Gå til innhold

Hvorfor drikker du alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man blir jo alltid spurt hvorfor man ikke drikker alkohol 😅.

Som tidligere vinentusiast kuttet jeg helt ut alkohol, er så mye bedre uten. Noen har hvit mnd, men det er ikke nok. Prøv 1år, da ser du virkelig resultatet. Det er også trist å se at alkoholen alltid skal være med, uansett hva man skal finne på her i Norge. Til og med på fjelltur, fylla er for utbredt dessverre.

Alkohol er ikke noe sosialt, mange sier de liker smaken. Men det er jo rusen som er grunnen til at folk drikker alkohol. Er så mange som støtter seg på alkoholen, må ha det for å slappe av. En krykke i livet.

❤️😊

Anonymkode: ae729...eef

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den deilige følelsen i brystet, bare kjenne varmen bre seg i kroppen. Deiligere blir det ikke 🍻

Anonymkode: 2108f...b16

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Oja jeg leste bare titelen før jeg skrev kommentar 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den deilige følelsen i brystet, bare kjenne varmen bre seg i kroppen. Deiligere blir det ikke 🍻

Så du er alkoholiker føler du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei? Drikker jo bare i godt lag? Er jo ikke bare alkoholiker fordi man nyter følelsen.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du nyfrelst avholds? 

Anonymkode: 2d829...6d0

• Liker 21
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Drikker meg aldri full,men en liten buzz synes jeg er helt innafor! Synes sex med mannen er bedre med litt promille (han er helt enig🙈) Mister litt hemninger og slår meg litt mere løs på dansegulvet når jeg har drukket. Dessuten så er jeg i 40-årene og de litt skranten knærne mine kjenner jeg ikke noe til på dansegulvet med litt innabords 😂 Jeg liker absolutt smaken på alkohol,men er fryktelig kresen. Drikker ikke vin fra kartong akkurat. Liker gode drinker,men drikker absolutt for å kjenne en liten rus.

Anonymkode: 5d2c6...802

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg elsker å være full, spesielt de timene det tar dit:-).

Anonymkode: dd6b1...e05

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg respekterer de som velger å ikke drikke alkohol og legger meg aldri oppi hvorfor. Men en del av de som har blitt avholds har en ganske nedlatende holdning ovenfor de som drikker alkohol, som om det er mer "riktig" og være avholds.

Det er kjempefint for de som liker å holde seg edru at de koser seg med det, men da bør de også kunne respektere at noen syns det er gøy/godt/avskappende med alkohol også, uten at "det et så synd at det er slik".

Anonymkode: 5c0da...820

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg drikker fordi jeg har det gøy når jeg drikker. sosiale lag blir absolutt morsommere når alkohol er med i bildet.

Men det skal sies at jeg drikker stadig sjeldnere fordi kropp og sjel tåler mindre, jeg orker ikke. Men ikke fordi "man kan ha det like gøy uten alkohol". Noen ting er morsommere med alkohol, men det får bare være, jeg begynner å bli for gammel.

Anonymkode: 3789b...2b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk alkohol før, og da særlig vin. Stoppet helt med det i høst, og har hatt fantastisk effekt av det. Ja, jeg er nok en av disse “nyfrelste” avholdsfolka som enkelte får opp i halsen, men jeg lever greit med det. Har ikke noe problem med å stå frem som “nyfrelst”  :) 

Anonymkode: 7795c...8c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på setting. Jeg kan fint nyte godt drikke til maten uten å bli merkbart beruset, da drikker jeg enten vin eller godt øl fra polet, og selvsagt pga smak. Men skal jeg på fest med høy alkoholfaktor, så er smak mindre viktig, da drikker man hovedsaklig for å ha det gøy 

Anonymkode: ad18c...42e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg drakk alkohol før, og da særlig vin. Stoppet helt med det i høst, og har hatt fantastisk effekt av det. Ja, jeg er nok en av disse “nyfrelste” avholdsfolka som enkelte får opp i halsen, men jeg lever greit med det. Har ikke noe problem med å stå frem som “nyfrelst”  :) 

Anonymkode: 7795c...8c0

😊 Nordmenn er jo livredde folk som ikke drikker alkohol...bare det alene er jo gøy.

Det man kan si helt sikkert er at mennesket har det best uten, men mange drikker jo fordi de føler presset rundt deg dessverre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er rett og slett for rusen. Blir både mer glad og snakkesalig. Men sjelden jeg gjør det.

Anonymkode: 9f163...d1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For smakens skyld. Et lite glass vin til maten nesten hver dag.

Anonymkode: 4882a...2ed

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er flott, TS, at du har et liv uten alkohol. Det er ingen tvil om at det er sunnest. 

Men du fremstår som nyfrelst og litt nedlatende og dømmende mot de som drikker alkohol. Det er ikke et godt utgangspunkt for en god diskusjon.

Anonymkode: 941a2...7e7

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe som å være dritings med gode kompiser av og til!

Anonymkode: e67a9...a44

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør aldri hvorfor andre ikke drikker alkohol. 

Selv tar jeg meg gjerne et glass en gang i blandt, men jeg drikker ikke for å bli full. Synes det kan være godt med en whiskey eller cognac foran peisen en og annen vinterkveld. Eventuelt et glass rødvin.

Tar gjerne en god sider, øl eller et glass vin til god mat også. 

Føler ikke noen rus av et glass en gang i blandt. Det var et mye større problem for meg med sukker da jeg var yngre. Ikke rus, men helt klart en avhengighet. Da kunne jeg raide kjøkkenskapene eller gå langt for å få kjøpt sjokolade. Nå kan jeg godt ha vin eller brennevin stående lenge i skapet uten at jeg tenker på det.

Anonymkode: 06b7f...445

Skrevet

Jeg drikker alkohol for å nyte den, altså smaken. Ikke rusen. Jeg synes rødvin er skikkelig godt, og har aldri funnet en alkoholfri en som er i nærheten, har prøvd endel. Er enkelte drinker jeg liker også, som jeg mixer meg en av iblant i helger.

Men jeg er sjelden synlig påvirket. Som oftest holder det med et par glass som spres utover mange timer. Sist jeg var full tror jeg var på en ferie for 1,5 år siden. Tror heller ikke jeg har vært synlig beruset siden julebordsesongen, og før det må jeg trolig tilbake til sommeren.

Jeg er lite glad i fyll, bråkete fester og utesteder unngår jeg. Skal jeg ut på byen er det helst en rolig bar man kan prate på og nippe et par glass. Men nyter absolutt alkohol jeg synes er god på smak. Har en mini-vinkjeller jeg liker å utforske 🙂👌 Og synes ikke de alkoholfrie variantene når opp.

• Hjerte 1
Skrevet

Drikker aldri noe når jeg er alene eller med kjæresten.

Tar imot gjerne litt, ca 1 glass, når jeg blir tilbudt det i besøk, ikke alltid, med de gangene jeg føler de synes det er en glede at vennene sier ja takk for de har så lyst på selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...