Gå til innhold

Mannen har vanskeligheter for å bli kåt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Topper og daler skrev (4 minutter siden):

Menn og kvinner er ulike på dette området, rent fysiologisk. 

Alle er ulike. Det kan gjelde menn og. Menn er like ulike som oss kvinner. Er nok mer normalt gjerne at deprimerte kvinner ikke har onanerings behov,men det kan gjelde menn og. Kan jo ikke dytte alle menn i samme skuff🙈

Anonymkode: 34a30...154

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han bør først og fremst ta en tur til legen, finne ut om det er en fysiologisk årsak som gjør at lysten er borte. Dersom det utelukkes, så kan det nok være lurt å oppsøke sexolog. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle er ulike. Det kan gjelde menn og. Menn er like ulike som oss kvinner. Er nok mer normalt gjerne at deprimerte kvinner ikke har onanerings behov,men det kan gjelde menn og. Kan jo ikke dytte alle menn i samme skuff🙈

Anonymkode: 34a30...154

Er uenig med deg vedrørende dette, men det er uviktig i denne sammenhengen. Er mannen deprimert er manglende sexlyst underordnet depresjon som er er atskillig mer presserende problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tør sjelden å si det når det er snakk om mannens manglende lyst men dey kan hende han ikke finner deg attraktiv lenger. Du trenger ikke være noe babe, men det er for mye forlangt at en mann skal holde tenning gjennom et langt samliv dersom hun ikke fortsetter å gjøre seg attraktiv for ham i blandt. Det samme gjelder for kvinner, mannen må holde seg attraktiv men vi vegrer oss for å snakke om dette for kvinner. 

 

Jada, mange kvinner har en partner som fortsatt tenner om hun er i joggebuksa etter 30 år men det er jo fordi akkurat han fortsatt finner akkurat henne attraktiv. Når en man mister lysten kan det hende han ikke finner henne attraktiv (selvom en annen mann fortsatt kunne det) og da må man lete etter hva som er attraktivt for ham. Lite klær i en eller annen form i dagligdagse settinger bruker å virke godt på de fleste menn. Tid sammen utenom hverdagen kan være viktig for andre. Kanskje er det seksuelle ting han savner og ikke har turt å si? Kanskje har dere bare grodd for mye sammen til at ingenting er spennende.? Da kan det kan også hjelpe med tid fra hverandre i hver deres hobbyer. La ham bli sittende igjen alene og se at du lever livet, gå gjerne på byen så han kan rekke å tenke tanken om at du kan finne deg en annen siden han ikke stiller opp. 

Poenget er: dere må finne ut hva som kan tenne ham og han må selvfølgelig være med på å kunne snakke om det. Du må ikke bli fornærmet men ha en tilnærming som tilsier at dette nok er vanlig etter mange år sammen og at du er villig til å strekke deg for å få tilbake gnisten mellom dere. Og du må mene det. Dette samme rådet gjelder akkurat likt om det er andre veien. Dersom den ene parten ikke ønsker sex eller tenner lenger må man lete etter hva som faktisk tenner og være åpen for å ta i mot det uten å  benekte hva enn en finner på den ferden. 

Anonymkode: 37d07...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 time siden):

Hvis depresjon var poenget her, så tar jeg for gitt at TS hadde informert om dette i første innlegg. Siden det i så fall ville vært en svært viktig saksopplysning for tilstanden. Hvis mannen er deprimert ville det også være usaklig å ta opp manglende sexlyst i et seksualforum, da dette ville være svært underordnet det mer presserende problemet mannen hadde, depresjon. 

Det er ikke sikkert han har tydelige tegn på depresjon ellers. Mange et veldig gode på å skjule det, så det kan godt være ts sin mann er deprimert uten at hverken han eller hun er klar over det. Har jobbet med såpass mange mennesker i krise at jeg vet hvor luskende en depresjon kan være. 

Selv om jeg har møtt og håndtert mange kvinner og menn med depresjon tok det lang tid før jeg innså at min mann var deprimert. Jeg skjønte det likevel lenge før han gjorde det selv. Eneste tegnene han hadde som var synlige var at han var mye sliten, sluttet å trene og mistet sexlysten. Vi trodde først det omhandlet ytre faktorer som strevsom jobb og at det var mye jobb med barna, men det var jo noe underliggende som utløste disse symptomene. 

Du er også veldig generaliserende og bastant her. Selv om du som mann er "slik" vil ikke det si at dette gjelder alle menn. Dere er også individer. Hva vet vel du om hva som rører seg inne i hver eneste mann her i verden? Det er ikke akkurat slik at dette er noe menn flest snakker med hvermannsen om. 

Det er noe som ligger bak her, enten noe psykisk eller fysiologisk. Det kan være alt fra depresjon, endrede følelser for partner, lavt testosteronnivå, lite/dårlig søvn, tankekjør, ereksjonsproblemer og så mye mer. Også finnes det menn med generelt lav sexlyst som ikke har behov for utløsning ofte.

 

Anonymkode: a15a2...0d6

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Jeg og mannen har vært sammen siden starten av 20 årene. Vi er nå i slutten av 30 årene og siste kanskje 5 årene har mannen mistet lysten. Vi har snakket litt om dette temaet men det virker som mannen min ikke liker å snakke om temaet. 

 

Vi har pga hans pittelille sexlyst nesten aldri sex lengre. Hvis jeg skal regne ut hvor mye vi har sex gjennom ett helt år, så er det kanskje 8 ganger.

 

Er det noe JEG kan hjelpe mannen min med? Er det noen menn her som har hatt samme problemet og kan si noe om hvorfor dette skjer med menn?

Anonymkode: 2c33b...f61

For en fantastisk innstilling. Hadde enda flere kvinner vært som deg.

Har desverre ikke noe råd til deg, men ville bare rose deg for å ønske å hjelpe din mann. Håper det ordner seg for dere.     M 44

Anonymkode: a5742...9d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topper og daler skrev (2 timer siden):

Jeg sier ikke at det ikke går an, men jeg må si jeg tviler. En voksen mann har et rent fysiologisk behov for i alle fall en utløsning i uka. Det er derfor ikke troverdig at han bare har åtte utløsninger i året. Det er også forebyggende mot prostatakreft å ha jevnlige utløsninger, så han bør ha en egeninteresse av det. 

Du leverer en bra søknad til Påståelige hobbyurologers forening her. Dette behovet du snakker om, er jo bare oppspinn. Hva som kan være bra for mannen, er jo en helt annen sak. 

Anonymkode: 14139...a64

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangelsykdom, depresjon, dårlig kosthold, stress, lite søvn er de fysiologiske faktorene jeg kan komme på. Flere av disse kan henge sammen også. Faktisk alle. En tur til legen er sikkert lurt. Og om han absolutt ikke skal til legen så går det jo an å jobbe med disse tingene om man mistenker det kan være en eller flere av disse. Altså ta tak i egen helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette behovet du snakker om, er jo bare oppspinn.

Nei, det er reelt. En frisk mann som ikke har regelmessig utløsning kvitter seg med sperm om natta i søvne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 time siden):

Nei, det er reelt. En frisk mann som ikke har regelmessig utløsning kvitter seg med sperm om natta i søvne. 

Ja, det er helt sant. Det underbygger likevel ikke dine påstander. Kroppen har et fysisk behov for utløsning, det er ikke det samme som at mannen har det. Ergo har han ikke behov for sex eller å runke. Kroppen ordner opp selv. Slik var det for min mann i hans «nede-periode» også. Ca. hver 14. dag fikk han utløsning i søvne. Han hadde likevel ikke behov for hverken sex eller en runk. 

Anonymkode: a15a2...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er helt sant. Det underbygger likevel ikke dine påstander. Kroppen har et fysisk behov for utløsning, det er ikke det samme som at mannen har det. Ergo har han ikke behov for sex eller å runke. Kroppen ordner opp selv. Slik var det for min mann i hans «nede-periode» også. Ca. hver 14. dag fikk han utløsning i søvne. Han hadde likevel ikke behov for hverken sex eller en runk. 

