Gå til innhold

Du som bor i blokk,er du opptatt av ett godt nabo forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her jeg bor er det ekstremt lytt. Og spesielt hun under meg har vært pyton. Vekket oss til alle døgnets tider siden vi flyttet inn. Jeg har ikke vært eksemplarisk heller.Og har ingen ting til overs for hun under. Jeg har også vært mye plaget av folk over fordi det er så lytt.Jeg har ingen forhold til naboene å ønsker de faktisk ditt der peppern gror. Folk har oppført seg pyton her.

Er du opptatt av ett godt naboforhold? Selvfølgelig er det fint å ha godt nabo forhold men det er ikke lett når nan blir invadert av andre folk med lyder i egen leilighet. 

Anonymkode: f61bd...f08

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er yngre, høflig, hilser alltid, holder opp døren og lar folk få gå først inn i heisen, ut til postkassene eller til bussen. Låner bort en arm på glatt føre om det trengs. Jeg gjør min plikt, som jeg ser det. Sånne ytre ting er jeg nøye med, men jeg ønsker å bo i fred og ro, uten folk som skal noe som helst i min eksistens. Brenner det, eller er krise på noe vis, da hjelper jeg, men ellers vil jeg bo i fred. Ingen omvisning hos meg. Jeg inviterer ikke på kaffe. Åpner ikke hvis "stedets skravlekjerring" banker på. Har ikke dårlig samvittighet for å ta vare på mitt privatliv. 

Å la naboen få være i fred akkurat slik som vedkommende er, syns jeg er et fint naboforhold. Romslighet. Ikke baksnakke. Dessverre er det en del som ikke lengre har noe å være opptatt av i sine liv, så da legger de seg oppi alt. Jeg mener alt. Derfor trives jeg ikke her hvor jeg bor lengre. Skulle vært flere yngre og mer variasjon i mennesker her. Blokkliv på lite tettsted med bedehus av det gamle slaget er ikke ok.  

P.s. det er omtrent ikke lyd her. Klokkeslett for hva som er lov overholdes nøye og røde dager i almanakkene liker de godt, overvåkerne. Da må en liste seg rundt og virkelig ikke lage lyd. Ikke henge ut tøy til tørk.

Vi bor i et dødsens stille mausoleum og avgår snart alle sammen.

Håper at andre har det bedre der ute i landet vårt. :( 

Anonymkode: c9fa8...d74

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 10.51):

 

Er du opptatt av ett godt naboforhold? 

Anonymkode: f61bd...f08

Nei, det er ikke nok med ett. Jeg må ha minst to.

Anonymkode: 7d68f...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i at jeg vil ha minst mulig med naboen å gjøre, ja. Vi sier hei i oppgangen og holder ellers fred. Funker godt. 

Anonymkode: 8025d...01c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Som i at jeg vil ha minst mulig med naboen å gjøre, ja. Vi sier hei i oppgangen og holder ellers fred. Funker godt. 

Anonymkode: 8025d...01c

Samme her. 

Er forsåvidt opptatt av at det skal være hyggelig å bo her så jeg forholder meg innenfor ordensreglene og stiller opp på dugnad og sånne ting. Sier hei i gangen og holder opp døra.. den type ting. Men har ikke noe behov for å være sosial med naboene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...