Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til kjærestens datter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i et forhold i ca 8 mnd nå. Denne våren skal datteren konfirmere seg, og jeg er usikker på hvor mye det blir naturlig at jeg gir i gave. Jeg er invitert i konfirmasjonen, men kjenner henne ikke så veldig godt enda, da vi bare har møttes et par ganger. Hva tenker dere er naturlig å gi i denne settingen?

Anonymkode: 78080...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1000 kr

Anonymkode: a54cb...5cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som vil dele tanker om dette?

Anonymkode: 78080...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere?

Anonymkode: 78080...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger, ja. Hvor mye må du kjenne på selv

Anonymkode: 51217...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, kjøp en gave. Noe fra bare deg. Et smykke du føler for å gi henne. Spør gjerne om råd i butikken 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke sånn at det står noe om dette i Skikk og bruk, beløpet avhenger fullstendig av hva slags inntekt du har, hvilket beløp du bruker å legge deg på til andre konfirmanter, hva du har lyst til osv.

Barna mine har fått 500kr fra naboer, venner av foreldrene mine, fjerne slektninger osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke gått i konfirmasjonen ettersom du bare har møtt jenta to ganger. Kjøpe en fin liten gave, et smykke eller kunstglass eller liknende.

Anonymkode: 02490...83d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp noe hun ønsker seg. Som nykjæreste til pappaen må du ikke gi noe som blir et varig minne. 

Tror mine hadde blitt for noe hårprodukter, gavekort sminke etc. 

Ikke gullsmykker! 

Anonymkode: 6b54b...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget en gavepose med ting hun liker. 

Nabojenta konfirmerte seg i fjor, og hun fikk en gavepose med ting hun likte/hadde bruk for. Div. sminke, to bøker, et sett "proff" akrylmaling (hun maler mye), samt fancy sjokolade og et fint kort. Barna lagde egne kort til henne, men det er jo irrelevant for din del. Det kom på rundt 1000 kroner. Følte det var passelig da denne jenta har vært fantastisk med barna mine gjennom alle tider, og har sett mye etter dem 🙂 Ville ikke nølt med å gi mindre i beløp, det bare ble ikke sånn. Jeg tenker det er tanken som teller, og det kan være mye omtanke i en gavepose. Spør far eller kanskje mora hennes om tips?

Anonymkode: 6e098...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr. Du er så tidlig i forholdet. Ville ikke gitt minne. 

Anonymkode: 30479...f80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til alle. Jeg vil gi penger, konfirmanter ønsker seg som regel helst penger, så der er jeg ikke i tvil. Men det er beløpet jeg er usikker på. Syns 500kr er for lite, men syns kanskje 1000kr er litt for mye? Siden jeg ikke kjenner henne så godt enda og «bare» er en ny kjæreste av faren? Hva tenker dere om 800kr?

Anonymkode: 78080...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt penger. Dere er så fersk og hun kjenner deg ennå ikke. Blir det slutt med deg og kjæresten trenger hun neppe et fysisk minne av deg. 
500 kroner hadde jeg gitt. 

Anonymkode: 48361...331

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

800 kr er helt ok

Anonymkode: ed67a...1b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-800 er da en fin sum i konfirmasjonsgave. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...