Gå til innhold

Denne gangen har jeg lyst å ikke fucke opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vel en såkalt engstelig tilknytningsstil. Jeg blir også ganske oppslukt hvis jeg liker noen. Og det tror jeg kan skremme noen bort.

Og nå har jeg møtt en jeg liker. Vi har vært på én date, en helt fantastisk date hvor vi begge sa at vi ikke hadde følt det så enkelt å snakke med noen på en date før. Han ga veldig uttrykk for at han likte meg mange ganger i daten, på en skikkelig fin og taktfull måte. Også at han håpte det ble en date nr 2. Og ja, vi endte med å ha sex, veldig bra og fin sex. 

Og da jeg dro hjem fikk jeg en mld med en gang, og han sendte mld igjen samme kveld for å høre hvordan dagen min hadde vært. Og vi har chattet hver kveld siden, stort sett han som tar initiativ til å skrive, og vi bruker flere timer hver kveld på å skrive til hverandre. Så det er åpenbart at vi begge liker hverandre etter denne første daten! I tillegg virker han som en veldig bra fyr, og det er jo ganske sjelden man treffer noen som er full klaff både fysisk og intellektuelt, OG er en bra fyr (men jeg er jo klar over at vi ikke kjenner hverandre så godt ennå).

Så, foreløpig, alt bra! 

Og nå er jeg bare redd for å skremme han bort eller noe. Jeg blir så innmari fort betatt og forelska og typisk meg er å tenke veldig mye på den jeg liker. Hele tiden. Og nå er jeg der med ham. 

Vi har avtalt en ny date, men det blir først 2 uker etter vår første date, fordi vi begge har barn. Jeg har bare lyst til å klare å kontrollere følelsene mine denne gangen, og ikke rushe inn i noe. Foreløpig går det greit, og jeg har ikke kjent på noe engstelighet ennå. Det ville også føltes OK om han ikke sendte melding en kveld, tror jeg. Jeg klarer å tenke at "hvis dette er riktig, så vil det gå bra". Men likevel vet jeg at jeg kan bli så sykt oppslukt av noen. De jeg har vært sammen med før, ble det veldig rush inn i forholdet. Stormforelskelse og kjærester i løpet av noen uker. Nå ønsker jeg virkelig å ta det rolig, også for ikke å skremme han bort. 

Noen som har noen gode verktøy eller teknikker for å roe seg ned dersom jeg skulle føle trang til å rushe dette? Jeg føler allerede en lyst til å skrive til ham og foreslå å møtes på dagtid når jeg har hjemmekontor, bare for å slippe å vente en hel uke til, men dette er vel typisk en "stressa" tanke jeg får. Så jeg prøver å la det være. 

Noen råd til engstelige, betatte meg?

Anonymkode: f6c57...a9e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress ned, ta ting med ro.

Jeg møtte også en for noen år siden, hadde det omtrent akkurat som du beskriver. Fantastisk match, veldig enkel å prate med. Kjentes ut som det var noe helt spesielt, kjemien var suveren. Tekstet og snappet mye, han tok mye initiativ. Gradvis ut i forholdet viste han mer til sine sjalue sider. Han ble kontrollerende/manipulerende steg for steg. Maps, kamera i huset, snap når man dro et sted og helst av de man var med. Så gikk vi fra å være samboere til å bo litt over en time unna fordi han ville begynne på en bachelor han hade drømt om. Ting ble bare verre og verre.  

 

Vær obs på om du møter en lovebomber som ender opp med å kontrollere og manipulere deg. Ta det heller rolig, drøy det litt og forsøk å se hvordan han er. 

Anonymkode: 6fc34...974

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Stress ned, ta ting med ro.

Jeg møtte også en for noen år siden, hadde det omtrent akkurat som du beskriver. Fantastisk match, veldig enkel å prate med. Kjentes ut som det var noe helt spesielt, kjemien var suveren. Tekstet og snappet mye, han tok mye initiativ. Gradvis ut i forholdet viste han mer til sine sjalue sider. Han ble kontrollerende/manipulerende steg for steg. Maps, kamera i huset, snap når man dro et sted og helst av de man var med. Så gikk vi fra å være samboere til å bo litt over en time unna fordi han ville begynne på en bachelor han hade drømt om. Ting ble bare verre og verre.  

 

Vær obs på om du møter en lovebomber som ender opp med å kontrollere og manipulere deg. Ta det heller rolig, drøy det litt og forsøk å se hvordan han er. 

Anonymkode: 6fc34...974

Hei! Jeg er veldig bevisst på love bombing, da jeg har blitt utsatt for det før. Han her driver ikke med det. Etter daten har vi tatt initiativ til å tekste ca annen hver gang, i dag har vi ikke teksta og det er helt greit. Bare teksting på kvelden og han har ikke skrevet noen spesielle kjærlighetserklæringer eller noe som får det til å "bruse". På daten sa han bare at han hadde lyst til å kysse meg, men ikke masse kjærlighetsgreier. Han har også sagt at han er litt sjenert. Så null tegn på love bombing som jeg ser det, litt derfor jeg syns han virker som en bra fyr.

Ts

Anonymkode: f6c57...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Jeg er veldig bevisst på love bombing, da jeg har blitt utsatt for det før. Han her driver ikke med det. Etter daten har vi tatt initiativ til å tekste ca annen hver gang, i dag har vi ikke teksta og det er helt greit. Bare teksting på kvelden og han har ikke skrevet noen spesielle kjærlighetserklæringer eller noe som får det til å "bruse". På daten sa han bare at han hadde lyst til å kysse meg, men ikke masse kjærlighetsgreier. Han har også sagt at han er litt sjenert. Så null tegn på love bombing som jeg ser det, litt derfor jeg syns han virker som en bra fyr.

Ts

Anonymkode: f6c57...a9e

Er ikke problemet her at det er du som har engstelig tilknytningsstil og er redd for å skremme ham vekk? Du trenger i så fall å lære deg å regulere følelsene dine og ikke la angsten styre deg. 

 

Anonymkode: 65028...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Jeg er veldig bevisst på love bombing, da jeg har blitt utsatt for det før. Han her driver ikke med det. Etter daten har vi tatt initiativ til å tekste ca annen hver gang, i dag har vi ikke teksta og det er helt greit. Bare teksting på kvelden og han har ikke skrevet noen spesielle kjærlighetserklæringer eller noe som får det til å "bruse". På daten sa han bare at han hadde lyst til å kysse meg, men ikke masse kjærlighetsgreier. Han har også sagt at han er litt sjenert. Så null tegn på love bombing som jeg ser det, litt derfor jeg syns han virker som en bra fyr.

Ts

Anonymkode: f6c57...a9e

Du vet aldri...

For min del etter mye erfaring med menn(mye dårlig) fant jeg mitt livs kjærlighet i fjor.❤

Jeg opplevde noe helt spesielt jeg ikke hadde opplevd før,det var slik jeg visste at dette kanskje kunne være noe før jeg i det hele tatt hadde møtt han.

Det jeg gjorde var å være dønn ærlig med han,at jeg hadde det vanskelig. Fortalte om mitt liv. Den responsen jeg fikk var spesiell,han så meg meg. Måten han skrev på,trøstet,viste interesse du merker slik. Det må være noe dypt der. Ikke noe utseende sex type chatting eller chatting der du føler du må holde i gang samtale. Jeg hadde også reagert på om han ikke sendte meg snapper ila dagen plutselig, det var liksom bare naturlig. Praten fløyt. Vi hadde sex på date 3. Det var også naturlig da kjemien var 💥. Etter 4-5 uker var vi sammen egentlig om ikke på papiret så mellom oss. Har aldri følt en slik trygghet før fra første møte,det skremte meg mye...tenk om..tenk hvis..hva er dette...,men han fortsatte å betrygge meg.

Forelsket ble vi etterhvert. Dyp sjelig forelskelse. En forelskelse basert på at vi var knytta sammen. Mye tryggere enn den farlige forelskelsen (brent meg der). 

Selvfølgelig invitere du til dagtid date om du ønsker! 2 uker er lenge. Vi møttes annenhver dag. Er det rett er det rett! 

Anonymkode: 8fb35...f62

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er ikke problemet her at det er du som har engstelig tilknytningsstil og er redd for å skremme ham vekk? Du trenger i så fall å lære deg å regulere følelsene dine og ikke la angsten styre deg. 

 

Anonymkode: 65028...10d

Jo, nettopp det er problemet! Derfor jeg spurte om råd, og jeg fikk et om en podcast her, har starta å høre på den og den er SYKT gjenkjennelig. Har bare hørt en episode, men føler meg allerede mye tryggere....

Btw, jeg har ikke angst i noen andre settinger. Men dette med dating går igjen. Det er jo ikke "bare" å lære seg å regulere følelsene sine, da ville jeg jo gjort nettopp det :) men jeg prøver! Og er i alle fall mye mer bevisst på dette nå enn da jeg data sist. 

Ts

Anonymkode: f6c57...a9e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo, nettopp det er problemet! Derfor jeg spurte om råd, og jeg fikk et om en podcast her, har starta å høre på den og den er SYKT gjenkjennelig. Har bare hørt en episode, men føler meg allerede mye tryggere....

