Gå til innhold

Jeg har hatt problemer med ledningene til PCen siden jeg fikk den i fjor, men har ikke tid eller energi til å levere den inn til reperasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man løse det selv? Problemet er at ledningene fort sklir ut. Det gjør at PCen slår seg av et par ganger i uka fordi ledningene rett og slett faller delvis ut. Noen ganger er det hovedledningen til PCen og andre ganger er det ledningen til skjerm og tastatur. Jeg er jobbsøker, har store problemer med mobilen og xboxen og, som jeg har hatt til reparasjon flere ganger, og har rett og slett ikke mental helse og overskudd til å sende in maskinen

Anonymkode: 5c49b...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke tid til å levere den inn? Men du er jobbsøker? Høres ut som du rett og slett må stramme deg litt opp. Og ikke skylde på lite tid, mental helse osv for å ikke få ting gjort. Den mentale helsen blir bedre om du kommer deg igang med ting. Blir du sittende å bruke den som unnskyldning kommer du aldri noen vei. 

Anonymkode: 47119...04d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan man løse det selv? Problemet er at ledningene fort sklir ut. Det gjør at PCen slår seg av et par ganger i uka fordi ledningene rett og slett faller delvis ut. Noen ganger er det hovedledningen til PCen og andre ganger er det ledningen til skjerm og tastatur. Jeg er jobbsøker, har store problemer med mobilen og xboxen og, som jeg har hatt til reparasjon flere ganger, og har rett og slett ikke mental helse og overskudd til å sende in maskinen

Anonymkode: 5c49b...531

Til lenger du utsetter det til fortere går garantien ut. Du har vel igjen tid på garantien, så ville levert den inn så raskt som mulig slik ikke den går ut og du må betale for det. 

For dette må du da til slutt, og dette vil bli en belasting for deg økonomisk. 

Hvorfor gjøre livet så vanskelig når det kan gjøres lett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har problemer med at alle ledningene sitter dårlig i både pc'n din, mobilen din OG Xboxen din vil jeg nesten kaste ut en brannfakkel med å påstå at det er brukerfeil... 

Hva slags kabler er det snakk om? Er det USB-C alt sammen, eller er det proprietær strømplugg, HDMI og USB-A det er snakk om? Isåfall er det imponerende gjort.

Hjelper det å bytte selve kablene? Kanskje du har slitt dem ut, eller at det var dårlig kvalitet på dem? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (3 timer siden):

Om du har problemer med at alle ledningene sitter dårlig i både pc'n din, mobilen din OG Xboxen din vil jeg nesten kaste ut en brannfakkel med å påstå at det er brukerfeil... 

Hva slags kabler er det snakk om? Er det USB-C alt sammen, eller er det proprietær strømplugg, HDMI og USB-A det er snakk om? Isåfall er det imponerende gjort.

Hjelper det å bytte selve kablene? Kanskje du har slitt dem ut, eller at det var dårlig kvalitet på dem? 

Mobilen har hatt problemer med alt mulig annet. Xboxen har hatt en annen feil såpass mange ganger at jeg har fått en ny

Anonymkode: 5c49b...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (3 timer siden):

Om du har problemer med at alle ledningene sitter dårlig i både pc'n din, mobilen din OG Xboxen din vil jeg nesten kaste ut en brannfakkel med å påstå at det er brukerfeil... 

Hva slags kabler er det snakk om? Er det USB-C alt sammen, eller er det proprietær strømplugg, HDMI og USB-A det er snakk om? Isåfall er det imponerende gjort.

Hjelper det å bytte selve kablene? Kanskje du har slitt dem ut, eller at det var dårlig kvalitet på dem? 

Kan prøve å bytte ut en av kablene og se. Takk

Anonymkode: 5c49b...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har ikke tid til å levere den inn? Men du er jobbsøker? Høres ut som du rett og slett må stramme deg litt opp. Og ikke skylde på lite tid, mental helse osv for å ikke få ting gjort. Den mentale helsen blir bedre om du kommer deg igang med ting. Blir du sittende å bruke den som unnskyldning kommer du aldri noen vei. 

Anonymkode: 47119...04d

0g du har virkelig ikke noe "bedre" å bruke tiden din på, annet enn å hakke på tilfeldige folk på et debatt-forum liksom?? 

Kanskje du rett og slett  burde stramme deg opp litt...        

Anonymkode: 7e43f...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 17.25):

Kan prøve å bytte ut en av kablene og se. Takk

Anonymkode: 5c49b...531

Skaffer du litt lengre kabler, eller romsterer litt så avstandene mellom tingene kablene er koblet til blir kortere, vil problemet (veldig trolig) forsvinne. 

 

Matematikken bak problemet er trolig litt for komplisert for dette forumet, så det beste er å gi konklusjonen (du trenger lengre kabler ELLER flytte delene nærmere hverandre), men om du vil lese mer om problemet, istedenfor å bare løse problemet, kan du f.eks begynne å lese her:

 https://physics.stackexchange.com/questions/30343/why-cant-a-rope-be-pulled-completely-straight

For å redusere krefter (og gjøre dem mer motstandsdyktige om en skubber borti ledningene...) bør de være lange nok til å ligge på bakken/bordet+ litt til i gapet mellom tingene som er koblet sammen, ikke hengene i lufta mellom punktene. 

 

Noe som er lurt også er å legge ved et bilde når du har et problem, da vil flere kunne hjelpe deg, og ikke bare meg som er lite her ;) 

Lykke til

Anonymkode: 2077f...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...