AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #61 Skrevet 1. april 2024 Trist at folk må drikke seg til mot, ikke kan være seg selv edru...trist. Million skrev (2 timer siden): Jeg drikker kun i sosiale lag der det forventes at man "joiner" de andre og tar et glass. Når en venninne byr meg et glass vin og jeg sier først neitakk (fordi jeg egentlig ikke har lyst på), og hun begynner å nøde meg og si "kom igjen da, ta et glass så jeg slipper å drikke mitt alene", så sier jeg ja og tar et glass likevel. Trist, dette er jo ikke sosialt. Men drikkepress, hadde aldri deltatt på noe slikt. Anonymkode: ae729...eef 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #62 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trist at folk må drikke seg til mot, ikke kan være seg selv edru...trist. Så klart kan de fleste det, men å være beruset er en annen opplevelse og er gøy på en annen måte. Det betyr ikke at man ikke kan nyte begge deler. Intet trist med det 😊 Anonymkode: ad18c...42e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #63 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man blir jo alltid spurt hvorfor man ikke drikker alkohol 😅. Som tidligere vinentusiast kuttet jeg helt ut alkohol, er så mye bedre uten. Noen har hvit mnd, men det er ikke nok. Prøv 1år, da ser du virkelig resultatet. Det er også trist å se at alkoholen alltid skal være med, uansett hva man skal finne på her i Norge. Til og med på fjelltur, fylla er for utbredt dessverre. Alkohol er ikke noe sosialt, mange sier de liker smaken. Men det er jo rusen som er grunnen til at folk drikker alkohol. Er så mange som støtter seg på alkoholen, må ha det for å slappe av. En krykke i livet. ❤️😊 Anonymkode: ae729...eef Og hvilke resultat er det du mener man skal se? Anonymkode: 14ca4...87e 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #64 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi jeg et jævla patetisk Anonymkode: d2f67...ea4 Hehe, tror du har rett. Anonymkode: caca9...d58
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #65 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Trist at folk må drikke seg til mot, ikke kan være seg selv edru...trist. Trist, dette er jo ikke sosialt. Men drikkepress, hadde aldri deltatt på noe slikt. Anonymkode: ae729...eef Jeg tror mange er mer seg selv når de slapper av med LITT alkohol. Anonymkode: caca9...d58 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #66 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg drakk alkohol før, og da særlig vin. Stoppet helt med det i høst, og har hatt fantastisk effekt av det. Ja, jeg er nok en av disse “nyfrelste” avholdsfolka som enkelte får opp i halsen, men jeg lever greit med det. Har ikke noe problem med å stå frem som “nyfrelst” Anonymkode: 7795c...8c0 Det er jo veldig bra at du er fornøyd med din nye livsstil😊👍 Det som er irriterende med "nyfrelste avholdsfolk" er at de hele tiden vil snakke om fraværet av alkohol og hva det har gjort for kropp og psyke, og de ønsker å pådytte andre sitt syn og sitt levesett. Hvis du kjenner deg igjen: Vennligst slutt med det! Om du bare er "frelst" i stillhet derimot: Ingen bryr seg. Anonymkode: 2cba8...521 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #68 Skrevet 1. april 2024 Jeg synes vin er så deilig. Liker smaken og følelsen av ekslusivitet. Føler det er litt feminint på en måte. Liker dog ikke rusen, så blir med et par glass. Har prøvd hvit måned noe som var bra for meg, så kan godt forstå at hvitt år er bra. Det er veldig bra at det kommer flere alkoholfrie alternativer. Det er sunnere for kropp og sinn. Anonymkode: 6833d...e83
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #69 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo veldig bra at du er fornøyd med din nye livsstil😊👍 Det som er irriterende med "nyfrelste avholdsfolk" er at de hele tiden vil snakke om fraværet av alkohol og hva det har gjort for kropp og psyke, og de ønsker å pådytte andre sitt syn og sitt levesett. Hvis du kjenner deg igjen: Vennligst slutt med det! Om du bare er "frelst" i stillhet derimot: Ingen bryr seg. Anonymkode: 2cba8...521 Jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Det er en myte at alle nyfrelste avholdsfolk misjonerer overfor andre. Jeg har i hvert fall aldri opplevd det. Jeg er kjempeglad for at jeg tok dette valget for min egen helse, etter mange år med for mye alkohol, har det mye bedre nå. Jeg pleier å si at jeg har drukket min skjerv av alkohol. Hva andre gjør legger ikke jeg meg i. Anonymkode: 7795c...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #70 Skrevet 1. april 2024 Fordi jeg liker smaken, drikker kun noen få ting jeg liker, godt å variere litt på smak og ikke bare drikke vann eller brus. Men det er veldig sjelden og kun en enhet. Blir ikke beruset akkurat. Anonymkode: 37dbd...0f0
visp Skrevet 1. april 2024 #71 Skrevet 1. april 2024 Jeg liker rusen og smaken. Ikke alltid jeg har lyst på, men koser meg stort sett med det. Drikker ikke så ofte da.
