Gå til innhold

Hva skjer med været? Elendig vår!

AntiBullshit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mars er en vårmåned. Om 10 dager er vi halvveis i vårmånedene. Det føles ikke sånn.

Anonymkode: 22174...494

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det snør fortsatt her på Sørlandet, det skal snø helt frem til lørdag, og den sola de opprinnelig lovet oss på søndag og mandag er plutselig avlyst ........møkkaland.....

Anonymkode: 90ef9...7f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det snør fortsatt på Østlandet også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FruKine skrev (23 timer siden):

Det har vært en helt normal vår på østlandet.  Det er ikke unormalt med snø i april på østlandet.

Synes ikke det er normalt med så kaldt og dårlig vær hele mars og nå også ut i april. Og det fortsetter med regn, selv om det skal bli mildere fra mandag. Dessuten er vi mange som er drittlei nå etter en vinter som startet i oktober, og en sommer som var kun dårlig vær med regn og flom fra om med juli og til langt uti september. Og så kom vinteren og den varer enda, snart seks måneder etterpå.... Normalt? Nei, synes ikke det. 

Anonymkode: 9e0e0...5f6

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøen ligger jammen 36 timer senere.

Var det noen som sa at snø ikke kunne legge seg om det ikke var frost på bakken?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Våren her på Vestlandet har vært betydelig bedre enn de to siste årene. Her har det vært så og si snøfritt siden slutten av februar, i mars var det bare en dag der det snødde bittelitt, men som var borte allerede neste dag. Så et bittelite dryss av snø i går, ikke noe mer enn at de smeltet fort, og det var bare så vidt det ble liggende et lite lag. 

Så alt i alt er jeg strålende fornøyd da det har vært greie kjøreforhold på veiene siden slutten av februar. Er spesielt glad for det i år siden snøen kom i slutten av november, så ganske tidlig, så vinteren har vart lenge nok.

I tillegg synest jeg ikke det har vært så alt for gærent med soldager til å være på Vestlandet. Ja det er kaldt, så det er ikke akkurat sånn at man sitter i solveggen og koser seg, men i mars i fjor var flere dager med snøvær, og for to år siden kom det helt ekstreme mengder nedbør i april. 

Anonymkode: d32f3...c12

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (16 minutter siden):

Snøen ligger jammen 36 timer senere.

Var det noen som sa at snø ikke kunne legge seg om det ikke var frost på bakken?

Ikke bare ligger den, men påfyllet fra oven fortsetter.

Vi blir jo aldri kvitt denne drittvinteren som har vart i over 6 mnd 😩

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/3/2024 at 10:06 AM, AnonymBruker said:

Og ikke minst det må jo være en idiot fra nord som kommer med ett slikt utsagn og ikke minst ett slikt idiotisk smilefjes.

Anonymkode: 6084b...35e

Så du vet hvor vedkommende bor?

Anonymkode: bb4d3...8fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Våren her på Vestlandet har vært betydelig bedre enn de to siste årene. Her har det vært så og si snøfritt siden slutten av februar, i mars var det bare en dag der det snødde bittelitt, men som var borte allerede neste dag. Så et bittelite dryss av snø i går, ikke noe mer enn at de smeltet fort, og det var bare så vidt det ble liggende et lite lag. 

Så alt i alt er jeg strålende fornøyd da det har vært greie kjøreforhold på veiene siden slutten av februar. Er spesielt glad for det i år siden snøen kom i slutten av november, så ganske tidlig, så vinteren har vart lenge nok.

I tillegg synest jeg ikke det har vært så alt for gærent med soldager til å være på Vestlandet. Ja det er kaldt, så det er ikke akkurat sånn at man sitter i solveggen og koser seg, men i mars i fjor var flere dager med snøvær, og for to år siden kom det helt ekstreme mengder nedbør i april. 

Anonymkode: d32f3...c12

Ja, og det er jo en direkte følge av at Østafjells har fått alt drittværet, som er mot det som er normalt. Om dette er nye normalen er det bare å flytte vestover eller nordover.

Anonymkode: 4464f...176

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FruKine skrev (På 4.4.2024 den 21.39):

Det har vært en helt normal vår på østlandet.  Det er ikke unormalt med snø i april på østlandet.

Er ikke normalt at den er så kald og grå. Vi er snart halvveis i april og det er fortsatt blåvinter.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 21.17):

Mars er en vårmåned. Om 10 dager er vi halvveis i vårmånedene. Det føles ikke sånn.

Og dette er første gang langtidsvarselet ikke viser minusgrader, så vi er vel noen uker på etterskudd ift. definisjonen på vår som er: «når middeltemperaturen går over 0 grader». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Greit nok at det har skjedd før at det kommer litt snø på våren.

Men på sørlandet (der jeg bor) har jeg også hatt mange dager allerede i mars der jeg har kunnet sitte i le for vinden, med sol i ansiktet og nyte en kaffekopp uten yttertøy på. Det har det ikke vært noe av.

Jeg tar dog heller snø enn de 2 gradene og regnet vi har hatt, men jeg er nok over gjennomsnittlig glad i snø😅

Synes uansett at det må være lov å håpe på bedre vær utover våren nå, i år har det være ekstremt lite finvær i forhold til vanlig. Akkurat nå melder de ikke en eneste dag med skikkelig finvær fremover heller, men kanskje vi får noen solgløtt🤞🏼

Anonymkode: 13029...2ed

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fvn har en artikkel om at været på sørlandet ikke har vært så dårlig på mange år. Ei jeg kjenner sa det er 25 år siden sist mars var så dårlig, så vi kan jo håpe det går 25 år til neste år ogås🤞🏼

Anonymkode: 13029...2ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
FruKine skrev (3 timer siden):

Det er innenfor normalen. Det er ikke noe ekstremt på østlandet. Jeg er ofte i Oslo ifb med jobb med kollegaer derfra som forteller meg hvor mye bedre klima det er der, men jeg blir like skuffet hver gang jeg er innom byen på våren. Kaldt, hustrig og vinterlig til godt inn i mai stort sett hvert år. Men i Oslo, der snakker de alltid om et vær som alltid vistnok pleier å være bedre enn det alltid er av en eller annen grunn. Det er vist en legende i den byen, været som egentlig er så mye bedre enn det virker som.

Spennende at en som besøker landsdelen med jobb innimellom påberoper seg å vite mer om hva som en vanlig vær her enn de som faktisk bor her :D 

Anonymkode: a8308...c3c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlig med grillvær på Østlandet i dag :)

Anonymkode: fd711...066

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...