Gå til innhold

Tar dere pause i prøving i syklus som gir termin i romjulen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi gjorde ikke det. Man vet aldri når barnet kommer uansett. Ikke at det hadde gjort noe for oss om det hadde kommet i desember, forsåvidt. 

Anonymkode: ab9ae...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tok pause i fjor, ble gravid 😅... Mistet da. Tok ikke pause i år, da det har vært en bumpy ride... Men nå blir det evt tidlig januar 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du kan ha termin i desember og få oktober- eller novemberbarn, eller ha termin i januar eller februar, og få desemberbarn. Barnet kommer når det kommer. 

Anonymkode: a7de4...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Som desemberbarn selv hoppet jeg over prøvingen som hadde gitt desemberbarn.

Anonymkode: f322c...f42

Desemberbarn selv, 6 dager før jul. Hadde aldri i livet satt ett barn til i verden hvis termin var på slutten av året.

Jeg har hatet det hele veien, yngst i klassen, sistemann til alt som har med aldersgrenser å gjøre. Ble til og med stengt ute i en liten del av russetida fordi jeg ikke var 18 når de andre var.. fuck that om ungen skal gå igjennom det samme. Bare negativer.

 

Anonymkode: 387ca...79e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville definitivt hoppet over. Skolen er så mye mer krevende nå enn den var da vi gikk på skolen, så barna trenger alle fordelene de kan få.

Jeg har faktisk valgt å ikke sende barnet i hverken barnehagen eller på skolen etter å ha jobbet 10 år i utdanningssektoren. 

Anonymkode: 86778...ddc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hopper over to pp nå (unngår desembertermin og termin i januar ettersom jeg fødte 3 uker før termin sist). Det er mest mannen min som vil det, jeg er selv desemberbarn og ser ikke helt problemet selv om jeg husker det var kjipt å ikke kunne gå ut på byen da jeg var 17 og alle vennene mine var 18. Det betyr selvfølgelig ikke så mye i den store sammenhengen. Men mannen min er urolig for å få en gutt som er født seint på året, og hva det statistisk sett fører med seg i skoleårene.

Men det gjør meg ikke så veldig mye å vente et par måneder. Jeg ble gravid med førstemann på første forsøk. Ting hadde nok stilt seg annerledes hvis vi hadde prøvd lenge og ikke hadde barn fra før.

Anonymkode: 304eb...6b0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri skjønt problemet med å være født i desember

Hilsen desemberbarn som nettopp har fått et desemberbarn

Anonymkode: 03bae...951

Samme her. De fleste desemberbarna, inkludert meg selv har vært mye mer utviklet enn de andre i klassen.

Jeg fikk valg om å utsette skolestart, men det hadde nok ikke gått bra. Mitt trinn var jo kjedelig nok.

Anonymkode: 5c2b1...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isaac Newton er født i desember, Walt disney,  Tiger Woods, Rudyard Kipling, Beethoven, James lebron, Samuel L Jackson, spears, Ozzy, T Swift, Anthony Hopkins, Frank Sinatra og mange mange flere suksessrike mennesker.. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi har prøvd så lenge nå at jeg ikke bryr meg særlig lenger.. Men i starten av prøveperiodene tenkte jeg vi skulle unngå det, men nå står vi her da 11 måneder senere uten å bli gravid. Da endret tankesettet mitt 😅 Men sjansen er vel lav for at vi lykkes denne måneden også🙃

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og fikk en sønn født 26. desember. Fødte på Ullevål, og siden vi hadde avdelingen så og si for oss selv ble jeg som det første spurt om jeg ville ha badekar 😅 JA TAKK.

