Gå til innhold

Hva skjer med været? Elendig vår!

AntiBullshit

Anbefalte innlegg

Kald vår i år, ja og har vært mye regn og dårlig vær. Våren pleier jo ofte å være tørr og mild, men ikke i år. Er spådd masse snø hos meg (bor i Akershus) i morgen og fredag, fryktelig kjedelig, men ikke uvanlig. Kommer nesten alltid en «siste krampetrekning» med snø i april. I fjor snødde det på 1. mai, men forsvant fort da. Spådd -4 i morgen, så da blir det full vinter igjen. Sukk. Men det blir vår, til slutt.

Var iskald vår i fjor også med snø til lang ut i april. Håper ikke det blir fullt så ille i år. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satser på at det blir en knallbra sommer! Nekter å tro at det skal være dårlig vår OG kjip sommer

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lov å bli lei drittværet selv om man er bosatt på sør/østlandet? 

At dere andre har flott vær unner vi dere alle, så hvorfor i alle dager sitte og le av drittværet vårt? Ingen som ler når det snør i Tromsø eller regner på tvers i Bergen. Er vel også en grunn til at Oslo er stappfullt av værflyktninger fra resten av landet.

Vi satte nedbørsrekord i både februar og mars. Det har vært grått, kaldt og nitrist siden september. JA, da må der faktisk være lov å bli værsyk når snøen gjør enda et comeback i april.

Jeg er så lei av å fryse at jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Greit, jeg kan ta nedbøren og det grå, men nå synes jeg faktisk at det må være lov å forvente å få lov til å pakke vekk termodressen snart 🙄

Og ja, jeg synes faktisk sør- og Østlandet har gjort seg fortjent til tidenes sommer!

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AntiBullshit skrev (På 2.4.2024 den 0.30):

Bor i Kristiansand og kan nesten ikke huske en så dårlig vår som det vi har i år. Ser at det stort sett er likt i resten av landet, kaldt, overskyet og mye regn i mars. Ser ikke ut som april blir noe bedre med det første heller. Kjenner jeg blir skikkelig værsyk og giddalaus

Mars og tidlig i april......da er det faktisk for tidlig å klage på vårværet. Hvis du er veldig overrasket over skiftende vær i mars og april, da har du ikke levd lenge.

Anonymkode: 8cbd2...8b9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (20 timer siden):

ja visst, jeg bor på sør Norge ! Men det er forventet snø på torsdag ! vi har alle grunn til å klage 😔

Snø i april er helt normalt. Vi bor i Norge. Ta en titt på globusen…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AntiBullshit said:

Satser på at det blir en knallbra sommer! Nekter å tro at det skal være dårlig vår OG kjip sommer

Ikke snakk for fort.... Jeg håper også men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager inn i våren og du sier det er elendig vår. Vent litt til da :D

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mmmwhatever said:

Snø i april er helt normalt. Vi bor i Norge. Ta en titt på globusen…

Jeg er fransk og til og med om jeg har bodd her i snart 40 år, ble jeg aldri vant til norsk været. Jeg så akkurat på temperatur i min hjemmeby i Frankrike.. 16 i dag og opp til 25 grader på lørdag ! Urettferdig !! 😭

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NatNat skrev (1 minutt siden):

Jeg er fransk og til og med om jeg har bodd her i snart 40 år, ble jeg aldri vant til norsk været. Jeg så akkurat på temperatur i min hjemmeby i Frankrike.. 16 i dag og opp til 25 grader på lørdag ! Urettferdig !! 😭

Det er jo ikke urettferdig? Det er tvert imot helt naturlig, Frankrike ligger betraktelig lenger unna Nordpolen enn hva Norge gjør. Hvis du synes været i Norge er så ille at du må gråte av det, er det jo ingen som tvinger deg til å bo her :vetikke: 

Anonymkode: 890b8...5fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (2 timer siden):

Det må da være lov å bli lei drittværet selv om man er bosatt på sør/østlandet? 

At dere andre har flott vær unner vi dere alle, så hvorfor i alle dager sitte og le av drittværet vårt? Ingen som ler når det snør i Tromsø eller regner på tvers i Bergen. Er vel også en grunn til at Oslo er stappfullt av værflyktninger fra resten av landet.

Vi satte nedbørsrekord i både februar og mars. Det har vært grått, kaldt og nitrist siden september. JA, da må der faktisk være lov å bli værsyk når snøen gjør enda et comeback i april.

Jeg er så lei av å fryse at jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Greit, jeg kan ta nedbøren og det grå, men nå synes jeg faktisk at det må være lov å forvente å få lov til å pakke vekk termodressen snart 🙄

Og ja, jeg synes faktisk sør- og Østlandet har gjort seg fortjent til tidenes sommer!

