Gå til innhold

Damer som sier ja til å møtes, men som ikke har tid når konkrete dager foreslås


Ladekabel

Anbefalte innlegg

I snakk med damer på Tinder eller andre sosiale medier, har jeg ofte opplevd at damer sier ja til å bli med på date og at det hadde vært koselig og sånn. Men når dager for å møtes blir foreslått eller disse dagene nærmer seg, så blir eller er de opptatt med et eller annet. Og de kommer heller ikke med andre forslag på nytt møtetidspunkt. Jeg har spurt om å møtes ganske fort etter rundt en uke med chat, og latt det gå lenger tid.

Men hvorfor kan de ikke bare si at de ikke vil møtes eller trenger tid eller gir en liten forklaring? istedenfor å svare ja og gi falske forhåpninger, også avlyse gang på gang? Synes et nei er mye bedre, eller at de bare sier de trenger tid eller noe sånt, da det gir mer tydelighet og forståelse.

Jeg er en type som foretrekker å møtes så fort som mulig, da jeg ikke innehar ferdighetene til å opprettholde en spennende chat i flere uker eller måneder. Har nok med å få til en god samtale over noen dager. Men Damer er kanskje litt skeptiske til å møtes fort? noe som selvfølgelig kan forstås da det finnes gale menn som kan være vanskelig å tolke ut ifra en Tinder-profil. Men uansett så finner man ofte ikke ut om den andre er noe bra før man møtes, da ting blir mer spontant og åpenlyst face to face, enn om man får tenkt seg godt om før man svarer på en chat.
Skjønner meg ikke helt på det her, og synes hele dating-opplegget er fryktelig vanskelig, og er nok en av grunnene til at man er 30 år og aldri vært i et ordentlig forhold. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv vært en av de du beskriver. Jeg ville gjerne møte dem i virkeligheten, men jeg ble alltid for nervøs. Jeg var egentlig ikke så redd for å møte dem, selv om skepsis til fremmedes intensjoner er normalt (med tanke på at man faktisk ikke kjenner vedkommende), men jeg klarte bare ikke å eksponere meg for en fremmed jeg hadde møtt via nettet. Jeg vet ikke helt hvorfor kroppen ikke ville la meg. Det var utrolig flaut. Og så er jeg elendig på small talk, og jeg var ærlig også litt redd for at det ville være en dealbreaker for motparten; at jeg ville ha trosset frykten og skammen bare for at de ikke ville være mer med meg. Det har skjedd før, og er fryktelig vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. It's a thing. 🤷 Ikke noe vits å satse på sånne. Bare slitsomt og lite givende. Når du møter en som villig setter av tid til deg, merker du forskjellen. Det blir noe helt annet. 😉

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladekabel skrev (1 time siden):

I snakk med damer på Tinder eller andre sosiale medier, har jeg ofte opplevd at damer sier ja til å bli med på date og at det hadde vært koselig og sånn. Men når dager for å møtes blir foreslått eller disse dagene nærmer seg, så blir eller er de opptatt med et eller annet. Og de kommer heller ikke med andre forslag på nytt møtetidspunkt. Jeg har spurt om å møtes ganske fort etter rundt en uke med chat, og latt det gå lenger tid.

Men hvorfor kan de ikke bare si at de ikke vil møtes eller trenger tid eller gir en liten forklaring? istedenfor å svare ja og gi falske forhåpninger, også avlyse gang på gang? Synes et nei er mye bedre, eller at de bare sier de trenger tid eller noe sånt, da det gir mer tydelighet og forståelse.

Jeg er en type som foretrekker å møtes så fort som mulig, da jeg ikke innehar ferdighetene til å opprettholde en spennende chat i flere uker eller måneder. Har nok med å få til en god samtale over noen dager. Men Damer er kanskje litt skeptiske til å møtes fort? noe som selvfølgelig kan forstås da det finnes gale menn som kan være vanskelig å tolke ut ifra en Tinder-profil. Men uansett så finner man ofte ikke ut om den andre er noe bra før man møtes, da ting blir mer spontant og åpenlyst face to face, enn om man får tenkt seg godt om før man svarer på en chat.
Skjønner meg ikke helt på det her, og synes hele dating-opplegget er fryktelig vanskelig, og er nok en av grunnene til at man er 30 år og aldri vært i et ordentlig forhold. 
 

