Gå til innhold

Hvorfor er jeg så kraftløs og slapp?


Anbefalte innlegg

Jeg er mye kraftløs og slapp i kroppen, og har vært det i lang tid. Alt er en kamp, og kan ikke glede meg til noe, da alt føles så slitsomt pga dette. Legene har ikke noe svar, derfor spør jeg her. Er det noen klarsynte som seg noen sammenhenger/årsaker? Blir veldig glad om noen vil prøve å hjelpe❤️

Anonymkode: 15fc5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker ut som depresjon.

Har du noe å glede deg til i livet? Har du glemt ditt indre barn? 

 

Anonymkode: 87225...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt ❤️
Hva har du testet deg for hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sove skikkelig, 6 til 8 timer hver natt, husk å legge deg på kvelden og ikke midt på natta.

Anonymkode: 7494f...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt covid? Er du covid-vaksinert?

Kan også være depresjon eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WhiteRabbit said:

Så slitsomt ❤️
Hva har du testet deg for hos legen?

Ts skriver at legene ikke har noe svar, så regnet med Ts har det

Anonymkode: 87225...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte hva vedkommende hadde blitt testet for... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts skriver at legene ikke har noe svar, så regnet med Ts har det

Anonymkode: 87225...4cd

Ts kan vel få svare selv, tenker jeg

Anonymkode: 86360...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (6 minutter siden):

Har du hatt covid? Er du covid-vaksinert?

Ikke si sånt, ellers kommer moderator og fjerner meldingen din.

Anonymkode: 7494f...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sover du godt?

- Hva slags kosthold har du?

- Du har tatt blodprøver for å sjekke vitaminer?

- Trener/mosjonerer du noe?

Anonymkode: 0480f...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Virker ut som depresjon.

Har du noe å glede deg til i livet? Har du glemt ditt indre barn? 

 

Anonymkode: 87225...4cd

Det er ikke depresjon, isåfall er det mer at jeg blir deprimert av at kroppen ikke fungerer. Jeg har mye å glede meg over, bl.a «ny» kjæreste siden i fjor sommer, etter mange år som singel. Men har også kroniske smertetilstander som ødelegger for mye av det jeg har lyst å gjøre, og det føles selvsagt også tungt. Men de smertetilstandene har vært der i mange år, og denne kraftløsheten er noe som har kommet til siste par årene kanskje. 

Anonymkode: 15fc5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-vitamin eller jernmangel? 
Trener du og spiser sunt? 
 

Anonymkode: 5336f...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhiteRabbit skrev (10 minutter siden):

Så slitsomt ❤️
Hva har du testet deg for hos legen?

Full blodprøvestatus, og har også (tilfeldigvis pga masse ekstraslag i perioder), tatt ekg og ultralyd på hjertet, og det er helt fint, bortsett fra mange ufarlige ekstraslag). Tror legen har sjekka det som er mulig å sjekke🤔 Plagene min tilskrives fibromyalgi og leddgikt, som jeg har hatt i mange mange år, men den kraftløsheten har kommet til mer og mer de siste par årene.

Anonymkode: 15fc5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du må sove skikkelig, 6 til 8 timer hver natt, husk å legge deg på kvelden og ikke midt på natta.

Anonymkode: 7494f...de3

Ligger lenge nok i senga, men har dårlig søvnkvalitet. Men sånn har det vært i mange år, og denne kraftløsheten har kommet til lenge etter. 

Anonymkode: 15fc5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (12 minutter siden):

Har du hatt covid? Er du covid-vaksinert?

Kan også være depresjon eller andre ting.

Har hatt covid ja, men er ikke vaksinert. Ja, kanskje long-covid er en potensiell mulighet? Har ikke tenkt på det🤔

Anonymkode: 15fc5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

- Sover du godt?

- Hva slags kosthold har du?

- Du har tatt blodprøver for å sjekke vitaminer?

- Trener/mosjonerer du noe?