Resten av landet driter i det når været er dårlig i Bergen, Nord-Norge eller Trøndelag. Som regel må vi lese på forsiden av avisen at været er sååååå fint (fordi det er det i Oslo, der journalistene bor), mens det gjerne regner sidelengs i store deler av resten av landet. Beklager, men jeg har ganske begrenset med sympati, kjenner jeg.
Her var det minus ti grader i natt, og i dag var jeg endel ute på jobb, og jeg frøs på tross av tykk boblejakke og sol. Men det er APRIL, så man må forvente variabelt vær. Og nei, jeg ler ikke av drittvær i Oslo, men jeg ler av folk som klager på det, og særlig som det TS gjorde. Tro at vinteren er over i slutten av mars? Nei…. 

Anonymkode: bd02b...e6b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke urettferdig? Det er tvert imot helt naturlig, Frankrike ligger betraktelig lenger unna Nordpolen enn hva Norge gjør. Hvis du synes været i Norge er så ille at du må gråte av det, er det jo ingen som tvinger deg til å bo her :vetikke: 

Anonymkode: 890b8...5fc

Jeg har jobbet og har hatt et liv her, men jeg inrømmer at jeg har lyst å flytte KUN på grunn av været. Det er litt ironisk at når man ser på verdenskartet, det er global oppvarming overall BORTSETT fra Scandinavia som er enn av de få steder som kunne trenge det...

Endret av NatNat
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Resten av landet driter i det når været er dårlig i Bergen, Nord-Norge eller Trøndelag. Som regel må vi lese på forsiden av avisen at været er sååååå fint (fordi det er det i Oslo, der journalistene bor), mens det gjerne regner sidelengs i store deler av resten av landet. Beklager, men jeg har ganske begrenset med sympati, kjenner jeg.
Her var det minus ti grader i natt, og i dag var jeg endel ute på jobb, og jeg frøs på tross av tykk boblejakke og sol. Men det er APRIL, så man må forvente variabelt vær. Og nei, jeg ler ikke av drittvær i Oslo, men jeg ler av folk som klager på det, og særlig som det TS gjorde. Tro at vinteren er over i slutten av mars? Nei…. 

Anonymkode: bd02b...e6b

Du, dette er en tråd for folk som venter på sol og varme. Det må være lov å klage litt, ingen tvinger deg å lese og bli provosert av det i tillegg.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo helt vanlig med skiftende vær om våren. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/2/2024 at 10:19 AM, FruKine said:

I Trøndelag har det vært vår og snøfritt siden midten av februar. PÅ sørlandet har det vært dårlig. Østlandet som normalt. Alt i alt en mild vinter og god vår.

Så at Tronheim har veldig fine temperatur for tida. Bedre enn i Sør Norge.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
drue skrev (51 minutter siden):

Det er jo helt vanlig med skiftende vær om våren. 

Jo men nå er det ikke snakk om skiftende vær. Det har vært kaldt, vått og surt siden oktober. Nå er vi i april, årets andre vårmåned, og det er ingen tegn til bedring. De siste 10 årene har det knapt vært snø å oppdrive på julaften, da er det naturlig at man reagerer på at vinter-været varer langt ut i våren i år.

Og utover det så har jeg bodd nærmere 20 år i Nord-Norge så diverse ufine og hovmodige kommentarer som går på «hvor pysete man er i sør» og «dette er helt vanlig» er totalt skivebom for store deler av Nord-Norge befinner seg per definisjon i arktisk klimasone, og Sørlandet er i en varm-temperert klimasone. Norge er et langt lang med store klimatiske forskjeller, så det som er normalt i nord er ikke nødvendigvis normalt i sør og visa versa, så kan man heller slutte å leke tøff bare fordi man har valgt å bosette seg her eller der. Om man er av en slik natur at man ikke lar seg affisere av været så er det fint og flott, men for de av oss som faktisk blir værsyk så hjelper det ingenting med moralske pekefingre og surmeggede kommentarer om å skjerpe seg bare fordi man i årets andre værmåned hadde sett for seg at det skulle være vårvær å oppdrive - en helt legitim og rimelig forventning

Endret av AntiBullshit
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bor på Østlandet og snø på 17 mai er noe som skje, men er vel 15 år siden sist. 

Våren starter ikke ordentlig før slutten av april så forstår virkelig ikke klagingen 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 31ac2...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stoltskeiv skrev (1 time siden):

2 dager inn i våren og du sier det er elendig vår. Vent litt til da :D

Hvor er det du bor? 😅 Her begynner våren i mars. Vi har påbegynt måned to av våren. To uker til, og vi er halvveis gjennom. 

Anonymkode: 95775...7f2

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (9 timer siden):

Samme i Oslo. Mye dårligere vær på Østlandet og Sørlandet enn vanlig i 2024, mens det har vært bedre vær enn vanlig på Vestlandet. 🤷‍♀️

Definer "vanlig".... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy fader, det jeg er lei av er klager på normalt vær! Det er april for fader, da er det varierende. Og liksom om folk ikke får 3 mnd med sol om sommeren så er det en " elendig sommer" . Bortskjemte folk! Jeg er tilfreds bare jeg kan sitte på trappa med kaffen min jeg, og jeg trenger ikke sitte i shorts hver dag. Men å nyte fuglesang og grønn plen er en lykke i seg selv :)

Anonymkode: fd711...066

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...