Anonymkode: a15a2...0d6

Hvordan tror du våte drømmer fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (På 1.4.2024 den 17.17):

En frisk mann i 30-årene må ha flere utløsninger enn åtte i året. 

Det må en ikke, normalt vil man jo ha flere, men det er langt i fra noe man må ha.

Anonymkode: 1ee7f...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det må en ikke, normalt vil man jo ha flere, men det er langt i fra noe man må ha.

Anonymkode: 1ee7f...d9f

Jeg hadde blitt veldig bekymret hvis jeg som mann, i 30-årene, ikke orket/hadde lyst på mer enn åtte utløsninger i året. Da hadde jeg gått sporenstreks til lege og tenkt at noe var i veien. Sjekk onani, menn og statistikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topper og daler skrev (12 minutter siden):

Hvordan tror du våte drømmer fungerer?

Irrelevant det når poenget er hva en mann føler behov for. Mannen trenger ikke å kjenne behov for utløsning selv om kroppen gjør det. Våte drømmer styrer man ikke. Ufrivillig utløsning i søvne styrer man ikke. Kroppen ordner opp selv. 

Anonymkode: a15a2...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Irrelevant det når poenget er hva en mann føler behov for. Mannen trenger ikke å kjenne behov for utløsning selv om kroppen gjør det. Våte drømmer styrer man ikke. Ufrivillig utløsning i søvne styrer man ikke. Kroppen ordner opp selv. 

Anonymkode: a15a2...0d6

Kroppen «ordner opp» ved at mannen drømmer om sex, får ereksjon og utløsning i søvne. Med andre ord er det da ikke noe fysiologisk galt med mannens ereksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bleke rompehullet på en klinikk og foreslå analsex. Funker ikke det så er alt håp ute. 

Dette kan imidlertid gi falskt positivt resultat dersom mannen har blitt homofil. 

Anonymkode: 4ccdb...3db

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. en grundig helsesjekk. Finn ut om det feiler noe eller mangler noe.

2. noen å snakke med som kan avdekke om det er en skjult depresjon, eller noe annet han sliter med som sperrer. Kan det være noe traumer/barndomsgreier som slår inn i voksen alder?

3. snakk sammen om det er noe som helst som pirrer og minst like viktig: hva som IKKE pirrer. Hvis han ikke orker tanken på sex kan seksuell adferd gjøre vondt verre. Noen foreslår å sende nakenbilder og komme med seksuelle ønsker. Men jeg har selv vært i et forhold der sexen døde, og hvis han hadde sendt dickpic eller begynt med noe kinky greier foran meg tror jeg at jeg kunne ha spydd først og løpt etterpå. Overdrevet, selvfølgelig. Men det var heeeelt uaktuelt. Vi måtte først komme rundt problemene vi hadde, som egentlig var masse små ting som irriterte hverandre, ikke noe svære greier. Så kom heldigvis lysten tilbake 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (11 timer siden):

Nei, det er reelt. En frisk mann som ikke har regelmessig utløsning kvitter seg med sperm om natta i søvne. 

Du er svært rigid. Sæd kan tas opp i kroppen, og / eller bli med urinen ut. Ingen trenger å få nattlig utløsning.  

Anonymkode: 14139...a64

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er svært rigid. Sæd kan tas opp i kroppen, og / eller bli med urinen ut. Ingen trenger å få nattlig utløsning.  

Anonymkode: 14139...a64

Sant nok, men for meg så kan det ofte bli fryktelig dårlig med søvn om jeg ikke får en tømming av og til.

Anonymkode: 1bfa2...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lese alle innleggene er jo mye positve vinklinger her fra noen. Kan og vær en ide og tenke litt på om det var en eller flere spesielle triggere som han kan ha nevnt tidligere eller som han kan ha prøvd ut med deg. Eller det kan vær triggere som han ikke har delt også. 
Om det er noe du kommer på så prøv å bruk dem sammen med han.

 

Anonymkode: 1bfa2...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...