Btw, jeg har ikke angst i noen andre settinger. Men dette med dating går igjen. Det er jo ikke "bare" å lære seg å regulere følelsene sine, da ville jeg jo gjort nettopp det :) men jeg prøver! Og er i alle fall mye mer bevisst på dette nå enn da jeg data sist. 

Ts

Anonymkode: f6c57...a9e

Dette er veldig bra 😁 Du tar tak i dette! Det er en grunn til at jeg anbefalte den podcasten 😉 

Anonymkode: 65028...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er veldig bra 😁 Du tar tak i dette! Det er en grunn til at jeg anbefalte den podcasten 😉 

Anonymkode: 65028...10d

Tusen takk! Har allerede lest boka Attached. Det er sykt nyttig for meg! 

Ts

Anonymkode: f6c57...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en relasjon jeg var borti. Begynte bra, med god flyt og fine samtaler. Han var veldig på og ivrig. Vi hadde fantastisk god sex. Han var som en drømmemann. Han definerte oss tidlig som kjærester. Han pratet om huskjøp, hundekjøp og diverse. Barn hadde vi også på hver vår kant.. Han jobber innen helsevesenet så jeg hadde full tillit til at han var en ærlig å redelig person. Men! Det låg en ulmende utrygg følelse på lur hele tiden. Jeg klarte ikke å stole 100% på han pga tidligere erfaringer. Derfor «stengte» jeg av, og tenkte at det kanskje ville bli bedre etter hvert, når nok tid hadde passert slik at jeg kunne erfare/«se» hvem han egentlig var, og da åpne meg helt.

Dessverre kom det aldri så langt fordi han valgte å avslutte det. Jeg tror ikke det var plent derfor han gjorde det slutt, men jeg tror nok at han har kjent på usikkerheten min som piplet ut i forskjellige reaksjoner nå og da, og at det har bidratt til totalen.

Så mitt råd til deg er, hvis du kjenner på usikkerhet og slikt, så vær åpen med han om det. Er han den rette for deg, så vil han forstå ❤️ Lykke til med kjærligheten!

Anonymkode: 42b8d...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

mitt råd til deg er, hvis du kjenner på usikkerhet og slikt, så vær åpen med han om det. Er han den rette for deg, så vil han forstå ❤️ Lykke til med kjærligheten

Dette er et veldig godt råd. Mange av oss følger en del typiske adferdsmønstre selv om årsakene kan være så forskjellige. Å være åpen om det gjør det lettere å forstå hverandre og fungere sammen. ❤️

Anonymkode: 65028...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Jeg fikk utrolig god nytte av den dama Zohar som noen her anbefalte. Har hørt flere podcast episoder nå. Og det beste: han har ikke skrevet til meg på 2 dager og det føles helt greit. Jeg har tenkt å skrive til ham i morra og spørre åssen uka hans har vært. Og for det andre så innser jeg at vi har hatt én veldig bra date, men that's it. Jeg aner egentlig ikke så mye om han, og om det viser seg at det ikke skal bli oss likevel, så går det helt fint. Jeg gleder meg faktisk mer til date nr 2 nå også, for det tar bort mye av nervøsiteten og presset når jeg faktisk klarer å erkjenne at det bare er en date, og ikke stresse med at han er mannen i mitt liv. Trangen til å stalke han på SoMe har gått over, og jeg har klart å konsentrere meg på jobb og ikke tenke for mye på han. Alt pga tipset om den podcasten. Takk, kvinneguiden❤️

Ts

Anonymkode: f6c57...a9e

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten update her..har vært på flere dates nå og han er en BRA fyr, tror jeg. Jeg føler på null engstelighet nå faktisk, og det er fint. Kjenner en stor trygghet.. endorfiner og trygghet. Har aldri vært borti en som er så emosjonelt tilgjengelig. Det hjalp meg veldig mye å høre på podcasten om dating og angst, og virkelig innse hva som er mine issues, og hva jeg kan forvente av den andre. (Bl.a. at han tar initiativ til å møtes, og holder avtaler. På alle datene har vi avtalt neste gang vi skal møtes.) Han uttrykker at han liker meg godt og til og med at han var litt nervøs. Dette er en skikkelig god følelse! Og føles det så trygt, ikke som at jeg må klamre meg fast eller prøve hardt, som med folk jeg har data før! Og heller ikke som at jeg mister kontroll over hva jeg føler, så at vi faktisk klarer å ta det rolig og bli ordentlig kjent over tid, og ta et fornuftig valg❤️

(En ekstra bonus at han har nesten alle de egenskapene at jeg har ønska meg av en mann... og at han er kjekk!)

Ts

Anonymkode: f6c57...a9e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...