Gå til innhold

Hva kan vi menn gjøre for å vise at vi liker deg, vil ha deg, som noe mer enn venn? Uten å gå i vennefella.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 18.13):

Men har mennene vurdert deg som kjæreste? I såfall er de i vennesonen.

Anonymkode: dd374...447

Noen av de har hintet om noe mer ja. Alle mine mannlige venner er i min «vennesone». De som ikke har tatt initiativ til noe romantisk ovenfor meg har sikkert meg godt plassert i sin «vennesone» og. 

Anonymkode: 83da3...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe av det beste en fyr har sagt til meg på vår første date var et kompliment og "jeg vet ikke om jeg har mest lyst til å kysse deg eller (en felles interesse vi hadde) med deg". Det ga meg litt kriblinger i magen og jeg fniste bare litt. Men litt senere, da vi var fullere, sa han det igjen, bare noe med å kline. Ganske bra måte å dodge friend-zonen. Men han hadde ganske gode antenner da og det var allerede god stemning, samtale-messig. men første gang han sa det så hadde det ikke vært veldig flørting på forhånd. Bare en veldig bra samtale. Anyways, ble ligging på den daten😂

Anonymkode: a1d20...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noe av det beste en fyr har sagt til meg på vår første date var et kompliment og "jeg vet ikke om jeg har mest lyst til å kysse deg eller (en felles interesse vi hadde) med deg". Det ga meg litt kriblinger i magen og jeg fniste bare litt. Men litt senere, da vi var fullere, sa han det igjen, bare noe med å kline. Ganske bra måte å dodge friend-zonen. Men han hadde ganske gode antenner da og det var allerede god stemning, samtale-messig. men første gang han sa det så hadde det ikke vært veldig flørting på forhånd. Bare en veldig bra samtale. Anyways, ble ligging på den daten😂

Anonymkode: a1d20...839

Meg som skrev her. Det var også et viktig poeng at han var veldig samtykke-orientert, og spørsmålet opplevdes ikke som et press. Og det var deretter jeg som tok initiativ til kysset. Men han så veldig an reaksjonen min, og hvis jeg hadde sett ukomfortabel ut første gang så hadde han backa litt unna. 

Anonymkode: a1d20...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Meg som skrev her. Det var også et viktig poeng at han var veldig samtykke-orientert, og spørsmålet opplevdes ikke som et press. Og det var deretter jeg som tok initiativ til kysset. Men han så veldig an reaksjonen min, og hvis jeg hadde sett ukomfortabel ut første gang så hadde han backa litt unna. 

Anonymkode: a1d20...839

Søt historie. Folk er så forskjellige. Jeg må ha god kjemi fysisk fra the get go. Og kjenne at begjæret fra mannens side også er der. 

Anonymkode: f2a0b...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hvertfall ordet date, for det bruker man ikke om venner. "Jeg har veldig lyst til å møte deg til en ny date, vil du også det?". Trenger ikke å gi kyss på første date. Min nåværende kjæreste og jeg kysset ikke før date tre. Hadde sex på den fjerde daten. Hold litt kontakt mellom datene, men ikke mas og hver på hele tiden/hver dag. Vær for all del seg selv, den er den personen hun evt skal falle for, ikke en tilgjort figur som egentlig ikke eksisterer. Gi et par komplimenter, som "så fin du er!", "så pen du er!". Personlig synes jeg det er vulgært om en man begynner å kalle noen sexy på første date. 

Selv ble jeg sjarmert da kjæresten fortalte på melding etter andre date hvordan han opplevde å møte meg første gangen.

Anonymkode: 9e770...64b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere forhold som har startet med vennskap😉

For min del setter jeg humor veldig høyt... Å kunne le mye sammen(hjelper mye hvis man er nervøs f.eks) ,ikke ta seg selv så høytidelig og bare vær deg selv.. Ikke at det er et krav men syns det er koselig om en mann spanderer en kaffe el glass vin på meg. Det går begge veier da. Spør mye og vær nysgjerrig...gi komplimenter, men ikke overdriv. 

