisere. Jeg som helt normal kvinne har hatt 2 stalkere, en som truet meg på livet. Ikke kom og fortell meg at man skal være «mer relaxed» og «ta ting med et smil» når det finnes et så stort antall mentalt svekkede menn i verden.

Anonymkode: 21150...18b

  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du virkelig at det er trakasering hvis en mann går bort til en dame med hensikt å prate litt, eller sannsynligvis er interessert i henne? Hvordan skal en mann og en kvinne treffes, bli kjent og eventuelt til slutt ende i ett forhold hvis menn aldri skal kontakte damer? Eller mener du det bare er "stygge" menn som aldri skal kontakte en dame? 

Anonymkode: 32463...b88

Mange av kvinnene som mottar slikt, er gift eller samboere. De skal da ikke treffe noen? Det er ufint å prøve seg på opptatte mennesker. Du kjenner ikke dama, kanskje passer dere ikke sammen i det hele tatt. Men hun er tynn og pen, så da vil du ha sex med henne. Uten å vite noe om henne i det hele tatt.

Anonymkode: eab6b...3f3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette svaret er fullstendig på viddene når vi vet hvor mange kvinner som blir voldtatt, trakassert og ufrivillig tafset på. Det er en HELT REELL frykt og jeg aksepterer ikke at du kommer og forsøker å bagatellisere. Jeg som helt normal kvinne har hatt 2 stalkere, en som truet meg på livet. Ikke kom og fortell meg at man skal være «mer relaxed» og «ta ting med et smil» når det finnes et så stort antall mentalt svekkede menn i verden.

Anonymkode: 21150...18b

Nettopp. Og de fleste som voldtar, er noen offeret kjenner. Helt vanlige menn. De som dreper partneren sin er også helt ordinære menn. Det som går igjen i forklaringene til naboer og venner om en mann som har drept kona, eventuelt også barna, er at han fremsto jo som en normal, snill og hyggelig mann. Jeffrey Dahmer sjarmerte damer ved å være høflig og hyggelig.

Anonymkode: eab6b...3f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Uff, det er hardt å være norsk kvinne.

Hvordan våger menn som ikke er veldig kjekke, rike eller kjente å snakke med dem?

Anonymkode: 8cd34...c04

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mener du virkelig at det er trakasering hvis en mann går bort til en dame med hensikt å prate litt, eller sannsynligvis er interessert i henne? Hvordan skal en mann og en kvinne treffes, bli kjent og eventuelt til slutt ende i ett forhold hvis menn aldri skal kontakte damer? Eller mener du det bare er "stygge" menn som aldri skal kontakte en dame? 

Anonymkode: 32463...b88

Det spiller da virkelig ingen rolle om han er pen/rik/«stygg»/fattig hvis han er en mann som hverken forstår subtile eller ikke så subtile tegn til at kvinnen ikke er interessert i å snakke? Det er like ubehagelig da, uansett.

Mennesker med normalt utviklede sosiale evner forstår slike tegn, og avslutter interaksjonen uten å skjelle ut den andre.

Anonymkode: 9a9c2...3fc

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 22.57):

Det som er interessant med denne "ville bare prate litt" er at om mannen er attraktiv nok så er praten godt innafor. Ikke bare det, men smigrende...

Anonymkode: 28c2e...ae4

Du misforstår. Det er ikke snakk om menn som FAKTISK bare vil prate litt. Det handler om de som oppfører seg innpåslitent og plagsomt, og når de ikke tar signalene, og hvis da dama blir irritert og sier fra, unnskylder seg med «ville jo bare snakke litt».

 

Anonymkode: 661b6...1bd

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tråden kan oppsummeres sånn:

A: "Jeg er lei av at fremmede menn tar kontakt hele tiden! Grrrr"

B: "Men det må da være lov? Det er da normalt at fremmede kan utveksle et par ord, uavhengig av kjønn. Dessuten må det være lov å prøve å sjekke opp noen."