Hadde en superfin fødsel, men fikk komplikasjoner etterpå som førte til at jeg mistet to liter blod. Ble hastet opp til operasjon og fikk ypperlig hjelp. Har født på Ahus en gang til etter det, men synes fortsatt romjulsoppholdet på Ullevål var det mest hyggelige 🥰

Hilsen mamma født på nyttårsaften 🙌🏼

Anonymkode: eae25...379

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde bevisst å få barn født tidlig på året. Så det var intens «prøving» sen vår/tidlig sommerferie begge ganger😊 

Anonymkode: cece7...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ttcnummer2 skrev (10 minutter siden):

Nei. Vi har prøvd så lenge nå at jeg ikke bryr meg særlig lenger.. Men i starten av prøveperiodene tenkte jeg vi skulle unngå det, men nå står vi her da 11 måneder senere uten å bli gravid. Da endret tankesettet mitt 😅 Men sjansen er vel lav for at vi lykkes denne måneden også🙃

Dere har sikkert prøvd alt, men har dere prøvd å «gjøre det» 10 dager etter første dag av menstrasjon? Det høres tidlig ut, men det var først etter at jeg fulgte dette rådet at jeg ble gravid. Lykke til videre uansett❤️

Anonymkode: cece7...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi unngikk termin i desember. Fikk termin i slutten av januar, fødte i slutten av desember 😭gutt 

Anonymkode: 1b245...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere har sikkert prøvd alt, men har dere prøvd å «gjøre det» 10 dager etter første dag av menstrasjon? Det høres tidlig ut, men det var først etter at jeg fulgte dette rådet at jeg ble gravid. Lykke til videre uansett❤️

Anonymkode: cece7...8ba

Jeg tracket med temping og el tester hver syklus for å finne el de første 6-7 månedene.. Nå tar jeg kun el tester fra dag 5 etter mens og utover frem til pos test☺️ Jeg har veldig regelmessig sykluser og får el alltid mellom dag 12-14.. Men ja, vi har alltid samleie annenhver dag fra dag 10 ca.. Jeg har et barn fra før fra et tidligere forhold, og samboer har ingen.. Så begynner å tro det kanskje er noe «galt» fra hans side.. Vi har snakket om å dra til fertilitetsutredning om det ikke klaffer denne mnd 💖

Endret av Ttcnummer2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobbet over med de tp første, født i feb og mars.  Attpåklatten turde jeg ikke å hopper over pga egen alder, hun har bursdag i nov 

Anonymkode: d6fc2...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hadde termin i januar og ble født i desember. Samboer, 2 av hans søsken og svigermor har alle bursdag rett etter hverandre opp til julaften. Jeg har 5 på min side født i desember. Nå er han bare 4 men ingen ville gjette at han er yngst pga høyde+språk. Ingen i våre familier klager over å være desember-barn heller. Eneste samboer syntes var leit var at venner ofte var opptatt rundt bursdagen hans som barn, men sånn blir det jo i andre ferier også.

Vi hoppet over den mnd når vi prøvde på nr 2, kun fordi desember er så dyr mnd med mye bursdager og julegaver. 

Anonymkode: 232f9...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid blitt lett gravid, og har prøvd med tanke på å unngå desember. Hadde jeg prøvd en stund, ville jeg aldri pauset prøvingen for å unngå desemberbarn. 

Anonymkode: 1c14a...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ttcnummer2 skrev (24 minutter siden):

Jeg tracket med temping og el tester hver syklus for å finne el de første 6-7 månedene.. Nå tar jeg kun el tester fra dag 5 etter mens og utover frem til pos test☺️ Jeg har veldig regelmessig sykluser og får el alltid mellom dag 12-14.. Men ja, vi har alltid samleie annenhver dag fra dag 10 ca.. Jeg har et barn fra før fra et tidligere forhold, og samboer har ingen.. Så begynner å tro det kanskje er noe «galt» fra hans side.. Vi har snakket om å dra til fertilitetsutredning om det ikke klaffer denne mnd 💖

Håper dere lykkes snart❤️ Vi kjørte på med samleie hver dag fra dag 10 i fire dager. Da gikk det😅 Kan være lurt at han sjekker sædkvaliteten ja. 

Anonymkode: cece7...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...