Gå til innhold

Når har man festebløsning og kan man kjenne det på kroppen?


Anbefalte innlegg

Det er i dag ca 7 dager siden positiv eggløsningstest som betyr ca 7 dager før IKM.  Har i dag hatt svake murringer og oppdaget bittelitt svak rosa utflod på papiret da jeg tørket meg. Kan dette være en festeblødning?  

Dette er første skikkelige prøveperiode etter jeg hadde en senabort (mistet halvveis i svangerskapet) nå i januar og har ønsker ikke å stresse for mye med prøvingen og alt rundt. Men det er jo veldig spennende da! 

Kommer ikke til å ta test før til helgen, men vil gjerne høre deres erfaringer rundt tiden før positiv test. Kan man kjenne noen forandringer på kroppen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro det er for tidlig og ikke festeblødning. Men tiden vil vise. Lykke til 

Anonymkode: cffde...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde festeblødning på ikm dato, altså 13-14 dpo.

Anonymkode: ff124...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Egget er såpass lite at man vil ikke kjenne at det fester seg. Egg fester seg 7-10 dpo .

Oh du vil ofte ikke føle noe gravidites tegn på kroppen før du er 5-10 uker 

Endret av Sofakona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kan være festeblødning 😇 

Ikke alle/mange får det, men når det kommer litt lyserosa på papiret en uke før mens antar jeg de fleste hadde stusset. Det er ikke akkurat normen å spotte en uke før mens. Heller ikke vanlig å ha el-blødning 7 dager etter eggløsning.

Om dere har hatt litt røff sex, eller mannen din har ru fingre og har fingret deg de siste dagene, så kan det alltids være det også. Eller om du har onanert og lagd en liten rift selv kanskje.

Anonymkode: a17a3...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (5 minutter siden):

Nei. Egget er såpass lite at man vil ikke kjenne at det fester seg. Egg fester seg 7-10 dpo .

Oh du vil ofte ikke føle noe gravidites tegn på kroppen før du er 5-10 uker 

Jeg forstår selvsagt at man ikke kan kjenne egget fester seg - tenker mer på symptomer i forbindelse med dette. Ser flere erfarer murringer og milde menssmerter. 
 

Symptomer på graviditet har jeg hatt fra uke 5-6 i alle mine tidligere svangerskap. Har vært gravid fire ganger og når jeg har testet har jeg allerede «visst» at jeg var gravid. Har dog aldri lagt merke til denne festeblødningen som mange snakker om, så det er derfor jeg spør her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parv skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår selvsagt at man ikke kan kjenne egget fester seg - tenker mer på symptomer i forbindelse med dette. Ser flere erfarer murringer og milde menssmerter. 
 

Symptomer på graviditet har jeg hatt fra uke 5-6 i alle mine tidligere svangerskap. Har vært gravid fire ganger og når jeg har testet har jeg allerede «visst» at jeg var gravid. Har dog aldri lagt merke til denne festeblødningen som mange snakker om, så det er derfor jeg spør her. 

Symptomer er vel mer når egget produseres hhv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det kan være festeblødning 😇 

Ikke alle/mange får det, men når det kommer litt lyserosa på papiret en uke før mens antar jeg de fleste hadde stusset. Det er ikke akkurat normen å spotte en uke før mens. Heller ikke vanlig å ha el-blødning 7 dager etter eggløsning.

Om dere har hatt litt røff sex, eller mannen din har ru fingre og har fingret deg de siste dagene, så kan det alltids være det også. Eller om du har onanert og lagd en liten rift selv kanskje.

Anonymkode: a17a3...fe0

Ja, var det jeg tenkte jeg også - litt rart med en sånn liten blødning en uke før mensen skal komme. 
 

Man kan jo håpe at det er tilfellet, men skal jo litt til at det skal klaffe allerede på første forsøk. ☺️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme som deg! Er 9dpo og hadde i dag litt blod + murringer. Googling førte meg hit 😂

Anonymkode: fe845...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Lurer på det samme som deg! Er 9dpo og hadde i dag litt blod + murringer. Googling førte meg hit 😂

Anonymkode: fe845...2c5

Spennende! 

Tiden vil vel vise om det er noe. Må nok vente noen dager til før det er noe poeng i å teste. Egentlig er vel det beste og bare vente til mensen faktisk har uteblitt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (21 timer siden):

Jeg forstår selvsagt at man ikke kan kjenne egget fester seg - tenker mer på symptomer i forbindelse med dette. Ser flere erfarer murringer og milde menssmerter. 
 

Symptomer på graviditet har jeg hatt fra uke 5-6 i alle mine tidligere svangerskap. Har vært gravid fire ganger og når jeg har testet har jeg allerede «visst» at jeg var gravid. Har dog aldri lagt merke til denne festeblødningen som mange snakker om, så det er derfor jeg spør her. 

jeg kjente det veldig godt med begge mine. Et veldig kort, intenst smertestikk, og en liten blødning ca en uke før mens. Har aldri vært i tvil om at jeg kjente at egget festet seg.

Anonymkode: 566a8...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg kjente det veldig godt med begge mine. Et veldig kort, intenst smertestikk, og en liten blødning ca en uke før mens. Har aldri vært i tvil om at jeg kjente at egget festet seg.

Anonymkode: 566a8...bba

Oi, spennende! Du har nok rett i at dette ikke kan være helt tilfeldig, selv om det kanskje ikke er så vanlig. 

Men at kroppen reagerer på et eller annet vis når egget fester seg er jo ikke utenkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan gikk det? 🙂

Anonymkode: 75b3a...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...