Og hvis du kjenner at du vil møte henne igjen så si det før dere skiller lag. 

 

Anonymkode: f9baf...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gift med verdens beste mann, og det som slite han fra andre menn var at han aldri ga noe tvil om usikkerhet og tvil fra hans side, uten at det var påtrengende eller for mye. Han oppfatter de små tingene, lyttet og svarte. 🥰

Anonymkode: 39a9f...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opp gjennom årene hatt mange menn som har tatt initiativ til "å henge" mye sammen, og jeg går inn i de fleste slike relasjoner med en tanke om at dette er vennlighet. Vi kvinner tar ikke ting for gitt når det gjelder menn, og de er like vanskelig å skjønne seg på som de tenker at vi er. Samtlige av disse vennskapene har egentlig vært en annen type interesse har jeg fått høre i ettertid. Ikke så enkelt å gjøre seg forstått som mann tydeligvis...

Så for å skille mellom vennskapelig relasjon og romantisk relasjoner er i hvert fall for min del dette som gjelder:

* Initiativ! Som mann må du ta initiativ til å finne på ting, og ikke være på og av, varm og kald... Inviter med på ting. La oss ta en gåtur sammen, la oss ta en kaffe i morgen osv. 
* smil mye og vis at du liker å være sammen med meg. Er du sur og avvisende, faller i hvert fall min interesse kjapt. Her er det ikke snakk om å overdrive interessen så klart. 
* Les signalene: smiler og ler jeg mye? Sier jeg ja til å bruke tid på deg (unntaket er kanskje om vi har en felles hobby..) I så fall kan du ta på ryggen/skulder osv, og se hva som skjer
* Vinneren er nok øyekontakt. Om vi går på tur eller drikker kaffe sammen, føler jeg at forskjellen på vennskap og romantikk er blikk og øyekontakt. Med venner snakker jeg ofte uten å se på dem omtrent. Er jeg interessert, prøver jeg å få øyekontakt så mye som mulig, og gjerne holde øyekontakten. 
* Vær trygg på deg selv og fremstå selvsikker. Utydeligheter og menn som er usikre, er lite attraktivt rett og slett. 
* Snakk! Det verste er nervøse og stille menn...
* Vær tydelig, uten å være tydelig. Det holder å vise initiativ til å ta på den andre feks. Trenger ikke å gå all in før man har fått noen tegn på at det er greit og interesse tilbake, men noen tegn må man vise, og gjerne også komme med noen komplimenter som man ikke ville gitt kompisen. 

Lykke til! 

Anonymkode: e01c9...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 17.39):

Hva som funker for meg funker ikke nødvendigvis for andre. Men jeg trenger lidenskap og gnist fra første stund.

Om jeg er på date med en mann og han virker lite interessert, omtrent sånn " hendene bak ryggen" la oss prate om biler, musikk og filmer. Så begynner jeg lett å friendzone vedkommende og det er bra hvis jeg ikke er interessert. 

Hvis jeg ikke liker personlighet/ utseende så også friendzone. 

Det må være en attraksjon der og er den der så må den andre gi tegn om at han liker meg tilbake, lidenskapelig. Altså berøring og jobb mot å komme nærmere. Problemet med det er at hvis noen heg ikke er tiltrukket til gjør dette, så reagerer jeg nok raskt med nei takk, men det vil i så tilfelle skje før eller senere. 

Så hvis du ikke er gor engstelig for hennes reaksjon ville jeg anbefale små berøringer på hender skuldre skinn og så se hvir det går. Trekker hun hånden til seg er det sannsynligvis en no-go. Svarer hun på det har du vunnet frem. 

Ene daten min begynte med å ta meg på føtter, opplevde det veldig sensuelt. Hadde en annen som prøver å få blikk- kontakt og jeg vil ikke gi det engang. Er bare kjemi og kommunikasjon.

Anonymkode: fa127...21f

All denne berøringen er jo noe jeg som mann normalt ville forsøkt, men etter metoo slo inn for fult så er dette blitt en hårfin balansegang føler jeg..