Anonymkode: 0480f...cd5

Har hatt dårlig søvnkvalitet i årevis, kosthold helt ok (kunne sikkert vært bedre, men er ikke så ille heller), mangler D-vit tror jeg, kan det føre til kraftløshet? Går rolige turer, det er det jeg klarer pga fibromyalgi og leddgikt. Så dårlig med skikkelig trening, dessverre.

Anonymkode: 15fc5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

D-vitamin eller jernmangel? 
Trener du og spiser sunt? 
 

Anonymkode: 5336f...07e

Har lave nivåer av D-vit, kan det føre til kraftløshet?

Anonymkode: 15fc5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lave nivåer av D-vit, kan det føre til kraftløshet?

Anonymkode: 15fc5...8bb

Absolutt. Det burde legen ha fortalt deg.

Jeg hadde veldig lavt vitamin D-nivå for noen måneder tilbake, og husker at jeg klarte nesten ikke å ta på meg sko fordi jeg hadde null styrke i kroppen. Jeg har aldri vært dødssyk, men husker jeg tenkte at sånn måtte det føles å være dødssyk. Var som om kroppen var så sliten at den skulle slå seg av hvert øyeblikk. Jeg måtte legge meg ned for å hvile gjennom dagen, ikke fordi jeg var trøtt men fordi kroppen var så fysisk sliten.

Nå har jeg klart å få den opp på et normalt nivå og føler meg tusen ganger bedre.

Anonymkode: 6b752...096

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Absolutt. Det burde legen ha fortalt deg.

Jeg hadde veldig lavt vitamin D-nivå for noen måneder tilbake, og husker at jeg klarte nesten ikke å ta på meg sko fordi jeg hadde null styrke i kroppen. Jeg har aldri vært dødssyk, men husker jeg tenkte at sånn måtte det føles å være dødssyk. Var som om kroppen var så sliten at den skulle slå seg av hvert øyeblikk. Jeg måtte legge meg ned for å hvile gjennom dagen, ikke fordi jeg var trøtt men fordi kroppen var så fysisk sliten.

Nå har jeg klart å få den opp på et normalt nivå og føler meg tusen ganger bedre.

Anonymkode: 6b752...096

Åh!!! Dette var gull verdt å vite, takk!!! Det er akkurat sånn det føles, jeg tenker det samme i de verste «attakkene», hvis jeg kan kalle det det, at det må være sånn det er å være dødssyk. Jeg prøvde å rusle en kort, forsiktig tur en dag, ti minutter fra bilen, og på vei tilbake trodde jeg ikke at jeg skulle ha krefter til å komme meg tilbake til bilen igjen. Helt kraftløs langt inn i marg og bein, bena føles tunge som bly. Jeg har D-vit, og tar iblant, men glemmer det altfor ofte. Nå skal jeg legge de klar og synlig sånn at jeg husker på å ta! Tuuusen takk for hjelpen!

Anonymkode: 15fc5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh!!! Dette var gull verdt å vite, takk!!! Det er akkurat sånn det føles, jeg tenker det samme i de verste «attakkene», hvis jeg kan kalle det det, at det må være sånn det er å være dødssyk. Jeg prøvde å rusle en kort, forsiktig tur en dag, ti minutter fra bilen, og på vei tilbake trodde jeg ikke at jeg skulle ha krefter til å komme meg tilbake til bilen igjen. Helt kraftløs langt inn i marg og bein, bena føles tunge som bly. Jeg har D-vit, og tar iblant, men glemmer det altfor ofte. Nå skal jeg legge de klar og synlig sånn at jeg husker på å ta! Tuuusen takk for hjelpen!

Anonymkode: 15fc5...8bb

Så fint, håper det hjelper!

Vær også obs på både jern og B12, som også kan gi lignende symptomer om de er lave. Det har jeg også slitt med, og kan bekrefte at det gir lignende slapphet.

Anonymkode: 6b752...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...