A: "Ja, men jeg snakker om de  som ikke tar hint og skjeller deg ut om du ikke er interessert . Jeg tenker dessuten på stalkere og voldtektsmenn"

B: "Selvsagt. Hvorfor sa du ikke det med én gang? Det er en helt annen diskusjon og du kan vel ikke mene at dette skjer hele tiden?"

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Isambard skrev (4 minutter siden):

Hele tråden kan oppsummeres sånn:

A: "Jeg er lei av at fremmede menn tar kontakt hele tiden! Grrrr"

B: "Men det må da være lov? Det er da normalt at fremmede kan utveksle et par ord, uavhengig av kjønn. Dessuten må det være lov å prøve å sjekke opp noen."

A: "Ja, men jeg snakker om de  som ikke tar hint og skjeller deg ut om du ikke er interessert . Jeg tenker dessuten på stalkere og voldtektsmenn"

B: "Selvsagt. Hvorfor sa du ikke det med én gang? Det er en helt annen diskusjon og du kan vel ikke mene at dette skjer hele tiden?"

Nei, det skal ikke være innenfor å sjekke opp random folk på gata. Mange er for eksempel gift og er totalt uinteressert i sjekking. 

Anonymkode: eab6b...3f3

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, det skal ikke være innenfor å sjekke opp random folk på gata. Mange er for eksempel gift og er totalt uinteressert i sjekking. 

Anonymkode: eab6b...3f3

Eller vi har valgt å være single og er på ingen måte tilgjengelige for dating.

Anonymkode: 1c41a...4c9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (24 minutter siden):

Hele tråden kan oppsummeres sånn:

A: "Jeg er lei av at fremmede menn tar kontakt hele tiden! Grrrr"

B: "Men det må da være lov? Det er da normalt at fremmede kan utveksle et par ord, uavhengig av kjønn. Dessuten må det være lov å prøve å sjekke opp noen."

A: "Ja, men jeg snakker om de  som ikke tar hint og skjeller deg ut om du ikke er interessert . Jeg tenker dessuten på stalkere og voldtektsmenn"

B: "Selvsagt. Hvorfor sa du ikke det med én gang? Det er en helt annen diskusjon og du kan vel ikke mene at dette skjer hele tiden?"

Ja så enkelt kan det igrunn oppsummeres, og det illustrerer kanskje viktigheten av å angripe det en faktisk vil til livs (og som de aller fleste er enige i at ikke er greit) heller enn normal interaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, A new man said:

Det var vel i denne mediainfluenseren Christine Krieg( passende navn?) som ytret til VG at:

«– I kommentarfeltet ble det tydelig for meg at mange menn ikke skjønte at dette er et problem, og at det er viktigere at jeg føler meg trygg i det offentlige rom enn at de skal få snakke til hvem de vil. Det følte jeg for å utbrodere, sier Krieg til VG.»

https://www.vg.no/rampelys/i/Xgaw3o/hashtagen-villebarepratelitt-tar-av-paa-twitter-drittrist

Vi har tilsynelatende kommet litt lenger nå, siden det ikke er noen som ikke anerkjenner problemet.
 

Det neste utsagnet er på tryne?
Det er viktigere at hun føler seg trygg i det offentlige rom enn at de ( alle menn? Noen menn? Slibrige menn? ) skal få snakke med hvem de vil. 

Dette settes opp som motsatser, på den ene side hennes følelser og på den andre menns rett til å snakke, altså ytre seg. 

Videre vektes dette. Hennes følelser er viktigere enn menns ytringsfrihet. 

Ytringsfrihet står sterkt blant menneskerettighetene, men den er ikke uten unntak. Rasistiske ytringer er for eksempel ikke lov, slike ytringer anses å skade så mye at det ikke  bør være lov å si det. Krieg mener hennes følelser er i samme særstilling.
 

