AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #21 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tuller ikke og tenker at det hadde vært sunt for henne å komme inn i et annet spor, enn dette triste sporet hun er i nå. Hun gjør kun det mest nødvendigste, spiser masse godterier, og er nesten bare hjemme. I går kveld skulle vi se en komedie ønsket hun, men så kom vi over en serie som het "You&Me" som handler om et par som får tvillinger og to dager etterpå da de skal reise hjem fra sykehuset i en taxi, kolliderer taxien slik at damen dør og mannen blir alene med babyene. Serien var trist og ikke humoristisk, men min søster ønsket å se den ferdig. Etter ett par episoder og det har gått 6-7 år, møter mannen en dame han blir interessert i, men hun er også i sorg fordi hun har mistet søsteren sin til hjernesvulst og da orket ikke jeg å se noe mer, men min søster ønsket å se hele serien ferdig. Heldigvis ble de sammen og det ble en lykkelig slutt. Ts Anonymkode: 65f93...f1a nei, det er sunt for henne å bearbeide det som har skjedd. Din tilnærming, med nærmest å feie det vanskelige under teppet for å sprette rundt i Polyanna-mode er overhodet ikke sunn. Anonymkode: 436a1...9cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #22 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): nei, det er sunt for henne å bearbeide det som har skjedd. Din tilnærming, med nærmest å feie det vanskelige under teppet for å sprette rundt i Polyanna-mode er overhodet ikke sunn. Anonymkode: 436a1...9cf Polyanna mode? Anonymkode: 65f93...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #23 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Polyanna mode? Anonymkode: 65f93...f1a https://www.psychologytoday.com/us/blog/you-are-not-meant-be-happy/202210/the-dark-side-constant-optimism?amp Anonymkode: 2fcba...636 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #24 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.psychologytoday.com/us/blog/you-are-not-meant-be-happy/202210/the-dark-side-constant-optimism?amp Anonymkode: 2fcba...636 Nå lærte jeg et nytt begrep. Ts Anonymkode: 65f93...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #25 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Polyanna mode? Anonymkode: 65f93...f1a fra barnebøkene om Polyanna, som alltid fant noe å være glad for. Eks. da hun fikk tilsendt et par krykker istedet for en dukke, så var det ikke lov å være lei seg. Hun måtte være glad for at hun ikke hadde bruk for krykkene. Anonymkode: 436a1...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 4. april 2024 #26 Del Skrevet 4. april 2024 (endret) On 4/3/2024 at 5:47 PM, AnonymBruker said: Hun var aldri interessert i døden før han døde, så det virker litt morbid å høre podcast om død nå og grave seg ned i sorg eller hva hun enn gjør. Hun burde heller fokusere på positivitet, og høre på humoristiske podcaster som "Synnøve og Vanessa" eller "Marte og Janka", for å glemme litt og tenke på andre ting synes jeg. Jeg har spurt om hun vil bli med til Gran Canaria, men hun har ikke lyst. Hun sier hun bare vil være hjemme og ta det med ro, tenke og gjøre vanlige ting. TS Anonymkode: 65f93...f1a Døden spør aldri om det passer, så at hun først nå er interessert i temaet, er da fullstendig logisk. De podkastene du nevner er hèlt ok som lett underholdning, men det er jo mest overfladisk og absolutt ingenting unikt ved dem. Den podkasten hun faktisk vil høre på, har både dybde, noe å lære samt at hun kan føle på trøst og litt humor innimellom. Virker som hun bearbeider sorgen, og dèt er denne podkasten meget godt egnet til. Hun er klok som foretrekker ro og hvile. Lytt til henne! 💞💞💞 Endret 4. april 2024 av Tradegy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #27 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 17.47): Hun var aldri interessert i døden før han døde, så det virker litt morbid å høre podcast om død nå og grave seg ned i sorg eller hva hun enn gjør. Hun burde heller fokusere på positivitet, og høre på humoristiske podcaster som "Synnøve og Vanessa" eller "Marte og Janka", for å glemme litt og tenke på andre ting synes jeg. Jeg har spurt om hun vil bli med til Gran Canaria, men hun har ikke lyst. Hun sier hun bare vil være hjemme og ta det med ro, tenke og gjøre vanlige ting. TS Anonymkode: 65f93...f1a Det virker som en normal sorgreaksjon. Les litt om sorg, så kanskje du forstår henne bedre. Det er normalt å fortsette å sørge hele livet, men det er også normalt at sorgen endret karakter og styrke, heldigvis. Jeg vet ikke hva du menermed "for en stund siden", men de fleste har det en del tungt i minst et år etterpå. Ingen sammenligning for øvrig, men jeg mistet barnet i magen nesten i midten av svangerskapet ganske nylig. Jeg finner mye trøst i å høre på podcaster med tema som omhandler dette. Sorg må bearbeides. Å ignorere sorgen kan faktisk føre til komplisert sorg og psykiske problemer. Det betyr selvfølgelig ikke at man skal gråte og tenke på døden 100% av tiden, det er viktig å ta pauser, men det er ikke rart at man blir veldig opptatt av døden etter å ha opplevd det søstera di opplevde tror jeg. Jeg forstår at det er vondt å se søstera di trist, men det må du faktisk tåle å stå i. Hør på hva hun trenger, framfor å mene så mye om noe du kankskje ikke vet særlig mye om. Anonymkode: 2666f...1a4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå