Gå til innhold

Hvilke avdelinger er veldig rolige i helgene og har minst mulig stell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg heller vil jobbe to av tre helger enn å jobbe i ukedagene så hvor er det best?

Anonymkode: 751dc...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke nødvendigvis så rolig, men stell på en helt annen måte på barneavdelinger eller nyfødtavdelinger. Avhengig av hvordan sykehuset du vil jobbe på er organisert kan du sjekke ut øye, ønh og hud, men det er avdelinger som fort kan få ekstra pasienter hvis det er fullt. Du må derfor sjekke de lokale forholdene.

Anonymkode: 0f3ee...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poliklinikker har garantert ingen stell men var vel kanskje ikke det du er helt ute etter.  Ellers er pasientene ofte mer komplekse på medisinske avdelinger enn kirurgiske avdelinger. På barneavdelinger tar foreldre seg av stell.

Anonymkode: 03988...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anestesi. Ingen stell og noen ganger strikker vi i 8 timer på kveld og helg, men andre ganger jobber vi i ett. 

Anonymkode: c81fb...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med somatikk innenfor rusfeltet. 0 stell + superrolige helger. Helgevaktene går stort sett ut på miljøarbeid med noe medisintelling / klargjøring. Pasientgruppen krever stort sett veldig lite i form av fysisk hjelp og er stort sett bare takknemlige for hjelp + veldig bra bemmaning så er i grunn drømmescenario.

Anonymkode: bf111...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiatrisk

Anonymkode: 74844...9dd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dps

Anonymkode: 83261...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk helsetjeneste har ikke stell, men mye husvask. Har ofte 2-3 leiligheter/hus som må vaskes hver dagvakt. Kjekt å utdanne seg som helsearbeider og drive med rengjøring....

Anonymkode: 75348...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psyk.

Anonymkode: 23cc3...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirurgisk et sted det kun er planlagte operasjoner, som Martina Hansen Hospital i Bærum har ofte mindre stell. Normalt ingenting akutt inn, så de som er operert fredag er gjerne nesten selvgående i løpet av kort tid. Selvsagt variasjoner, men jeg har selv jobbet på sykehjem, og spurte derfor litt de som jobbet der, og de fortalte litt. Noe stell var det, men lite. I tillegg hadde de stengt både jul og påske, og en god del av sommeren. Siden det kun var planlagte operasjoner fikk de ikke inn f.eks eldre som hadde falt og fått lårhalsbrudd. 
Jeg hadde selv kateter første døgnet, men gjorde ellers alt stell selv, og jeg var kjempedårlig, og stod så vidt på beina første dagene, og måtte bli lengre. 

Dette var en god stund før korona, så blitt noen år siden, så kan ikke si hvordan det er nå da. Jeg vet at under korona så jobbet ansatte ved MHH ved Bærum sykehus, mens MHH en stund var stengt. 

(Det eneste akutte de fikk inn etter hva de sa til meg var pasienter som var blitt operert der, og hadde fått infeksjon eller noe annet akutt som de helst ville behandle selv. Jeg vet ikke hvordan det er nå.) 

Vært å sjekke ut, men vet det er mer stell på «vanlig» kirurgisk. 

Anonymkode: 58511...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kirurgisk et sted det kun er planlagte operasjoner, som Martina Hansen Hospital i Bærum har ofte mindre stell. Normalt ingenting akutt inn, så de som er operert fredag er gjerne nesten selvgående i løpet av kort tid. Selvsagt variasjoner, men jeg har selv jobbet på sykehjem, og spurte derfor litt de som jobbet der, og de fortalte litt. Noe stell var det, men lite. I tillegg hadde de stengt både jul og påske, og en god del av sommeren. Siden det kun var planlagte operasjoner fikk de ikke inn f.eks eldre som hadde falt og fått lårhalsbrudd. 
Jeg hadde selv kateter første døgnet, men gjorde ellers alt stell selv, og jeg var kjempedårlig, og stod så vidt på beina første dagene, og måtte bli lengre. 

Dette var en god stund før korona, så blitt noen år siden, så kan ikke si hvordan det er nå da. Jeg vet at under korona så jobbet ansatte ved MHH ved Bærum sykehus, mens MHH en stund var stengt. 

(Det eneste akutte de fikk inn etter hva de sa til meg var pasienter som var blitt operert der, og hadde fått infeksjon eller noe annet akutt som de helst ville behandle selv. Jeg vet ikke hvordan det er nå.) 

Vært å sjekke ut, men vet det er mer stell på «vanlig» kirurgisk. 

Anonymkode: 58511...e93

*VERDT å sjekke ut 😬🫣

Anonymkode: 58511...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 20.00):

Anestesi. Ingen stell og noen ganger strikker vi i 8 timer på kveld og helg, men andre ganger jobber vi i ett. 

Anonymkode: c81fb...5a9

Joda, men da må jo TS bli anestesisykepleier først. Og hvis motivasjonen kun er å unngå stell tror jeg det blir et tungt studie. Hvis motivasjonen er at man er interessert i respirasjonsfysiologi og farmakologi er det derimot et supert studie. 

Anonymkode: b7663...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 6.41):

Psykisk helsetjeneste har ikke stell, men mye husvask. Har ofte 2-3 leiligheter/hus som må vaskes hver dagvakt. Kjekt å utdanne seg som helsearbeider og drive med rengjøring....

Anonymkode: 75348...5bc

Ikke nødvendigvis mye husvask. Jobber man på institusjon med vaskepersonal er det minimalt med husvask for sykepleierne/hfa.

Anonymkode: bf111...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Post operativavdeling 

Anonymkode: a5393...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nattevakter? Bedre betalt. Jeg jobber på sykehjem. Kommer nok veldig an på avdeling da. Det kan skje mye, men er også netter med lite å gjøre. Lite stell da nattevakter skal gjøre minst mulig på natt. Men må jo selvsagt hjelpe med skift og dobesøk ved behov. 

Ellers er det nok mindre stell i psykiatrien. Evt BPA. Kun en å stelle. Kanskje bofellesskap med psykisk utviklingshemmede som trenger veiledning og ikke direkte hjelp.

Anonymkode: 0ae7a...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på legevakt, ikke noe stell.

Anonymkode: 4bb8d...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...