Følelser er flyktige og varierer i styrke. Det er en vanskelig rettesnor. Det er åpenbart at krenking av hennes  følelser ikke kan likestilles med rasisme. Det er ikke god nok grunn til å innskrenke noens rett til å snakke offentlig. 

Hva hun føler er hennes sak, ikke en samfunnsoppgave. 
 

Hvis vi legger godvilje til og følelsene til side står det mellom hennes trygghet i det offentlige og ytringsfriheten til «de». 

En møter ubehagelige ytringer i det offentlige rom, en gjøk brenner en koran, noen demonstrerer for folkemord på Israel, noen leser dette osv. Selv om ytringene er ubehagelige, så er de lovlige. De kan selvfølgelig imøtegås. Mottakerne har også ytringsfrihet. Denne åpne dialogen anses svært verdifull. 
 

Men hvor går grensen når det gjelder trygghet i det offentlige rom. Hvilke ytringer skaper utrygghet mens de fortsatt er innenfor skrankene, rasisme, trusler mv. er jo ikke lov. Den som er mottaker har også ytringsfrihet og kan ta til motmæle. 
At ytringene er ubehagelige, må i høy grad tåles i det offentlige. Det skal egentlig ikke skape utrygghet og i alle fall ikke av en slik art at ytringsfriheten må vike. 

Krieg snakker ikke for alle kvinner. 

Ingen snakker om å innskrenke ytringsfrihet her. Ytringsfrihet går ut på at man ikke kan bli strafffa får å si meningen sin. Det er ingen i denne tråden sånn har tatt til orde for å innskrenke denne rettigheten.

Det jeg, og mange andre kvinner ønsker, er at innpåslitne menn skal innse at de ikke har noen rett til å ha en samtale med meg hvis du ser meg i det offentlige rom. 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Og du snakker om at menn mangler sosiale antenner...

Det er ikke slik normal menneskelig sosial interaksjon foregår skjønner du. Det er slik en autist langt utpå spekteret ville ha oppført seg.

 

For å ta et lite eksempel: Når jeg var liten for mange år siden på en speiderleir (landstreff) var det en gutt der som sikkert var autist og som sikkert hadde fått høre fra mora akkurat det du skriver her om at han bare skal gå bort til folk å spørre "Hei, vil du være vennen min". Og det var akkurat det han gjorde. Han gikk fra person til person og spurte om de ville være vennen hans. Og du kan jo gjette hvordan det gikk... Hvor de fleste stod å fniste seg imellom etter å ha avvist han og han hadde gått videre til neste gruppe folk for å spørre om de ville være vennene hans...

Anonymkode: 3cf57...c7a

Jeg har ikke sagt at jeg ønsker meg at folk skal gå rundt å si sånn, eller at jeg mener det er normalt. Jeg sa at det vil være mindre ubehagelig for meg, fordi det er en inngangsvinkel som faktisk gir deg mulighet for å si nei. 

Når de setter seg ned på benken ved siden av deg og vil "prate litt" må man finne på kreative måter å avvise på en så skånsom måte som mulig. Har opplevd å gå fra busstoppet pga ubehagelig mann som bare ville snakke, fordi jeg ikke ville bli værende der og heller ikke ville gå på bussen med han. Er det så vanskelig å forstå at sånne situasjoner ikke er spesielt ønskelig?

 

Og over til de nedlatende kommentatorene fra enkelte om at man "tror man er så deilig" og lignende. Fint for dere som ikke har opplevd sånne ting, men jeg har altså helt vanlig utseende og har likevel hatt flere lignende opplevelser. Jeg er ikke noe persilleblad, jeg har blant annet jobbet som dørvakt i utelivsbransjen så jeg vil påstå jeg tåler mer enn de fleste av sosiale og truende situasjoner. Har også jobbet med sosialt arbeid blant brukergrupper som ikke akkurat er de mest høflige og respektfulle i samfunnet. Jeg vil uansett få være i fred når jeg beveger meg i det offentlige rom.

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...