Fjongfrøken Skrevet 1. april 2024 #72 Skrevet 1. april 2024 Nå drikker jeg svært sjelden (kan tenke at e er ca 1 gang hver 3-4 mnd) foretrekker rødvin om jeg skal drikke, fordi jeg får en lett og fin rus av den, og en varm, nesten litt brennende følelse i kinnene, er jo heller ikke noe minus at jeg får friske røde kinn uten å bruke ruge.. Begynte ikke å drikke før jeg var 22-23 år, så skjønner godt hva du mener med at de som drikke stiller de spørsmålene, men selv hvor fulle de jeg pratet med var, kan jeg ikke huske å ha fått negativ respons på svaret mitt som var 'det er ett valg jeg tar', kan kun huske 'det står det respekt av' og 'det er en ærlig sak'. Kommer nok ofte an på hvor moden de man prater med er også, har spes en kompis som sier at jeg må drikke om jeg skal på fest til han, kan ikke komme kun for det sosiale.. det føles kjipt å bli utelatt pga et så enkelt valg, men det er hannes umodenhet til alkohol som skinner gjennom tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #73 Skrevet 2. april 2024 Da jeg var yngre drakk jeg for å bli full, selv om jeg også var veldig glad i smaken av øl. Nå er jeg mer glad i vin, og spesielt i kombinasjon med mat. Jeg drikker alkohol først og fremst for smaken, og hadde det vært mulig å få tak i alkoholfri vin som smaker godt hadde jeg garantert valgt det. Jeg liker smaken, men er ikke så begeistret for virkningen. Merker at alkohol påvirker kropp og psyke negativt dersom det har blitt mye i perioder, for eksempel at jeg sover veldig dårlig om jeg har fått i meg for mye eller at jeg har drukket for tett på leggetid. Så at det er smart å ha lengre perioder uten alkohol tviler jeg ikke på. Anonymkode: 77484...863 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #74 Skrevet 2. april 2024 Hva mener du med "prøv 1år, da ser du virkelig resultatet"? Har selv kuttet alkohol et års tid (tilfeldig, av andre grunner enn at jeg ikke ville drikke mer) men merka ingen forskjell fysisk eller psykisk? Hva slags forskjell/resultat er det du sikter til? Anonymkode: c517f...3a0 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #75 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Alkohol er ikke noe sosialt, mange sier de liker smaken. Men det er jo rusen som er grunnen til at folk drikker alkohol. Selvfølgelig er alkohol sosialt. Det senker hemninger og gjør at man slipper seg mer løs, og virker dermed som et sosialt glidemiddel. Og ja selvfølgelig er det rusen man ønsker, det er jo det som gir den sosiale effekten. Anonymkode: 325f6...a80 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #76 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Med din tankegang ville 80 prosent av det norske befolkningen vært alkoholikere Anonymkode: efdc0...5b7 Hva kaller du en som tar et narkotisk stoff 1 gang i uken? Uansett om det er kokain eller heroin. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tror mange er mer seg selv når de slapper av med LITT alkohol. Anonymkode: caca9...d58 Da har du et problem som må jobbes med, om du trenger alkohol for å slappe av. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig er alkohol sosialt. Det senker hemninger og gjør at man slipper seg mer løs, og virker dermed som et sosialt glidemiddel. Og ja selvfølgelig er det rusen man ønsker, det er jo det som gir den sosiale effekten. Anonymkode: 325f6...a80 Du må nok heller jobbe med din sosiale utfordringer, det løser du ikke med rus Ta heller tak i de virkelige problemene... Anonymkode: ae729...eef
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #77 Skrevet 2. april 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Trist at folk må drikke seg til mot, ikke kan være seg selv edru...trist. Trist, dette er jo ikke sosialt. Men drikkepress, hadde aldri deltatt på noe slikt. Anonymkode: ae729...eef Kan du ikke slutte med å være så nedlatende? Anonymkode: 941a2...7e7 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #78 Skrevet 2. april 2024 Jeg synes oppriktig synd på mennesker som ikke ruser seg. Det er et fattigere liv. Anonymkode: 48659...c39 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #79 Skrevet 2. april 2024 Aldri vært rusen som har vært motivasjonen min for å drikke (mye). Det hjalp meg å sove og regulere følelser/ikke føle noe. Anonymkode: 0d005...2b5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #80 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva mener du med "prøv 1år, da ser du virkelig resultatet"? Har selv kuttet alkohol et års tid (tilfeldig, av andre grunner enn at jeg ikke ville drikke mer) men merka ingen forskjell fysisk eller psykisk? Hva slags forskjell/resultat er det du sikter til? Anonymkode: c517f...3a0 Ja,det der skjønner heller ikke jeg. Det må nesten være folk som er i en rus fra fredag til søndag hver helg. Skjønner godt at man merker det på kroppen. Anonymkode: 5d2c6...802 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå