Gå til innhold

Erfaring med Autofinity AS i Ålesund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en bruktbil på Autofinity AS i Ålesund. Men får litt rare vibber av firmaet, det ble opprettet våren 2023, har privat adresse, og eierne ser ut til å være et ektepar (utenlandske navn med samme etternavn). Garantien på bilen er bare 3 mnd. Virker ikke like seriøst som en veletablert forhandler? Har noen erfaringer med disse?

Anonymkode: 0d994...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opp igjen😊

Anonymkode: 0d994...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Bare» tre mnd garanti?  Hvis du vil ha lengre på en bruktbil må du enten gå til merkeforhandler, eller kjøpe en som fremdeles er under nybilgaranti. 

Anonymkode: cb994...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

«Bare» tre mnd garanti?  Hvis du vil ha lengre på en bruktbil må du enten gå til merkeforhandler, eller kjøpe en som fremdeles er under nybilgaranti. 

Anonymkode: cb994...3e1

Ok, jeg visste ikke det. På det private bruktbilmarkedet ja, men jeg visste ikke at forhandlere generelt (ikke merkeforhandlere) operere med bare 3 mnd garanti. 

Anonymkode: 0d994...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok, jeg visste ikke det. På det private bruktbilmarkedet ja, men jeg visste ikke at forhandlere generelt (ikke merkeforhandlere) operere med bare 3 mnd garanti. 

Anonymkode: 0d994...b5d

Garantien betaler du uansett ekstra for, prisforskjell mellom forhandler og privat er såpass stor at man kan reparere mye uten den garantien. Slitedeler etc er uansett ikke dekket. 

Anonymkode: cb994...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Garantien betaler du uansett ekstra for, prisforskjell mellom forhandler og privat er såpass stor at man kan reparere mye uten den garantien. Slitedeler etc er uansett ikke dekket. 

Anonymkode: cb994...3e1

Godt poeng. Nå er jo Autofinity en forhandler da, men en privat forhandler? Jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal plassere dem, på det private markedet eller som en forhandler?

Anonymkode: 0d994...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser de opprettet firmaet først i mai i fjor - så jeg ville ha forhørt meg i lokalmiljøet først.

Anonymkode: 3f029...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Godt poeng. Nå er jo Autofinity en forhandler da, men en privat forhandler? Jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal plassere dem, på det private markedet eller som en forhandler?

Anonymkode: 0d994...b5d

Forhandler=noen som selger biler ut av et lokale og som har et registrert foretak  

Privat=person som selger bilen sin direkte til en kjøper som kommer og ser på den hjemme hos noen, eller møter deg på en bensinstasjon så du kan få se på bilen, og ikke til en forhandler som selger den videre fra butikken sin. 
 

Merkeforhandler=foretak med digre logoer for bilmerker de har agentur for på husveggen. 

Anonymkode: cb994...3e1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forhandler=noen som selger biler ut av et lokale og som har et registrert foretak  

Privat=person som selger bilen sin direkte til en kjøper som kommer og ser på den hjemme hos noen, eller møter deg på en bensinstasjon så du kan få se på bilen, og ikke til en forhandler som selger den videre fra butikken sin. 
 

Merkeforhandler=foretak med digre logoer for bilmerker de har agentur for på husveggen. 

Anonymkode: cb994...3e1

Ja dette vet jeg jo, men dette firmaet jeg nevner her er litt vanskelig å plassere. De har adressen til en enebolig, og ikke til et lokale av noe slag. Aner ikke hvor de har stående bilene de selger. Men de er oppført som er AS f.o.m mai -23. 

Anonymkode: 0d994...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja dette vet jeg jo, men dette firmaet jeg nevner her er litt vanskelig å plassere. De har adressen til en enebolig, og ikke til et lokale av noe slag. Aner ikke hvor de har stående bilene de selger. Men de er oppført som er AS f.o.m mai -23. 

Anonymkode: 0d994...b5d

Det er selvfølgelig en forhandler, det er et AS. 
 

Sketchy og uproft, ja. Like fullt forhandler. Jeg hadde styrt unna. Private adresser og ektefeller… ikke proft! 

Anonymkode: 481e7...e9a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er selvfølgelig en forhandler, det er et AS. 
 

Sketchy og uproft, ja. Like fullt forhandler. Jeg hadde styrt unna. Private adresser og ektefeller… ikke proft! 

Anonymkode: 481e7...e9a

Det var min følelse også, greit å få følelsen bekreftet.

Anonymkode: 0d994...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøpte en Audi A3 kjempefornøyd med kjøpet og kundebehandlinga, enkel og grei handel.

Anonymkode: 24074...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...