Greia med chat er at det er der man finner ut at man ikke dater en fyr som er waste of time. Altså en uten jobb,utdanning,fremtidsplaner,eller aller værst, en som er psykisk farlig. Så om du greier å kommunisere frem at du er trygg og "hel ved" så vil damene gå med på å treffes. Men bare "hei" og "åssen går det" og "bra. dra på date i morra?" vil aldri fungere. Gi henne et utrykk for hvem du er og at du i det minste ikke er en psycho. For dere er tross alt fremmede. Håper det hjelper!

Anonymkode: 24ff0...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt bedt ut på date av en som ikke delte et fnugg om seg selv og knapt delte noe som helst på profilen sin. Jeg sa ja til date, men har ikke avtalt dato. Og jeg har faktisk ingen motivasjon for å treffe han, fordi jeg vet så lite om han og jeg opplevde ingen spesiell kjemi når vi chattet fordi han ville ikke chatte i fem min en gang. Jeg forstår at ikke alle liker å chatte, men å i det minste etablere at man har litt kjemi i forkant, noe til felles, og at man har samme mål for relasjonen, kan lønne seg. Jeg pleier også å teste hvordan de takler en avvisning, faktisk, fordi det sier veldig mye om "lunet" de har. Jeg vil jo ikke ha en sur og passiv-agressiv egodust. 

Men jeg pleier selv ikke chatte lenge. Bare nok til å passe på at jeg ikke utsetter meg selv for noen ubehagelige mennesker.

Anonymkode: 24ff0...450

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dårlige erfaringer med å møtes for fort. Liker å chatte en stund for å danne meg et inntrykk av fyren jeg snakket med før jeg bestemmer meg for å møtes. Det er ikke alle som «godtar» det og det har blitt lettere å dra ut tiden ofte enn å si at jeg trenger mer tid før jeg vet om jeg vil møtes. Jeg kan også ha veldig lyst til å møte fyren, men hvis jeg liker han veldig godt kan jeg fort bli redd for å ikke være det han ser etter, at jeg kanskje har catfish’et han med å legge ut bilder der jeg har vært heldig med lys og vinkel, at jeg ikke er bra nok, morsom nok ect. 

Anonymkode: b2553...a58

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolig ulike grunner til det. Mange kvinner snakker andre etter kjeften i stedet for å si hva de egentlig mener. Typisk sier ja til en date fordi de ikke vil såre mannen, og trekker seg fordi de ikke vil og håper han ikke spør igjen. Andre avslører nok bare at de generelt er upålitelig med avtaler og ikke er til å stole på. Nok av dem. Uansett: best å parkere kvinner etter sånne avlysninger.

Anonymkode: 87b81...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ja fordi jeg får meg ikke til å si «nei». For og så aldri komme med konkret dato/ skylde på at jeg er busy etc. Feigt men slik er det. 

Anonymkode: 3a4db...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chriistiinee skrev (5 timer siden):

Jeg har selv vært en av de du beskriver. Jeg ville gjerne møte dem i virkeligheten, men jeg ble alltid for nervøs. Jeg var egentlig ikke så redd for å møte dem, selv om skepsis til fremmedes intensjoner er normalt (med tanke på at man faktisk ikke kjenner vedkommende), men jeg klarte bare ikke å eksponere meg for en fremmed jeg hadde møtt via nettet. Jeg vet ikke helt hvorfor kroppen ikke ville la meg. Det var utrolig flaut. Og så er jeg elendig på small talk, og jeg var ærlig også litt redd for at det ville være en dealbreaker for motparten; at jeg ville ha trosset frykten og skammen bare for at de ikke ville være mer med meg. Det har skjedd før, og er fryktelig vondt.

Jeg også var sånn. Jeg ville gjerne møtes, men ble for nervøs. Redd for å ikke være like ‘kul’ som jeg virke topp chat. Syns det var tryggere å bli kjent på chat. En lang chat periode ble likevel nøkkelen til å etterhvert møtes ordentlig på sikt. Men jeg måtte kjenne ham godt først og bli mer trygg. 
 

Så ts, er hun en du føler du liker og vil satse på. Bare gi det tid. Du forplikter deg jo ikke til noe og kan spille på flere stenger i starten. Hun kan ikke bli fornærmet om det ender med du finner ei annen. Du bør  likevel ikke presse det på om hun er usikker. Da får du antagelig den avisningen du ‘ville ha’ i utgangspunktet.

Anonymkode: da4f9...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...