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Siden du ikke føler at du ikke er god på å flørte, tenker jeg at det kan være lurt å si direkte hva det er du ønsker fra denne relasjonen. Det er viktig at du lar henne også svare direkte, for denne "vennefella" unngår du både om hun også ønsker noe mer eller ikke. Viss hun ikke ønsker så kan du gå videre og treffe noen andre som ønsker et forhold, og viss hun også vil så supert.

Går ikke ann å tape når man er ærlig og kommuniserer med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 6.58):

Jeg ser du spør kvinner om råd, men du kan godt ta i mot fra menn også.  En del av dette krever faktisk litt øving, hvis du ikke er vant til å flørte og date. Du må bli trygg på deg selv i disse situasjonene. 

  • Først: Hva er du ute etter? ONS eller kjæreste? Hvis det er ONS så må du lære deg å være god skuespiller, flørte skikkelig og få snøret i bånn på første date. Det er ikke sikkert du har det i deg, men du kan prøve å trene på det. De andre punktene her gjelder hvis du er mer ute etter en kjæreste el.
  • Bare fordi dere er på date, betyr det ikke at dere blir forelsket i hverandre. Det er størst sannsynlighet for at dere (eller en av dere) ikke føler noe kjemi uansett hva du gjør. Sånn er det bare. Du kan ikke skape noe ut av noe som ikke finnes.
  • Damer flest ønsker en de føler seg trygg på men også som de kan slippe løs følelser på, en som viser følelser og leser følelser, slik at de føler seg trygge på å slippe løs følelsene. Noen bruker litt lenger tid på å bli "varm" (flere dater) mens andre leser/merker dette på første date. 
  • Føler du ikke noe kjemi selv, blir fort daten og flørtingen tilgjort fra din side og neppe noe dama tenner spesielt mye på. 
  • Føler du kjemi selv, så må du tørre å vise det. Sitt nærme henne. Du er ikke på jobbintervju. Se henne i øynene, smile litt, fange blikket hennes, ta på hennene hennes, Når naturlig, ta på korsryggen hennes for å lede henne.  Berøring kan være bra når det er naturlig og følsomt, og direkte creepy hvis du overdriver og gjør det i helt feil øyeblikk. Les dama!  
  • Ikke tørrprat om kjedelige ting. Ikke intervjue henne. Ikke end opp i lange samtaler om helt uvesentlige ting, slik som livshistorien din eller hennes, bikkja, ungene, jobben, naboen, eller hobbiene deres. Vær personlig, hva føler hun? Hva får henne opprømt? Hvordan ville hun føle seg tatt vare på? Hva ønsker hun/leter etter? Hvorfor?  Hvordan ville en drømmehelg med kjæresten være? Får du henne til å le? 
  • Tørre å dele litt av deg selv, men for Guds skyld ikke begynn å grin over bikkja som døde, bestemor som fikk kreft eller eksen som sviktet deg. Hold deg til litt mindre temaer enn det. Småting som gjør deg glad, eller ting du liker av en kjøreste. 
  • Snakk om følelser og vekke følelser. Få henne til å le. Klarer du å erte henne litt (men ikke for mye)? 
  • En date som føles ut som en middels kjedelig joblunsj med en kollega - bare med en fyr hun ikke aner hvem er - danner ikke kjemi og spenning å bygge videre på. 
  • Mange stresser med det kysset etter første date. Det er bra hvis dere kysser på første date , men ikke noe krise. Hvis daten så langt ikke har trigget noe kjemi, så kommer du ikke til å klare å skape noe kjemi ved å krampeaktig gå etter det kysset. 
  • Jeg har ikke pleid å kysse noen på første date, men hatt flere kjærester for det. Synes ikke dette har vært utfordringen. Utfordringen er å skape god kjemi. Hun jeg er med nå kysset jeg på kinnet første date og andre date. Vi hadde kjempekjemi! Gikk etter munnen på andre date men fikk en nølende respons på det. Tredje date smalt det. Den daten varte i over 36 timer. Jeg har også fått forhold halvveis inn i første date.. Hvis flørten på første date er god, så for all del gå for kysset! Ikke hold til tilbake!!! Men om hun ikke er klar for det, så respekter det og ikke gjør det til noen greie. Kanskje hun heller vil på en date til før hun er klar. Da gjør dere det og du fortsetter å være kjærestemateriale og ikke jobb-lunsj materiale. 

Et helt eget kapittel er hvordan kler du deg og oppfører deg på date? Mange menn ser ut som loffer og samfunnstapere på date. Jeg så en pussig situasjon. tre veldig pene og velkledde damer. Så kom fyren. Opplegget var helt tydelig at han var der for å møte hun ene. Han kom i joggedress! Den var ikke fin engang. Ikke så han ut på håret heller. Forbanna tosk!  Lukter du vondt, kan du bare glemme det. Er du typen som lukter vondt, må du for pokker begynne å ta deg sammen! Dusje minst 1 gang hver dag og vask klæra dine jevnlig. Hvis ikke, klarer du ikke å få vekk drittlukta ved et skippertak før date. 

Klarer du å ta vare på leiligheten din? Hvis ikke, så vil forholdet vare helt fram til du viser henne den. Leiligheten din skal være et hakk bedre stelt enn hva daten din ville hatt. Alltid!  Den skal alltid være i orden i tilfelle du får overaskelsesbesøk og kjøleskapet ditt skal se ut som om et normalt menneske bor der. Badet ditt skal alltid være rent og lukte rent. Ikke bare de siste timene før hjemmedate. Har du ikke hjemmet ditt rent og i orden til enhver tid, kan du egentlig drite i å date til du har blitt et voksent menneske. Det har med vaner og holdninger å gjøre!! Dette merke damer på laaang avstand. 

Anonymkode: 99758...efb

Dette 👌🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumoa skrev (1 time siden):

All denne berøringen er jo noe jeg som mann normalt ville forsøkt, men etter metoo slo inn for fult så er dette blitt en hårfin balansegang føler jeg..

Det er en hårfin balanse, så bra du føler det. 

Anonymkode: c1ffb...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg liker deg så utrolig godt og er veldig tiltrukket av deg. Jeg håper du har det litt på samme måte og har lyst til å treffe meg igjen." 

Sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/3/2024 at 9:06 PM, Sparkling_Pink said:

Jeg føler du har oversett at jeg la vekt på samtykke og kommunikasjon

Nei. Så det. Det blir ikke noe bedre av det. 😉

9 hours ago, AnonymBruker said:

Meg som skrev her. Det var også et viktig poeng at han var veldig samtykke-orientert, og spørsmålet opplevdes ikke som et press.

.. 

Samtykke-orientert.... 🙈

Jeg forstår greia. Og i mitt lange innlegg (som jeg tror Sparkling Pink reagerte på første gangen) , så poengterer jeg at man må lese dama.  Dette er viktig i flere sammenhenger, ikke minst denne. 

Men for meg er berøring viktig og trolig mitt fremste kjærlighetsspråk. Hvis jeg må spørre om samtykke for å ta på fingrene hennes når vi prater intenst på første date, eller tar henne på ryggen når vi går igjennom døra, så vet jeg at dette ikke kommer til å funke. 

Jeg traff en dame. Vi gikk på tur-date. I en sammenheng tok jeg henne forsiktig på skulderen/ryggen. Hun så på meg med engstelig blikk. Tenkte ikke stort over det. Men senere så tullet jeg med noe, vi begge lo, så jeg gjorde det igjen. Samme blikket. Etter det tok jeg ikke på henne igjen. Hun var tydelig ukomfortabel med det. Jeg merket at jeg ble engstelig selv at det, for jeg ble opptatt av å ikke gjøre noe galt og skremme henne. Jeg gikk på nåler. Sånn kan jeg ikke ha det. (ikke hun heller, sikkert) 

Jeg merker signalene og forskjellen. Hun jeg har blitt sammen med elsker å bli tatt på og likte kroppspråket mitt fra start. Hun syntes i begynnelsen jeg var litt vel forsiktig, men likte at jeg "tødde opp" etter hvert. 

9 hours ago, AnonymBruker said:

Søt historie. Folk er så forskjellige. Jeg må ha god kjemi fysisk fra the get go.

Yes. Vi er på nett! 🙏 

Heldigvis er vi alle forskjellige. 

Anonymkode: 99758...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 0.09):

Jeg måtte dessverre ha det inn med teskje, gikk nok litt på egen usikkerhet som gjorde att jeg trodde att menn ikke fant meg attraktiv nok på den fronten. 

Eneste som fungerer for meg er att eventuell "frier" sier direkte "jeg liker deg veldig, VELDIG godt og kunne tenke meg noe mer her" 

Noen damer er jo flinke å fange opp signaler, jeg er derimot blind for flørt. Har jo i ettertid fått høre att noen lå langflat etter meg, og jeg gikk rundt å trodde de var bare skikkelig hyggelige karer, og turte ikke selv ta initiativ. 

( fant en tilslutt, så tenker det er håp for de fleste) 

 

Anonymkode: 11da8...c56

Jeg også er blind for flørt, klarer å gå i egen vennefelle med å gjøre meg sjøl til venn fordi jeg ikke catcher evt signal/er usikker på meg sjøl. 

Anonymkode: 25779...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Så det. Det blir ikke noe bedre av det. 😉

.. 

Samtykke-orientert.... 🙈

Jeg forstår greia. Og i mitt lange innlegg (som jeg tror Sparkling Pink reagerte på første gangen) , så poengterer jeg at man må lese dama.  Dette er viktig i flere sammenhenger, ikke minst denne. 

Men for meg er berøring viktig og trolig mitt fremste kjærlighetsspråk. Hvis jeg må spørre om samtykke for å ta på fingrene hennes når vi prater intenst på første date, eller tar henne på ryggen når vi går igjennom døra, så vet jeg at dette ikke kommer til å funke. 

Jeg traff en dame. Vi gikk på tur-date. I en sammenheng tok jeg henne forsiktig på skulderen/ryggen. Hun så på meg med engstelig blikk. Tenkte ikke stort over det. Men senere så tullet jeg med noe, vi begge lo, så jeg gjorde det igjen. Samme blikket. Etter det tok jeg ikke på henne igjen. Hun var tydelig ukomfortabel med det. Jeg merket at jeg ble engstelig selv at det, for jeg ble opptatt av å ikke gjøre noe galt og skremme henne. Jeg gikk på nåler. Sånn kan jeg ikke ha det. (ikke hun heller, sikkert) 

Jeg merker signalene og forskjellen. Hun jeg har blitt sammen med elsker å bli tatt på og likte kroppspråket mitt fra start. Hun syntes i begynnelsen jeg var litt vel forsiktig, men likte at jeg "tødde opp" etter hvert. 

Yes. Vi er på nett! 🙏 

Heldigvis er vi alle forskjellige. 

Anonymkode: 99758...efb

Jada, samtykke-orientert handler ikke alltid om verbalt samtykke, men om å kunne klare å lese den andre. De mennene jeg tenker på som har være samtykke-orienterte har vært det på en ekstremt sexy måte. Husker ikke om det var noe de sa eller noe jeg bare ensa. Men det handler om å sjekke inn hos den andre, om det jeg holder på med er ok. Ikke alle menn er like gode til å lese signaler, da er det kanskje vanskeligere og mannen må kanskje spørre om det verbalt (f.eks. "jeg har veldig lyst til å kysse deg", men så vente på kysset) Men under sex kan også samtykke være sexy, da jeg hadde sex med han fyren og vi lå og klinte så spurte jeg f.eks. om jeg kunne ta av han genseren. Og han spurte meg tilbake. Det var en veldig sexy oppbygging til sexen.

Anonymkode: a1d20...839

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...